درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 19:04   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 41393صفحه نخست » اخبار رسانه هایکشنبه، 31 مرداد 1395 - 13:05
اتش زدن مسجد ؛ خط مشترک رژیم صهیونیستی ، داعش و آل سعود
31 مرداد ، روز جهانی مسجد ، روزی برای یادآوری جنایت رژیم صهیونیستی در به آتش کشیدن و تخریب مسجدالاقصی است ، جنایتی که امروز خط مشترک رژیم صهیونیستی ، داعش و آل سعود است.
  
پیام نفت:
آتش زدن مسجد ؛ خط مشترک رژیم صهیونیستی ، داعش و آل سعودبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، امروز چهل و هفتمین سالروز آتش زدن مسجد الاقصی به دست "دنیس مایکل روهان" یهودی افراطی استرالیایی الاصل است.
 
آتش زدن مسجد الاقصی نخستین قبله مسلمانان و از مقدس ترین اماکن مذهبی ادیان آسمانی در سی ام مرداد 1348 شمسی مصادف با 21 آگوست 1969  سند دیگری از جنایات رژیم صهیونیستی است که لکه ننگی شد برای اشغال گران قدس که تا ابد پاک نخواهد شد.
 
مزدوران این رژیم امروز نیز در لباس گروه تکفیری داعش و همچنین آل سعود ، خط مشترک تخریب مساجد را در سوریه ، عراق و یمن تکرار می کنند. مسجد که خانه خداست و تخریب این مکان های مقدس گناه نابخشودنیِ دست پروردگان غرب به سرکردگی آمریکاست.
 
* آتش زدن بیت المقدس برای محو هویت اسلامی 
 
رژیم صهیونیستی از نخستین روزهای اشغال بیت المقدس برای زدودن آثار اسلامی این شهر اقدامات زیادی انجام داد که آتش زدن مسجدالاقصی از جمله اقدامات این رژیم برای محو هویت اسلامی قدس بود.
 
به آتش کشیدن مسجدالاقصی نه تنها برای ملت فلسطین بلکه برای هر مسلمانی واقعه ای دردناک بود  زیرا این مسجد یکی از آثار مهم تاریخی و اسلامی است و جایگاهی مقدس نزد مسلمانان دارد.
 
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب درباره جنایت رژیم صهیونیستی در آتش زدن مسجد الاقصی می فرمایند: حادثه آتش زدن مسجدالاقصی ، نشان دهنده ی جهت گیری همیشگی دنیای استکبار برضد مظاهر و جلوه های هویت مسلمانان است و به همین علت باید در ذهن مسلمانان زنده بماند. 
 
حادثه آتش سوزی مسجدالاقصی یک سال پس از تصرف بخش شرقی بیت المقدس از سوی نظامیان اشغال گر صهیونیستی در جریان جنگ شش روزه رخ داد.
در آن روز ستون های آتش و دود تا ارتفاع صدها متر به آسمان برخاست.
 
در قسمت جنوب شرقی در حدود دویست متر مربع از سقف مسجد کاملا منهدم شد و گنبد مسجد در پنج نقطه در آتش سوخت. 
 
همچنین یکی از آثار متبرک مسجدالاقصی ، منبر ارزشمند با قدمت هشتصد سال بود که از بین رفت .
 
 
* تلاش رژیم پهلوی برای لاپوشانی جنایت رژیم صهیونیستی 
 
این جنایت دردناک، بازتاب تند و موج خروشانی در جهان اسلام به وجود آورد. 
آتش خشم مبارزان نهضت اسلامی ایران را برافروخته کرد و رژیم شاه که یار اسرائیل بود، دچار بحران جدی شد.
 
تلاش روزنامه های ایران با صحنه گردانی ساواک برای لاپوشانی جنایت رژیم صهیونیستی با هدف فرونشاندن خشم ملت مسلمان ایران بی نتیجه ماند.
 
در نهایت محمدرضا پهلوی پس از این حادثه ناگزیر شد تا برای کاستن از خشم عمومی،بیانه ای منتشر و ابراز داغداری کند در حالی که وی پس از مدتی که در اجلاس سران کشورهای اسلامی سخنرانی می کرد، از مسجدالاقصی نامی نبرد.
 
حضرت امام خمینی (ره)  آتش زدن مسجدالاقصی و سکوت سازمان کنفرانس اسلامی را به شدت محکوم و کنفرانس را متهم کردند که تلاش دارد جنایت رژیم صهیونیستی را در این حادثه لوث کند.
 
امام خمینی (ره) در بیانیه ای که در شماره 588 روزنامه جمهوریه بغداد در آبان 1348 منتشر شد از مسلمانان خواستند که صفوف خود را در برابر دشمنان متحد کنند.
 
ایشان فرمودند : تا زمانی که فلسطین اشغال شده، آزاد نشده است مسلمانان، مسجد‌الاقصی را نباید تجدید بنا کنند. بگذارند جنایت صهیونیسم همواره در برابر چشمان مسلمانان مجسم باشد و مایه حرکتی برای آزادی فلسطین شود.
 
حضرت امام خمینی (ره) ادامه دادند :… مسجد‌الاقصی را آتش زدند، ما فریاد می‌کنیم که بگذارید مسجد‌الاقصی به همین حال نیم‌سوخته باقی باشد، این جرم را از بین نبرید؛ ولی رژیم شاه حساب باز می‌کند و صندوق می‌گذارد و به اسم بنای مسجد‌الاقصی از مردم پول می‌گیرد تا شاید بتواند از این راه استفاده کند و جیب خود را پر کند و ضمنا آثار جرم اسرائیل را از بین ببرد.
 
* تخریب تدریجی مسجد الاقصی
 
رژیم صهیونیستی از نخستین روزهای اشغال بیت المقدس اقدامات بی شماری برای از بین بردن آثار و نشانه های اسلامی این شهر انجام داد که از جمله این اقدامات تعطیل کردن بانک های عربی، تخریب خانه ها و اماکن اسلامی، افزایش شهرک های صهیونیست نشین، جمع آوری پول های عربی و رواج پول اسرائیلی، مجبور کردن اعراب به تعویض شناسنامه های عربی و گرفتن شناسنامه های اسرائیلی است .
 
همه این اقدامات در جهت هویت زدایی از ساکنان مسلمان بیت المقدس انجام شد.
در جنگ اول اعراب و اسرائیل و همچنین جنگ شش روزه رژیم صهیونیستی علیه کشورهای اسلامی چندین مرتبه بیت المقدس توسط جنگنده های اسرائیلی بمباران شد و در یکی از این حملات هوایی بود که دروازه مرکزی مسجد الاقصی و یکی از منارهای آن خسارت دید.
 
از ماه مارس 1968 ( اسفند 1346)  صهیونیست ها به وسیله گروه های باستان شناسی و به بهانه کشف آثار معبد سلیمان در اطراف و زیر عمارت مسجد الاقصی دست به کار حفاری شدند و در محیط حرم شریف نیز حفاری هایی انجام دادند و در بخش زیر مسجد تونل های متقاطعی ایجاد کردند.
 
هدف از تمام این اقدامات تخریب تدریجی مسجد الاقصی بود تا به جای آن صهیونیست ها دوباره معبد یهود موسوم به "هیکل سلیمان" را به جای آن بنا کنند، به همین دلیل باید حادثه به آتش کشیدن مسجد الاقصی را در این جهت و با هدف ویران کردن این بنا ارزیابی کرد.
 
در ماجرای آتش سوزی مسجد الاقصی دستکم200 متر مربع از سقف مسجد به طور کامل ویران شد، گنبد مسجد در پنج  نقطه آن سوخت و یکی از آثار مسجد همراه با یک منبر قدیمی با ارزش که هشتصد سال سابقه داشت، طعمه حریق شد و از بین رفت.
 
یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته است که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان به جای این مسجد، شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است و بدون ساخت معبد سوم ، "مسیح"  هرگز ظهور نمی کند.
 
این جریان به ویژه گروه های تندرو صهیونیست وابسته به آن اعتقاد دارند که خرابه های معبد نخست و دوم سلیمان در زیر مسجد الاقصی است و برای ساخت مجدد این معبد راهی جز ویرانی مسجد الاقصی وجود ندارد.
 
بر این اساس، پیروان این جریان صهیونیستی مبالغ هنگفتی را در سازمانهای افراطی صهیونیستی مانند "عطیرات کوهانیم"  قرار می دهند که یهودی کردن قدس و تخریب مسجد الاقصی هدف اعلام شده آنها است.
 
نفوذ این جریان صهیونیستی در آمریکا به حدی است که می گویند هیچ رئیس جمهوری درآمریکا جرأت ندارد در تحقق این هدف به اسرائیل کمک نکند زیرا در غیر این صورت سرنگون خواهد شد.
 
 
* تخریب مساجد ؛ خط مستمر رژیم صهیونیستی 
 
مرکز تحقیقات سرزمین های اشغالی شهر الخلیل در گزارشی اعلام کرد: آنچه که اشغالگران از تخریب مساجد، آتش سوزی و قطع کردن صدای اذان و جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی انجام می دهند، هتک حرمت آشکار و به منزله زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی و توافقنامه های بین المللی است و بر اساس این قوانین، تخریب و آتش سوزی منافات با آزادی عبادی و اعتقادات است.
 
بر اساس این گزارش که اسناد آن موجود است ، از سال 1967 میلادی تاکنون رژیم صهیونیستی بیش از 48 مسجد را تخریب کرده و به آتش کشیده شده است.
در بیشتر موارد شهرک نشینان افراطی با حمله به مساجد، پس از شکستن شیشه ها و محتویات داخل مسجد، شعارهای نژادپرستانه بر روی دیوارهای مساجد می نویسند و بخشی از مسجد را به آتش می کشند.
 
مرکز تحقیقات سرزمینهای اشغالی شهر الخلیل در گزارش خود آورده است: از آغار سال 2011 تاکنون 12 مسجد را رژیم صهیونیستی تخریب کرده است . 
به نظر می رسد این تجاوزها تا آزادی قدس شریف ادامه داشته باشد، زیرا صهیونیست ها از هیچ جنایتی برای خدشه دار کردن احساسات مسلمانان فرو گذار نخواهند کرد.
 
رژیم صهیونیستی هر چند ماه یکبار به بهانه های واهی دستور تخریب مساجد را صادر می کند. اقدامی که به هیچ عنوان توجیه ندارد و برای راحتی حال شهرک نشینان خود دستور قطع کردن بلندگوهای مساجد را صادر کرد تا اذان از مساجد پخش نشود.
 
بنیامین نتانیاهو، رئیس رژیم صهیونیستی سال 2010 میلادی همچنین، دو مسجد حرم ابراهیمی در شهر الخلیل و مسجد بلال بن رباح در شهر بیت لحم را جزء لیست میراث یهودی اعلام کرد.
 
تا کنون صدها مسجد و اماکن مقدس و متبرکه را رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی ، نوار غزه و جنوب لبنان تخریب یا هتک حرمت کرده است.
 
* داعش مولود اسرائیل 
 
زمانی که پدیده شوم داعش با حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا در منطقه غرب آسیا مدعی حکومت شام و عراق شد در کنار جنایات بی شمار و وحشیانه خود ، تخریب مساجد را نیز در دستور کار قرار داد.
 
تخریب بیش از یک هزار و 210 مسجد را در کشورهای عراق، سوریه، یمن ، کویت و سایر کشورها سند دیگری از جنایات گروه تکفیری صهیونیستی داعش است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شباهت اقدامات داعش و رژیم صهیونیستی می گوید : گروه تکفیری و تروریستی داعش، در حقیقت تفکر انحرافی است که غیر خود را کافر تلقی می کند و با تمام افکار، اندیشه ها، آثار و نهادهای مذاهب غیر خود، برخوردهای خشونت آمیز می کند.
 
علی آقامحمدی می افزاید : داعش می خواهد این جنگ را جنگ مذهبی و بدون وابستگی به حامیان عربی، غربی و صهیونیستی خود نشان دهد به همین علت با تخریب مساجد تلاش می کند القاء کند که آنها فقط با دین و مذهب دیگران مشکل دارند و درگیری، درگیری مذهبی است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید می کند: به علت آنکه طرفدارانِ مخالفِ داعش در مسجد تجمع می کنند، این گروه تروریستی تلاش می کند دست به تخریب مساجد بزنند تا این مکان های مقدس را کاملا نا امن جلوه دهند که در نتیجه آن مخالفان در مساجد گرد هم نیایند و با چنین افکار شومی مبارزه نکنند.
 
کارشناسان معتقدند ، اقدام داعش در تخریب مساجد و اماکن مقدس بازخورد و نتیجه عکسی خواهد داشت.
 
بگفته ناظران ، داعشی ها به تدریج متوجه می شوند که  مسلمانان با افرادی که به بنیادهای مقدس حمله می کنند، مبارزه خواهند کرد و این قبیل اعمال به جای دور کردن مسلمانان از خانه خدا ، سبب علاقه بیشتر آنها به مساجد می شود.
 
آقامحمدی درباره خط مشترک رژیم صهیونیستی و داعش در تخریب مساجد نیز می گوید : اسراییل مانند تکفیری ها هر فکرِ غیرِ خود را ، فکر منحرف تلقی می کند که باید حذف شود.
بگفته او ، آنها هم به همان شدت که داعش با مساجد عناد می کنند ، وارد عمل می شوند اما یکی ( داعش) در قالب پیروی از سنت های پیامبر(ص) اقدامات خود را جا می اندازد و دیگری (اسراییل) در لفافه پیروی از موسی بن عمراندست به جنایت می زند.
 
تحلیلگران سیاسی می گویند گروه های تکفیری بر این اعتقاد هستند که شیعه و سنی از مسیر اصلی خود منحرف شده اند و باید به سنت نبوی و اصیل اسلامی بازگردند.
علی بیگدلی کارشناس مسائل سیاسی معتقد است گروه تکفیری داعش با تکیه بر تفکرات انحرافی خود دست به اقداماتی همچون تخریب مساجد می زند.
 
این استاد دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان می کند : مسجد برای هر فرقه ای نماد تجمع، همبستگی، اتحاد و مظاهر اعتقادات مذهبی است و مردم ارادت و علاقه خود به امور مذهبی را معمولا در مساجد به نمایش می گذارند و از این رو گروه های تکفیری مساجد را از میان برمی دارند تا مانعی برای تجمع و اتحاد مسلمانان باشند.
 
بگفته ناظران سیاسی ، رفتار شنیع گروه بی بصیرت داعش در تخریب مساجد و اماکن مقدس همسو با اهداف اسراییل است و اعتقادات این گروه تکفیری صهیونیستی از دیدگاه فلسفی و جهان بینی، به اصطلاح،  "من درآوردی" است.
 
* پیشی گرفتن آل سعود از داعش در تخریب مساجد یمن 
 
رژیم آل سعود و مزدورانش تا کنون بیش از 15 مسجد تاریخی و زیارتگاه را در یمن ویران کرده اند.
در یکی از جنایات داعش گونه آل سعود ، تصاویر ویدیویی نشان می دهد مزدوران آل سعود ، مسجد شیخ جمال الدین در روستای الصراری در استان تعز یمن را با بمب گذاری به تَلّی از آوار تبدیل می کنند.
 
عناصر مسلح وابسته به آل سعود در این جنایت ابتدا مزار شیخ جمال الدین را نبش قبر کردند و بقایای پیکرش را بیرون آوردند و سوزاندند.
 
آنها عناصر مسلح سلفی عضو گردان های حسم السفیله و سایر گروههای مزدور سعودی در استان تعز یمن بودند که اوایل مرداد امسال به روستای الصراری حمله کردند و بیشتر  خانه های آن را به همراه شمار دیگری از خانه ها در روستاهای الحیار، النیدان و ذی البرح را به آتش کشیدند، و شماری از شیعیان را به شهادت رساندند.
 
این خانه ها متعلق به "آل الجنید" بود.
فعالان حقوقی و مدافعان حقوق بشر، این اقدام را پاک سازی نژادی و نسل کشی توصیف کرده اند. مزدوران وابسته به عربستان تا کنون مساجد، زیارتگاه ها و قبرستانهای بسیاری را در یمن به  شیوه داعشی، تخریب کرده اند.
 
نظامیان آل سعود تا کنون بارها در حمله های هوایی مساجد و سایر اماکن مقدس و تاریخی را در یمن بمباران کرده اند که بمباران مسجد بزرگ بخش الغیل در استان الجوف، این مسجد از تازه ترین این جنایات است.
 
* فضیلت مسجد 
 
مسجد خانه خداست که نخستین بار به دست مبارک پیامبر اسلام صلوات الله علیه بنا نهاده شد و سپس در جهان گسترش یافت.
 
در روایات آمده است : هیچ روزی نیست مگر این که فرشته ای در گورستان ها ( به مردگان) ندا کند به چه کسانی غبطه می خورید؟ و آنها می گویند: به اهل مساجد که نماز می گذارند و ما دیگر قدرت  اقامه آن نداریم و  روزه می گیرند و ما نمی توانیم روزه بگیریم.
 
مسجد مرکز فرهنگی، معنوی، عبادی، علمی، سیاسی، و حکومتی است که مقر فرماندهی و مدیریت جامعه پیرامون خود است.
 
مسجد یک پایگاه قوی عبادی است که محل عبودیت، بندگی، یاد خدا و دوری از هر نوع شرک و بت پرستی است.
 
مسجد پایگاه فکری و اعتقادی است که تعلیم و فراگیری معارف بلند الهی، انسانی و اسلامی از اهداف عالی آن است.
 
مسجد وعده گاه مومنان ، برقراری صفا و صمیمیت بین آنها، آموزش وحدت و یکپارچگی است که بسیاری از مشکلات اجتماعی مسلمانان در آن دفع و رفع می شود.
از بین بردن مساجد هدفی شیطانی است و تنها کسانی به آن دست می زند که می خواهند جلوی اعتلای کلمه توحید را بگیرند.

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار