درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 15:58   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  تصاویر: دنیای زیر آب در جزیره کیش
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  فیلم لحظه هولناک انفجار ۸۰۰ تن آمونیوم نیترات
  رونمایی از اولین خودرو با موتور آمونیاکی در جهان
  آمونیاک مایع پتانسیل تبدیل شدن به LNG جدید را دارد.
  اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود
  زمان معامله بزرگ فرارسیده / ماجرای مذاکرات مهم هاشمی و صدراعظم آلمان درمورد تنش‌ها بین ایران و آمریکا-اسرائیل
  تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»
  در سه ماه اول ۲۰۲۴، تقریبا تمام نفت ایران را چین خریداری کرده
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
  آمریکا: در روزهای آینده، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کنیم
  در پی وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، خانه‌های مردم داخل آب رفته، راه‌های ارتباطی روستا‌ها هم کاملا قطع شده / زیرساخت‌های مدیریت بحران فراهم نیست / در حوزه زیرساخت‌ها، فقط نباید مسئولین بیایند و عکس بگیرند
  اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  سازمان ملل: جنگ غزه بیش از ۱۹ هزار یتیم برجای گذاشته است
  تصمیم غیرمنتظره کرملین: روسیه تمام سربازان خود را از قره باغ خارج می‌کند
  به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد / تاکتیک ما این‌ بار متفاوت خواهد بود / توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرا نرسیده، اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
  سیل جان سه نفر در هرمزگان را گرفت
  در ماجرای پاسخ به اسرائیل، طرف مقابل، ۱۵ هواپیمای ضد سیگنالی به پرواز درآورد؛ علاوه بر این، آواکس‌های عربستان را به پرواز درآوردند/تمام تصورات این بود که جنگ تا ۳ ماه طول می‌کشد/ساعت ۱۹:۳۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی را درگیر کند/تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد/پس از پایان عملیات، سفیر سوئیس برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 40398صفحه نخست » اخبار رسانه هاچهارشنبه، 2 تیر 1395 - 20:23
شجاع پوریان: با رفتن مجلس نهم دیگر «دست دولت» بسته نیست/ «تغییرات» در برخی وزارتخانه ها و استانداری ها ضروری است/ جریان اصولگرا به اقدامات «پوپولیستی» روی آورده است
  
پیام نفت:
در گفت و گو با نواندیش مطرح شد؛
حتما فراموش نکرده‌ایم بعد از پیروزی دکتر روحانی در انتخابات خرداد 92 بسیاری از رسانه‌های اصولگرا تلاش داشتند این موفقیت را به نام اصولگرایان مصادره کنند!

نواندیش: یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: برخی چهره‌ها و رسانه‌های اصولگرا تلاش می‌کنند میان اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان شکاف ایجاد کنند تا ناکامی‌ اخیر خود را در انتخابات 96 جبران کنند.
 
ولی الله شجاع پوریان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی نواندیش در واکنش به اظهار نظر برخی رسانه‌های اصولگرا و چهره‌های تندرو در جناح اصولگرا مبنی براینکه اصلاح‌طلبان پروژه عبور از روحانی را تعریف کرده‌اند اظهار کرد: این ادعا قطعه‌ای از پازل جنگ روانی اصولگرایان برای حضور در انتخابات 96 است.
 
وی افزود: اصول‌گرایان درچند سال اخیر، هم در انتخابات ریاست‌جمهوری و هم مجلس به ویژه در حوزه مهم تهران و کلانشهرهای بزرگ، ناکامی سنگینی داشته‌اند و برای بازپس‌گیری جایگاه خود به اقدامات مختلفی دست می‌زنند.
 
 این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در ادامه گفت:  حتما فراموش نکرده‌ایم بعد از پیروزی دکتر روحانی در انتخابات خرداد 92 بسیاری از رسانه‌های اصولگرا تلاش داشتند این موفقیت را به نام اصولگرایان مصادره کنند و مباحثی مطرح می‌کردند تا طی آن به افکار عمومی القاء کنند با توجه به پیشینیه سیاسی دکتر روحانی و سابقه عضویت در جامعه روحانیت تهران، یک اصولگرا رییس جمهوری شده است ولی قاعدتا این استراتژی یک مسکن مقطعی برای کاستن از ناکامی اصولگرایان بود و به مرور خود آنها قبول کردند که نمی‌توانند روحانی را اصولگرا معرفی کنند.
 
شجاع پوریان ادامه داد: درهمین راستا اصولگرایان به استراتژی‌های دیگری روی آوردند، آن ها تلاش کردند موفقیت‌های دولت را بی‌اهمیت جلوه دهند، عملکرد دولت را زیر سوال ببرند، هم چنین در بحث سیاست خارجی که نقطه اتکای دولت بود، مناقشه راه بیندازند، در ادامه مجلس اصولگرا را در تقابل با دولت قرار دهند و خلاصه برای تضعیف دولت روحانی، بدون توجه به منافع ملی صرفا درپی استیفای حقوق جناحی بودند.
 
وی خاطرنشان کرد: مباحثی هم که اخیراً از سوی برخی چهره‌ها و رسانه‌های اصولگرا عنوان می‌شود تداوم همین استراتژی نخ‌نماست و آن ها تلاش می‌کنند میان اصلاح‌طلبان و اعتدال‌گرایان شکاف ایجاد کنند تا ناکامی‌ اخیر خود را در انتخابات 96 جبران کنند.
 
این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی هم چنین گفت: واقعیت این است با توجه به عملکرد قابل قبول روحانی و پایبندی به گفتمان اصلاحات و پیگیری وعده‌های داده شده، اصلاح طلبان از او حمایت خواهند کرد و اگرچه بدیهی است که اختلاف‌نظرهایی بین دکتر روحانی و اصلاح‌طلبان در برخی مسائل و موضوعات وجود داشته باشد، اما این بدین معنا نیست که امکان تداوم همکاری وجود نداشته باشد. باید دانست نه تنها منافع اصلاح طلبان بلکه منافع ملی ایجاب می‌کند در شرایط موجود از انتخاب مجدد دکتر روحانی حمایت کنیم.
 
شجاع پوریان در ادامه درباره احتمال حمایت اصولگرایان از دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آینده که از سوی برخی از اصولگرایان مطرح شده است گفت: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد تشتت و اختلاف‌نظر در میان اصول‌گرایان بسیار بالاست، چه در انتخابات ریاست‌جمهوری 92 و یا در انتخابات مجلس دهم اتفاقاتی افتاد که حاکی از چنددستگی و پارگی در اردوگاه اصول‌گرایان بود.
 
وی افزود: ائتلاف چند نفره اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری نتوانستند به فرد واحد برسند و سایر گزینه‌ها هم ترجیح دادند عرصه رقابت را ترک نکنند چون از سویی قرائت‌های اصول‌گرایی متفاوت و گاه متضادی وجود دارد و از سوی دیگر هم قدرت‌طلبی طیف‌های مختلف در این جناح قابل کتمان نیست.
 
 عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی افزود: در انتخابات مجلس دهم هم روند فوق و همین اختلاف در بین آنها مشهود بود به گونه‌ای که برخی چهره‌های اصلی اصولگرا در لیست امید قرار گرفتند، بنابراین مبرهن است که درحال حاضر اختلاف میان اصولگرایان بالاست و ادعاهای مختلفی مطرح می شود که در حد گمانه‌زنی است،.
 
شجاع پوریان گفت:  به نظر می‌رسد حتی اگر چهره‌های مطرحی چون مصباحی‌مقدم که از اعضای ثابت اتاق فکر اصول‌گرایان به شمار می‌آید احتمال حمایت اصولگرایان از روحانی را عنوان کنند باید بپذیریم طیف‌هایی مثل جریان پایداری با این تصمیم کنار نمی‌آیند و کاندیدای موردنظر خود را روانه کارزار انتخابات خواهند کرد. 
 
این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ادامه داد: با این توضیحات احتمال حمایت اصولگرایان از دکتر روحانی در قالب برخی تشکل‌های اصولگرایی بعید نیست یا اینکه ممکن است برخی از چهره‌های شناخته‌شده اصولگرا به صورت منفرد از دکتر روحانی حمایت کنند والبته این امکان زمانی محتمل‌تر می شود که گزینه‌ای مثل احمدی‌نژاد در انتخابات حضور یابد.
 
وی هم چنین درباره اثرات حضور احمدی‌نژاد در انتخابات 96  اظهارکرد: به طور حتم حضور او دراین عرصه باعث تکثر و چنددستگی اصولگرایان می‌شود. همچنین ناکامی اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم در تهران آنها را ترغیب می‌کند که با برنامه‌ریزی و تلاش بیشتری در انتخابات ریاست‌جمهوری حاضر شوند تا بیش از این پایگاه‌های مهم و اصلی قدرت سیاسی را از دست ندهند.
 
هم چنین از شجاع پوریان سوال شد به نظر شما مهم‌ترین اقدامات یا اولویت‌های روحانی تا انتخابات بعدی ریاست‌جمهوری چه باید باشد؟ و او درپاسخ گفت: دکتر روحانی در سه سال گذشته موفقیت‌های نسبی را در عرصه‌های مختلف برجای گذاشته است، این موفقیت در عرصه سیاست خارجی به صورت چشمگیرتری بوده اما در برخی عرصه‌ها مثل اقتصاد یا فرهنگ سطح توقع و مطالبات مردم نخبگان بالاست و باید اقدامات جدی‌تری در یک سال باقی‌مانده صورت گیرد.
 
این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی ادامه داد: در سطح کلان تصمیمات و برنامه‌های خوبی در اقتصاد پی‌ریزی شده اما مردم به دنبال نمایان شدن تاثیر این تصمیمات در معیشت روزانه خود هستند، لذا تیم اقتصادی دولت باید توجه اصلی خود را به این حوزه معطوف کند.
 
وی با ابراز تاسف ازینکه جریان اصولگرا به اقدامات پوپولیستی روی آورده و همین موضوع کار دولت روحانی را سخت می‌کند گفت:  در شرایطی که دولت تلاش می کند اقتصاد را به سمت عقلانیت پیش ببرد، دیگرانی که از قضا خودشان مسبب حصول این شرایط بوده‌اند، با طرح افزایش یارانه‌ها و طرح‌های غیرکارشناسی تلاش می‌کنند برای خود پایگاه اجتماعی ایجاد کنند؛ علاوه بر اقتصاد که باید با جدیت بیشتری به آن پرداخت درعرصه فرهنگ نیز دکتر روحانی باید با اهتمام و توجه بیشتری پیش برود. 
 
این عضو شورای اسلامی شهر تهران  با بیان اینکه متاسفانه هنوز پدیده‌هایی مثل لغو کنسرت‌ها، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های برخی هنرمندان ادامه دارد و حامیان دولت انتظار دارند دکتر روحانی تلاش بیشتری از خود نشان دهد گفت: اگر دولت تا چند ماه گذشته می‌توانست ادعا کند به دلیل وجود مجلس نهم دستش در برخی تغییرات در کابینه و یا پرداختن به برخی موضوعات بسته است، امروز استقرار مجلس دهم و نمایندگان تقریبا همسو با دولت این امکان را برای روحانی فراهم کرده که در برخی وزارت‌خانه‌ها، مدیران ستادی و استانداری‌ها دست به تغییر و جابجایی بزند. 
 
شجاع پوریان در ادامه این گفت و گو تاکید کرد: نکته مهم دیگری که دولت روحانی با آن روبروست این است که متاسفانه برخلاف دولت نهم و دهم رسانه ملی را در کنار خود نمی‌بیند و لذا بسیاری از اقدامات مثبت دولت بویژه درمیان مناطق محروم که دسترسی کمتری به اطلاعات دارند، ارائه نشده و یا وارونه ارائه شده است؛ لذا دولت در یک سال باقی‌مانده باید تعامل بیشتری با مردم در مناطق محروم کشور داشته باشد و دستاوردها و موفقیت‌های خود را به صورت شفاف‌تری ابراز و اعلام کند و به روشنگری بپردازد. به نظرم مقایسه آماری شرایطی که دولت را تحویل گرفته با وضعیت امروز حائز اهمیت است مانند آماری که رییس‌جمهوری در ضیافت با رهبری ارائه کرد که حقایق خوبی را روشن کرد.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برخی اصولگرایان معتقدند جریان اصلاحات منتظر یک فرصت مناسب است تا تندروی خود را ابراز کند؟ با توجه به عملکرد اصلاح‌طلبان تا چه اندازه این موضوع را نزدیک به واقعیت می بینید؟ اظهار کرد: یکی از آفت‌های بزرگی که جریان اصلاحات درچند سال گذشته با آن روبرو بوده و بعضا هزینه‌های سنگینی را برای گفتمان اصلاحات رقم زده این است که مانیفست و چارچوب مشخصی برای این گفتمان تعریف نشده وبه هر فرد یا تفکری که درقالب گفتمان اصولگرا قرار نگیرد، عنوان اصلاح‌طلبی داده می‌شود. در حالی که گفتمان اصیل اصلاحات مترادف با قانون‌گرایی، قرائت رحمانی از دین، حکومت اکثریت با رعایت حقوق اقلیت، توجه به مفاهیمی چون انتخابات، آزادی بیان و اندیشه، حقوق بشر، حقوق زنان، تساهل و تسامح و اصلاح تدریجی و نه انقلاب و دگرگونی عمیق در ارزش‌ها و هنجارهای جامعه می‌باشد.
 
وی گفت: با چنین تعریفی از اصلاحات این ادعا که اصلاحات به دنبال تندروی و ساختارشکنی در نظام سیاسی است رد می‌شود، شاید طیف‌هایی که به اشتباه از سوی اصولگرایان اصلاح طلب خوانده می شوند به چنین گزینه‌هایی فکر کنند، اما به طور حتم طیف اصیل اصلاح‌طلب که قبل و بعد از انقلاب زحمت کشیده‌اند و انقلاب را متعلق به خود می‌دانند و جمع وسیعی از آنان از خانواده ایثارگران یا زندان‌رفته‌های قبل از انقلاب به شمار می‌ایند، با چنین رفتارهایی بیگانه هستند.
 
این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به خبرنگار نواندیش افزود: طیف اصیل اصلاح طلب معتقد است تجارب سیاسی چند سال گذشته در کشورهای خاورمیانه که از مبانی محکم دموکراتیک برخوردار نیستند ثابت کرده، تندروی و ایجاد تغییرات ناگهانی در جامعه، می‌تواند باعث عقب‌گرد به سمت استبداد سیاسی شود که در تضاد با مرام و مشی اصلاحات است. 
 
وی ادامه داد: همچنین باید به این موضوع اشاره کنم که سوق دادن اصلاح‌طلبان به سمت تندروی یکی از استراتژی‌های اصلی جریان مقابل است، چرا که چنین پدیده‌ای این فرصت را در اختیار آنها قرار می‌دهد تا محدودیت‌های بیشتری برای اصلاح طلبان ایجاد کنند و بهانه کافی برای حذف آنها از رقابت سیاسی را فراهم کنند، لذا اصلاح‌طلبان می‌توانند به همین حرکت آرام، منطقی و عقلانی خود ادامه بدهند تا با افزایش آگاهی و شناخت مردم مشی و مرام اصلاح‌طلبی در جامعه فراگیر شود.
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
  برای تولید هرمتر مکعب گاز هیدروژن به ۴.۵ کیلو وات برق نیاز است.
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار