واحد مرکزی خبر- صندوق سرمایه‌گذاری ارزی ایرانیان خارج از کشور امروز با حضور رییس‌جمهوری افتتاح می‌شود.

محمد شریف ملک‌زاده، دبیر همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور گفت: بسیاری از هموطنان مقیم خارج از کشور از آقای احمدی‌نژاد برای تاسیس این صندوق درخواست کرده بودند که وی با این درخواست موافقت کرده است.
به گفته ملک‌زاده، این صندوق سرمایه‌گذاری در حاشیه همایش ایرانیان خارج از کشور که امروز افتتاح خواهد شد تشکیل می‌شود. وی ادامه داد: این صندوق ۱۰۰‌درصد خصوصی است و توسط بخش خصوصی عملیاتی خواهد شد. ملک زاده همچنین گفت: تاکنون بیش از ۹۰‌درصد از مهمانان و هموطنان ایرانی که در خارج از کشور به سر می‌برند برای شرکت در این همایش وارد کشور شده‌اند. وی با اشاره به ده‌ها نشست علمی و تخصصی در حاشیه همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور افزود: تشکیل بیش از ۳۰ نشست تخصصی در حوزه‌های مختلف علمی در طول تاریخ کشور بی‌سابقه است.
دبیر همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور همچنین گفت: حضور هموطنان خارج از کشور در خاک وطن خود منعی ندارد البته کسانی که دارای پرونده‌های حقوقی و قضایی هستند به خود اجازه ورود به کشور را هم نخواهند داد.
وی تاکید کرد: آقای احمدی نژاد بر پیگیری حقوق ایرانیان خارج از کشور تاکید ویژه دارد و شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز در تعامل با هموطنان مقیم خارج تا حد زیادی موانع و بروکراسی‌های اضافی را برطرف کرده تا تعامل این عزیزان با داخل کشور بیش از پیش فراهم آید. این در حالی است که همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج از کشور ۱۱ تا ۱۴ مرداد در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.