درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 16:55   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 42095صفحه نخست » اخبار رسانه هاپنجشنبه، 11 آذر 1395 - 20:00
کم‌آبی مانع تولید تمام ظرفیت نیروگاه‌هاست
  
پیام نفت:
مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی تولید شرکت توانیر در پنجمین همایش تعامل انجمن صنفی با نیروگاه های بخار و بخش بخار سیکل ترکیبی گفت: بحران کم آبی در کشور، نیروگاه های ما را نیز با مشکل مواجه کرده است به طوری که در نیروگاه همدان به دلیل مشکل کمبود آب، تولید برق به جای یک هزار مگاوات در حدود ۴۰۰ مگاوات بوده است یا نیروگاه های اصفهان با نصف ظرفیت خود تولید برق

به گزارش ستاد خبری پنجمین همایش تعامل انجمن صنفی با نیروگاه های بخار و بخش بخار سیکل ترکیبی مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی تولید شرکت توانیر گفت: از اینکه می بینیم یک شرکت خصوصی مانند پرشیان فولاد به این صورت در برگزاری همایش های تخصصی در این نیروگاه فعال بوده و حامی برنامه های علمی هستند خوشحالیم و این نیروگاه همیشه بعنوان یک نیروگاه بخش خصوصی در این زمینه پیشرو و پیشگام بوده است.

مهندس غلامرضا مهرداد گفت: در آستانه پیک مصرف برق تابستان هستیم و مجبوریم دوباره بر این موضوع تاکید کرده تا اهمیت آنرا بیش از پیش یادآوری کنیم. سال گذشته پیک مصرف برق سالانه ما در تابستان و ۴ مردادماه رخ داد که در آن روز با کمبود تولید نیز مواجه شدیم ولی خوشبختانه بدون خاموشی های زیاد آنرا پشت سر گذاشتیم.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال ۵۱۳۰۰ مگاوات پیک مصرف برق در تابستان داشته باشیم که حدودا ۲۵۰۰ مگاوات افزایش مصرف برق را داشته ایم در حالی که نتوانستیم این مقدار ظرفیت نیروگاهی جدید را وارد شبکه برق کنیم.

مهندس مهرداد با تاکید بر اهمیت مدیریت مصرف برق در تابستان اظهار داشت: ما در تابستان گذشته حدود ۳۰۰ ساعت کمبود برق داشتیم و امسال پیش بینی می شود که بیش از ۳۰۰ ساعت در طول تابستان با کمبود تامین برق مواجه باشیم که امیدواریم با مدیریت مصرف و همکاری صنایع بتوانیم انرا جبران کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: ما حتی برای ۱ و یا ۲ مگاوات تولید بیشتر در نیروگاه ها نیز برنامه یزی کرده ایم و با تمهیداتی که در این زمینه اندیشیده شده است با بهره برداری مناسب می توان در هر واحد نیروگاهی حدودا یک تا دو مگاوات نیز افزایش تولید داشت و همین موضوع به دلیل تعدد نیروگاه های برقی می تواند قابل توجه بوده و به ما در تامین برق پیک تابستان کمک کند.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی تولید شرکت توانیر گفت: هزینه مازوت تقریبا سه برابر گاز است و برای نیروگاه ها استفاده از آن از لحاط اقتصادی مقرون به صرفه نیست. خوشبختانه در سال گذشته برخی از نیروگاه ها به دلیل مشکلات زیست محیطی مجبور شدند که فقط از گاز در تولید برق استفاده نمایند که این اتفاقی مبارک بوده است و امیدوارم روزی برسد که کلا مازوت از چرخه تولید برق کشور حذف شود.

مسئول ارشد توانیر بیان کرد: روش های ارزانی برای افزایش راندمان نیروگاه ها وجود دارد که یکی از آنها استفاده از سیستم خنک کنندگی آب ورودی به نیروگاه ها است که با این کار می توان مقداری افزایش تولید در نیروگاه ها داشت.

وی در ادامه گفت: نیروگاه شهید منتظری اصفهان با حمایت و کمک شرکت پرشیان فولاد تمام طرح های جدید و ایده های نورآوری را خیلی سریع به مرحله اجرا می رساند که نتایج خیلی خوبی نیز در این مدت داشته است. خوشحالیم که یک نیروگاه خصوصی پیشرو در امر نوآوری و استفاده از تکنولوژی های جدید در بهره برداری از نیروگاه است و دیگر نیروگاه ها نیز می توانند با تاسی از این نیروگاه از آنها استفاده کنند.

مهرداد با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد: بحران کم آبی در کشور، نیروگاه های ما را نیز با مشکل مواجه کرده است به طوری که در نیروگاه همدان به دلیل مشکل کمبود آب، تولید برق به جای ۱۰۰۰ مگاوات در حدود ۴۰۰ مگاوات بوده است و همین نیروگاه های اصفهان نیز با نصف ظرفیت خود تولید برق داشته اند.

مدیرکل دفتر پشتیبانی فنی تولید شرکت توانیر در پایان بیان داشت: بحث نظام پرداخت انگیزشی، آموزش نیروی انسانی و برنامه جامع آموزشی کارکنان در طول مدت حضور در نیروگاه، ایمنی در صنعت برق و نیروگاه ها از دیگر مسائلی است که باید به آنها به صورت ویژه پرداخته شود.

کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال برق هسته ای هستند

در ادامه این همایش، رسول موسی رضایی با اشاره به کمبود تولید برق در تابستان پیش رو اظهار داشت: ما دو محددودیت عمده برای تولید کامل داریم که این دو محدودیت یکی در زمینه آب مصرفی نیروگاه هاست و دیگری مشکلات زیست محیطی ناشی از تولید.

این مدیر ارشد حوزه برق و انرژی بیان داشت: کمبود آب در کشور نیروگاه های برق را نیز با مشکلاتی در امر تولید مواجه کرده است و باعث شده تا نتوانیم از حدکثر ظرفیت تولیدی این نیروگاه ها استفاده نماییم.

وی در ادامه گفت: مسائل زیست محیطی از دیگر عوامل محود کننده نیروگاه ها بوده به طوری که در برخی از نیروگاه های کشور فقط امکان تولید برق با استفاده از گاز فراهم می باشد و نمی توانند از مازوت استفاده کنند که با توجه به کمبود گاز در زمستان اغلب نمی توانند از حداکثر ظرفیت خود بهره برده و برق تولید نمایند.

مهندس موسی الرضایی اظهار داشت: ما در اصفهان اسفند ۹۲ و کل سال ۹۳ را بدون مصرف مازوت سپری کردیم که همین امر باعث شد در زمستان نیروگاه شهید محمد منتظری با نصف ظرفیت خود تولید کند که این موضوع برای یک شرکت خصوصی کاهش درآمد قابل توجهی را در پی دارد.

مسئول ارشد برق در استان اصفهان با تاکید بر لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در امر تولید برق گفت: رشد متوسط مصرف برق در ایران بالای ۷ درصد است که این مقدار در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا خیلی زیاد است.

وی بیان کرد: رشد مصرف برق ایران بعد از کشور چین با رشد ۱۲ درصدی مصرف برق و کشور کره جنوبی در جایگاه سوم دنیا قرار دارد و رسیدن به این تولید و تامین مصرف برق مورد نیاز، حجم زیاد سرمایه گذاری و برنامه ریزی را می طلبد.

مدیرعامل برق منطقه ای اصفهان اظهار داشت: گرچه سرمایه گذاری در زمینه انرژی های تجدید پذیر در دنیا روبه افزایش بوده و با استقبال گسترده ای مواجه شده است اما در شرایط فعلی نمی تواند جوابگوی رشد مصرف برق در ایران باشد.

وی تاکید کرد: نیروگاه های هسته ای بعنوان نیروگاهی ارزان در مقایسه با نیروگاه های حرارتی مورد تاکید کشورهای دنیا قرار دارد و در کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز برنامه های مختلفی برای استفاده از این نوع انرژی پیش بینی شده است.

موسی الرضایی خاطر نشان ساخت: توسعه نیروگاه ها راهکارهای مختلفی دارد که با توجه به رشد و توسعه ای که در کشور ایران داریم بهترین راهکار جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است و باید از توان و پتانسیل این بخش استفاده کرد.

وی در پایان بیان کرد: انجمن صنفی نیروگاه های ایران می تواند در این زمینه و فراهم کردن سازوکارهای ورود بخش خصوصی به زمینه تولید برق کمک فراوانی داشته باشد و با همکاری و مشارکت دولت، شرایط و زمینه حضور گسترده تر و موثر تر بخش خصوصی را فراهم نماید.

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار