درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:20   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  تصاویر: دنیای زیر آب در جزیره کیش
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  فیلم لحظه هولناک انفجار ۸۰۰ تن آمونیوم نیترات
  رونمایی از اولین خودرو با موتور آمونیاکی در جهان
  آمونیاک مایع پتانسیل تبدیل شدن به LNG جدید را دارد.
  اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود
  زمان معامله بزرگ فرارسیده / ماجرای مذاکرات مهم هاشمی و صدراعظم آلمان درمورد تنش‌ها بین ایران و آمریکا-اسرائیل
  تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»
  در سه ماه اول ۲۰۲۴، تقریبا تمام نفت ایران را چین خریداری کرده
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
  آمریکا: در روزهای آینده، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کنیم
  در پی وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، خانه‌های مردم داخل آب رفته، راه‌های ارتباطی روستا‌ها هم کاملا قطع شده / زیرساخت‌های مدیریت بحران فراهم نیست / در حوزه زیرساخت‌ها، فقط نباید مسئولین بیایند و عکس بگیرند
  اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  سازمان ملل: جنگ غزه بیش از ۱۹ هزار یتیم برجای گذاشته است
  تصمیم غیرمنتظره کرملین: روسیه تمام سربازان خود را از قره باغ خارج می‌کند
  به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد / تاکتیک ما این‌ بار متفاوت خواهد بود / توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرا نرسیده، اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
  سیل جان سه نفر در هرمزگان را گرفت
  در ماجرای پاسخ به اسرائیل، طرف مقابل، ۱۵ هواپیمای ضد سیگنالی به پرواز درآورد؛ علاوه بر این، آواکس‌های عربستان را به پرواز درآوردند/تمام تصورات این بود که جنگ تا ۳ ماه طول می‌کشد/ساعت ۱۹:۳۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی را درگیر کند/تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد/پس از پایان عملیات، سفیر سوئیس برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 41453صفحه نخست » اخبار رسانه هاسه شنبه، 2 شهریور 1395 - 15:53
بازداشت فردی یونانی در معامله 28 میلیون دلاری شرکت ملی نفت
اسلامیان: در گذشته منابعی از شرکت خارج شده بود که از سوی دادستانی تهران مجددا بازگشت که آخرین مورد آن مربوط به فردی یونانی است که در جریان معامله‌ای 28 میلیون دلار از منابع شرکت ملی نفت را در اختیار داشت که تحویل نداده بود اما سه هفته پیش از سوی دادستانی تهران این فرد بازداشت شد. این در حالی است که طی سه سال گذشته از پرداخت این مبلغ خودداری کرده بود و باید به بیت المال بازگردد.
  
پیام نفت:

به گزارش ایلنا ،‌ محمود اسلامیان در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در محل این صندوق برگزار شد، با بیان اینکه صندوق بازنشتسگی در دو حوزه عمده اقتصادی و بیمه‌ای و بازنشستگی فعالیت دارد ، گفت: طی دو سال گذشته ساماندهی مناسبی در حوزه اقتصادی صورت گرفت و 6 هلدینگ تخصصی در زمینه حمل و نقل و گردشگری ، بیمه بانک  بورس ، صنعت و معدن ، انرژی ، کشاورزی و دارویی و مواد غذایی و نیز ساختمان و عمران تشکیل شد.

اسلامیان با اشاره به ثروت صندوق بازنشستگی گفت: ثروت این صندوق حدود 20 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و مقرر شده با تشکیل ستادی در صندوق کنترل‌ها و انضباط بیشتری در هلدینگ‌های تخصصی به وجود آید.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های زیادی در هلدینگ‌ها آغاز شده و به زودی شاهد سوددهی بیشتر آنها خواهیم بود.

رئیس صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: در سال 92 سود کل شرکت‌ها بالغ بر 800 میلیارد تومان بود که در سال 93 به هزار و 200 میلیارد تومان با 35 درصد افزایش سود همراه شد و در سال 94 این عدد به هزار و 500 میلیارد تومان افزایش یافت و امیدواریم در سال 95 شاهد رشد بیش از 35 درصدی در این حوزه باشیم.

اسلامیان افزود: در گذشته منابعی از شرکت خارج شده بود که از سوی دادستانی تهران مجددا بازگشت که آخرین مورد آن مربوط به فردی یونانی است که در جریان معامله‌ای 28 میلیون دلار از منابع شرکت ملی نفت را در اختیار داشت که تحویل نداده بود اما سه هفته پیش از سوی دادستانی تهران این فرد بازداشت شد. این در حالی است که طی سه سال گذشته از پرداخت این مبلغ خودداری کرده بود و باید به بیت المال بازگردد.

یک میلیون و 290 هزار بازنشسته در کشور

وی خاطرنشان کرد: حدود یک میلیون و 290 هزار بازنشسته در کشور داریم که با افراد تحت تکفل به دو میلیون نفر می‌رسندکه 50 درصد از آنها از آموزش و پرورش هستند و مابقی از سایر دستگاه‌ها.

اسلامیان گفت: موضوع تورم مهمترین مشکل بازنشستگان و حقوق بگیران است در حالی که در سال 86 میزان تورم 18.4 درصد بود افزایش حقوق تنها 10 درصد بود، و در سال 91 که تورم به 30.5 درصد افزایش یافت افزایش حقوق تنها 15 درصد اعلام شد اما خوشبختانه از سال 93 میزان تورم کاهش یافته است.

وی افزود: هر چند طی سال‌های گذشته قدرت خرید بازنشستگان تا 67 درصد کم شده اما این روند در سه سال گذشته کنترل شده است.

تبعیض بین بازنشستگان برطرف شد

وی گفت: شش صد میلیون تومان برای برطرف کردن تبعیض بین حقوق معلمی که 20 سال پیش بازنشسته شده بود با فردی که امروز بازنشسته شده به صندوق واریز شد و حقوق های بین 750 هزار تومان تا یک میلیون و 500 بر اساس مصوبه مجلس از 12 تا 20 درصد افزایش یافت و این شکاف تعدیل شد.

بیمه عمر به 5 میلیون تومان رسید

اسلامیان گفت: بیمه عمر از 3 میلیون تومان به 5 میلیون تومان رشد کرد و حدود هزار میلیارد تومان از سوی صندوق بازنشستگی امسال برای بیمه تکمیلی پرداخت خواهد شد. در صورتی که بیماران بازنشسته به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کنند بین 6 تا 10 درصد حق بیمه خواهند داشت و در مورد بیماری‌های خاص بین 15 تا 30 میلیون تومان پرداخت خواهد شد و هزینه بستری‌های عمومی 7 و نیم میلیون تومان در بیمارستان‌های خصوصی در نظر گرفته شده است

اسلامیان با بیان اینکه پرداخت های مستقیم 28 استان از ماه گذشته شروع شده و به محض وصول پول به صورت اتوماتیک به حساب بازنشستگان واریز می‌شود. سه استان دیگر تا پایان شهریورماه عملیاتی خواهد شد.

وی در مورد سفرهای بازنشستگان گفت: تعداد سفرها از 2 به 3 سفر افزایش یافته که میزان کمک به بازنشستگان از 250 هزار تومان به 350 هزار تومان رسیده که در سفر عتبات به هر نفر 600 هزار تومان تعلق می‌گیرد و در زمینه تهیه عینک ، عصا و سمعک نیز کمک هزینه‌ها رشد داشته است.

وام‌های قرض الحسنه 5 برابر شد

وی گفت: وام‌های قرض الحسنه نسبت به 3 سال پیش 5 برابر شده و در نظر داریم امسال با همکاری بانک صادرات سقف آن را افزایش دهیم البته این وام‌ها در گذشته و تا پارسال حدود 2 میلیون تومان بود.

سن بازنشستگی در یک پروسه زمانی به تدریج افزایش خواهد یافت

وی گفت: در سه دهه گذشته 28 تصمیم بزرگ در مجلس و دولت گرفته شد که هزینه‌های آن برای صندوق لحاظ نشده بود هر چند سن بازنشستگی در کشور ما پایین است (51 سال و نیم) اما به تدریج در یک پروسه زمانی این میزان به 60 سال افزایش خواهد یافت که البته زمان‌بر خواهد بود.

اسلامیان افزود: سن بازنشستگی خانم‌ها در دنیا 60 سال و برای آقایان 65 سال است اما در کشور ما با توجه به اینکه هزینه های اکثر صندوق‌ها را دولت می‌پردازد و هزینه صندوق بازنشستگی تا 70 درصد از سوی دولت پرداخت می‌شود نمی‌توان هم اکنون اقدامی برای تغییرات اساسی داشت.

تاسیس بانک امیرکبیر منتفی شد

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در خصوص تاسیس بانک از سوی صندوق و وضعیت صندوق بازنشستگی در بورس گفت: هر چند مجوز تاسیس بانک امیرکبیر سه سال پیش اخذ شد اما پیگیری‌ها به نتیجه نرسید و گفته شد نیازی به بانک جدید در کشور نداریم و بیش از اندازه بانک تاسیس شده است.

وی همچنین در مورد وضعیت صندوق در بورس خاطرنشان کرد: افزایش بهره‌وری و سودآوری شرکت‌ها 2 ماموریت تعریف شده برای صندوق است و خوشبختانه با تاسیس هلدینگ‌ مالی بحث سبدگردانی شرکت‌های بورسی متمرکز شده و ارزش سهام این شرکت‌ها رصد می‌شود که کاهش نیابد و هم اکنون هزار و 500 میلیارد تومان از پرداخت‌های بازنشستگان از محل سود این صندوق است که حدود 12 درصد برآورد می‌شود.

وی گفت: هم اکنون کم‌بازده‌ترین بخش حوزه صنعت و بخش غذایی سود و بیشترین سوددهی مربوط به بخش انرژی است و از 10 شرکت کم بازده موفق شدیم 7 شرکت را مهار کرده و شیب آن را کنترل کنیم.

اسلامیان در مورد بحران صندوق های بازنشستگی در کشور با پیر شدن جمعیت گفت: این موضوع نیاز به واکاوی علمی دارد و اینکه دامنه این مشکل چقدر باشد هنوز مشخص نیست اما طی 30 تا 40 سال گذشته اقداماتی صورت گرفته که این بحران را امروز برای صندوق‌ها به وجود آورده است و ما معتقدیم در کنار بحران آب و محیط زیست بخش صندوق‌های بازنشستگی نیز قرار گیرد.

 

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
  برای تولید هرمتر مکعب گاز هیدروژن به ۴.۵ کیلو وات برق نیاز است.
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار