درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 13:21   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
  آغاز افت تولید گاز پارس جنوبی؛ شتاب قطر در برداشت
  زنگ خطر افت شدید گازی تا 1420
  مصرف بخاری گازی هرمتیک نصف بخاری‎های معمولی
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 41500صفحه نخست » اخبار رسانه هاجمعه، 5 شهریور 1395 - 13:48
همه پیش بینی بودجه از درآمد نفتی محقق شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در بودجه امسال ما تا الآن به‌طور متوسط پیش‌بینی این بود که دو میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت با ۴۰ دلار بفروشیم که توانستیم دو میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه با مبلغ کمی بیشتر از ۴۰ دلار فروختیم.
  
پیام نفت:

 

نوبخت

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت در نشست شورای اداری استان یزد با بیان این مطلب که امسال پیش‌بینی دولت در برنامه یک‌ساله بودجه بر این است که 244هزار میلیارد تومان در کشور هزینه کند، اظهار داشت: البته برای اداره امور و توسعه کشور فقط منابع عمومی و دولتی مطرح نیست و منابع بخش غیردولتی و منابع بانکی هم جزو منابعی است که همه در کنار هم انرژی لازم برای به حرکت درآوردن یا سرعت بخشیدن به چرخ اقتصاد کشور را فراهم می کند.

نوبخت با ابراز اینکه دولت‌ها همیشه دو نوع خرج تحت عنوان اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای را پیش روی خود دارند، خاطرنشان کرد: امسال از مجموع کل اعتبار 244هزار میلیارد تومان، 197هزار میلیارد تومان ‌به اعتبارات هزینه‌ای و 37هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی اختصاص پیدا کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: 10هزار میلیارد تومان هم برای اوراق مشارکت و اسناد مالی که سال‌های پیش توزیع کردیم در نظر گرفته شده که بتوانیم از این مبلغ استفاده کنیم.

وی در ارتباط با مصوبه مجلس شورای اسلامی در ارتباط با نحوه تأمین 244هزار میلیارد تومان بودجه امسال گفت: بودجه امسال از سه محل درآمدها که عمدتاً از مالیات است، فروش نفت و اوراق مشارکتی که به‌صورت کوتاه‌مدت بین مردم به فروش رسیده، تأمین می‌شود.

سخنگوی دولت در ارتباط با اینکه فروش اوراق مشارکت درست است یا خیر، گفت: از آنجا که ما سال به سال با مقداری تورم روبه‌رو هستیم، اگر طرح عمرانی را به سال بعد موکول کنیم، حداقل آن طرح نسبت به امسال 10 تا 15 درصد گرانتر برای ما تمام می‌شود، بنابراین با فروش اوراق مشارکت طرح‌های عمرانی را زودتر اجرا می‌کنیم و به‌جای اینکه پول‌ها را خرج تورم ناشی از تأخیر در اجرای طرح‌ها کنیم، همان مبلغ را به مردم برای سود اوراق‌های مشارکت فروخته شده می‌دهیم.

معاون رئیس جمهور با اظهار اینکه دولت به‌دنبال ایجاد تحرک و رونق در اقتصاد است، افزود:  اشتغال مسئله بسیار مهمی است که ما اصلاً نمی‌توانیم از زیر بار آن شانه خالی کنیم و بگوییم به ما ربطی ندارد.

نوبخت با ابراز اینکه ایجاد اشتغال به‌معنای شغل دولتی نیست، گفت: دولت باید از همه توان خود برای مدیریت ایجاد شغل در بخش‌های مختلف دولتی و غیردولتی استفاده کند تا مشکل اشتغال جوانان مرتفع شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بررسی اقتصاد کشورها به‌وسیله شاخص رشد اقتصادی انجام می‌شود، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم توسعه پیدا کنیم و در جایگاه اول قرار بگیریم، رشد اقتصادی ما در رقابت با سایر کشورها باید حداقل سالانه به‌صورت متوسط هشت درصد مثبت باشد.

وی بیان کرد: متأسفانه در دو برنامه 5ساله از چهار برنامه نتوانستیم به این مهم دست پیدا کنیم که بتوانیم تا 10 سال آینده به رشد اقتصادی و علمی مد نظر دست پیدا کنیم.

سخنگوی دولت با تأکید بر "به همین دلیل باید با دو برنامه‌ای که در پیش رو داریم به جایگاهی برسیم که رهبر معظم انقلاب به ما ابلاغ کردند"، گفت: در شروع کار دولت رشد اقتصادی منفی 6 و هفت‌دهم درصد بود.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: ما برای اینکه بتوانیم تا 10 سال آینده به این جایگاه برسیم باید هر سال یک برنامه یک‌ساله داشته باشیم و تصمیم ما این است که یک رشد 5درصدی را ایجاد کنیم.

نوبخت با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی مد نظر باید تأمین شود، خاطرنشان کرد: اگر همه اقتصاد مقاومتی را بخواهیم در یک شاخص خلاصه کنیم، آن شاخص هم رشد اقتصادی است که باید تأمین شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: دولت برای اینکه بتواند رشد اقتصادی 5 درصد امسال را تأمین کند، باید بتواند 244هزار میلیارد تومان را هزینه کند، اما امسال از 244هزار میلیارد تومان بودجه تنها 37هزار میلیارد تومان آن به طرح‌های عمرانی به‌عنوان زمینه‌ای برای تحقق رشد اقتصادی اختصاص پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه مابقی مبلغ به هزینه‌های جاری از جمله حقوق کارکنان و یارانه و موارد دیگر اختصاص پیدا کرده، گفت: در سال‌های گذشته 2017 طرح که هر طرح شامل چهار تا 5 پروژه است کلنگ‌زنی شده و ما با تعداد بسیار زیادی پروژه نیمه‌کاره روبه‌رو بوده‌ایم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه این پروژه‌ها به طلبکاری پیمانکاران از دولت منجر شده، عنوان کرد: به همین دلیل دولت توان اجرای پروژه‌های جدید را ندارد و باید به تکمیل پروژه‌های قبلی که در حد 400هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، بپردازد.

معاون رئیس جمهور به اقدامات دولت در راستای رفع این مشکلات اشاره کرد و گفت: در بودجه امسال ما تا الآن به‌طور متوسط پیش‌بینی این بود که دو میلیون و 250 هزار بشکه نفت با 40 دلار بفروشیم که توانستیم دو میلیون و 350 هزار بشکه با مبلغ کمی بیشتر از 40 دلار فروختیم.

نوبخت با تأکید بر اینکه رونق باید در سفره زندگی مردم مشاهده شود، گفت: در این شش‌ماهه توانستیم برای 66 طرح بالغ بر 5 میلیارد و 200 میلیون دلار سرمایه گذاری مستقیم داشته باشیم، که زمینه بسیار خوبی برای ایجاد رونق در کشور است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: پولی که در دست مردم به‌عنوان نقدینگی وجود دارد، بیش از 1000هزار میلیارد تومان است، و اگر مردم بخواهند تنها 10 درصد این پول را هزینه کنند رقم بسیار قابل توجهی است.

وی ادامه داد: اعلام آمادگی کردیم که اگر مجلس به ما اجازه دهد، از این میزان نقدینگی که در عرصه تولید نیست، استفاده کنیم و در عرصه کار سازندگی و طرح‌های عمرانی استفاده کنیم و 10 تا 15 درصد هم به مردم سود دهیم.

سخنگوی دولت افزود: با توجه به اینکه اگر امسال طرح‌ها را اجرا نکنیم سال آینده باید به آنها در قبال تورم اضافه‌تر پول دهیم، سود دادن به مردم ضرری برای دولت ایجاد نمی‌کند.

معاون رئیس جمهور بیان کرد: از مردم اجازه گرفتیم که 40هزار میلیارد تومان از پول مردم را به‌عنوان اسناد خزانه استفاده کنیم و در راستای توسعه و رونق کشور هزینه شود.

نوبخت با اشاره به اینکه خرید گندم از خارج 800 تومان به‌ازای هر کیلوگرم است، گفت: ما به کشاورزان گفتیم 1260 تومان از شما خریداری می‌کنیم و با هزینه‌های جانبی برای ما 1350 تومان تمام می‌شود اما برای خودکفایی کشور اعلام کردیم که این کار را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه عنوان کرد: با مصوبه‌ای که  نمایندگان مجلس داشتند، ما ان‌شاءالله در زمان کمتر از دو ماه تمام پول گندم‌کاران را پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار