درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 05:39   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
  آمریکا: در روزهای آینده، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کنیم
  در پی وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، خانه‌های مردم داخل آب رفته، راه‌های ارتباطی روستا‌ها هم کاملا قطع شده / زیرساخت‌های مدیریت بحران فراهم نیست / در حوزه زیرساخت‌ها، فقط نباید مسئولین بیایند و عکس بگیرند
  اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  سازمان ملل: جنگ غزه بیش از ۱۹ هزار یتیم برجای گذاشته است
  تصمیم غیرمنتظره کرملین: روسیه تمام سربازان خود را از قره باغ خارج می‌کند
  به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد / تاکتیک ما این‌ بار متفاوت خواهد بود / توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرا نرسیده، اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
  سیل جان سه نفر در هرمزگان را گرفت
  یادداشت‌های علم، چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۴۸: سفیر غیررسمی اسرائیل تقاضا داشت وزیر خارجه شان به ایران بیاید / شاه گفت به این‌ها بگو مذاکره با شما چه فایده‌ای دارد؟
  در ماجرای پاسخ به اسرائیل، طرف مقابل، ۱۵ هواپیمای ضد سیگنالی به پرواز درآورد؛ علاوه بر این، آواکس‌های عربستان را به پرواز درآوردند/تمام تصورات این بود که جنگ تا ۳ ماه طول می‌کشد/ساعت ۱۹:۳۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی را درگیر کند/تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد/پس از پایان عملیات، سفیر سوئیس برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد
  خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۹ فروردین ۱۳۸۰: خاتمی گفت رحیم صفوی در جلسه‌ای خصوصی گفته خاتمی منافق است / خبر‌های مهمی که رئیس دولت اصلاحات نقل کرد
  سوخو-۲۴
  فرمانده نیروی هوایی ارتش: آماده مورد اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم
  پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد / یا باید هیچ کاری انجام ندهد یا حمله‌ای محدود علیه اهداف نظامی در درون ایران که به حمله روز شنبه مرتبطند انجام دهد یا یک حمله گسترده شامل حمله به یکی از سایت‌های هسته‌ای / این گزینه، تهران را به سمت تولید سلاح هسته‌ای می‌برد / کم ضررترین و محتمل‌ترین گزینه از سرگیری نبرد غیرمستقیم است
  نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نخست‌وزیر نتانیاهو گفت‌وگو خواهم کرد / تمامی طرفین باید خویشتن‌داری کنند
  وزیر خارجه اسرائیل: تل‌آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود
  واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند
  گروسی: بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
  رئیسی به امیر قطر: سازمان ملل و شورای امنیت به حداقل وظایف قانونی خود در محکومیت حمله به سفارت ایران عمل نکردند، لذا ایران بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کرد / کوچکترین اقدام علیه منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک مواجه خواهد شد
  امیرعبداللهیان: بدلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  اردن: در رهگیری تعدادی از پهپادهای پرتاب‌ شده توسط ایران، به اسرائیل کمک کردیم / با هرچیزی که وارد آسمان ما شود، مقابله می‌کنیم
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 39900صفحه نخست » اخبار رسانه هادوشنبه، 10 خرداد 1395 - 14:26
عراقچی: بزودی از آمریکا شکایت می کنیم
معاون وزیر امور خارجه از تنظیم دادخواست برای دریافت خسارات ۶۰ ساله از آمریکا در آینده نزدیک خبر داد.
  
پیام نفت:
عراقچی: بزودی از آمریکا شکایت می کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سید عباس عراقچی در حاشیه دومین همایش بین المللی شدن دانشگاه خوارزمی درباره اقدامات دولت برای اجرای این مصوبه گفت: دولت در این زمینه کارگروه ویژه ای تشکیل داده و بررسی های لازم انجام شده است.
عراقچی گفت: درباره نحوه برخورد با این مساله و نحوه شکایت به مراجع بین المللی بزودی تصمیم گیری و دادخواست های لازم تنظیم می شود.
معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه در مورد فروش آب سنگین به آمریکا گفت: پس از اطمینان کامل از واریز شدن وجوه ناشی از فروش 32 تن آب سنگین به آمریکا، این محموله تحویل داده خواهد شد.
سید عباس عراقچی، گفت: آب سنگین مازاد بر نیاز کشورمان را در بازارهای بین المللی به فروش می رسانیم زیرا این کالای بسیار ویژه ای است که هر کشوری توان تولید آن را ندارد.
او افزود: از این طریق توانمندی ها و فناوری های ما در تولید آب سنگین شناسایی می شود.
عراقچی گفت: آمریکا متقاضی 32 تن آب سنگین ماست و با روسیه نیز برای فروش تقریباً همین میزان از این کالا در حال مذاکره هستیم.
او با بیان اینکه باید از موضوع پرداخت پول اطمینان یابیم گفت: چون منشأ دریافت وجوه آمریکاست باید بررسی های لازم صورت بگیرد تا گرفتار مسائل مربوط به مصادره دارایی هایمان نشویم؛ وقتی وجه مورد نظر به حساب سازمان انرژی اتمی واریز شود، محموله تحویل داده خواهد شد که البته در شرف انجام است.
او افزود: تا کنون 32 تن را فروخته ایم و برای فروش حدود 40 تن دیگر در حال مذاکره ایم و در آینده هم اگر لازم باشد با کشورهای دیگر مذاکره می کنیم.
عراقچی در مورد ایران هراسی نیزگفت: سیاست ایران هراسی؛ سیاست کسانی است که در پی شکست مذاکرات بودند و همه تلاششان را به کار گرفتند تا مذاکرات به سرانجام نرسد اما ناکام ماندند و اکنون فشار و سیاست خود را در این قرار دادند که با ایران هراسی دستاوردهای برجام را برای ما هر چه محدودتر کنند.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: بسیاری از شرکت ها، کارخانه ها و بانک های خارجی در پی فضای آرامی هستند تا بتوانند در ایران سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی کنند که ما باید این فضای آرام را برای آنان ایجاد کنیم.
عراقچی افزود: به فرموده رهبر معظم انقلاب، کسانی سعی می کنند با ایران هراسی و تکرار اینکه شاکله تحریم ها حفظ شده است، از فعالیت و سرمایه گذاری بانک ها، شرکت ها و سرمایه گذاران خارجی در کشورمان جلوگیری کنند که باید با آنان مقابله کنیم و این کار در حال انجام است.
معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از دعوت فرانسه از کشورمان برای مشارکت در پروژه گداخت هسته ای خبر داد.
سید عباس عراقچی، گفت: نخستین مؤلفه؛ توانمندی های نظامی و دفاعی است، توانی که جرأت حمله نظامی به تأسیسات هسته ای کشورمان را از دشمنان سلب کرد.
او گفت: توان جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود و عکس العمل در برابر هر تهدید نظامی، آنان را به یقین رساند وگرنه یا در مذاکرات حاضر نمی شدند و یا امتیاز نمی دادند.
معاون وزیر امورخارجه توانمندی ملت ایران برای مقاومت در برابر تحریم های اقتصادی را مؤلفه دوم قدرت کشورمان برشمرد که در به ثمر رسیدن مذاکرات هسته ای تأثیرگذار بود.
عراقچی گفت: این مقاومت به حدی بود که دشمنان و تحریم کنندگان را از اینکه از طریق تحریم به نتیجه برسند مأیوس کرد، البته تحریم ها هزینه های فراوان داشت و هنوز هم دارد، اما این تحریم ها نتوانست به مرحله ای برسد که ملت ایران را به زانو درآورد.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای گفت: اینکه در برابر تحریم ها، راه های دور زدن را بیابیم و با اتکا به منابع داخلی مانع از تأثیرگذاری تحریم ها شویم، از مؤلفه های قدرت بود که آنان را پای میز مذاکره کشاند.
او گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با خبرگان دقیقاً مثال آوردند طرف مقابل وقتی پای میز مذاکره آمد که دید در عرصه عملی از یک عدد سانتریفیوژ به 19 هزار دستگاه رسیدیم، غنی سازی ما از 3.5 درصد به 20 درصد رسید و فناوری و چرخه سوخت هسته ای کامل شد.
عراقچی افزود: طرف مقابل وقتی پای میز مذاکره آمدند که دیدند به فناوری حساس آب سنگین دست یافتیم و رآکتور هسته ای ما تا 90 درصد پیشرفت کرد و همین توانمندی علمی بود که سبب به ثمر رسیدن مذاکرات هسته ای شد.
معاون وزیر امورخارجه توانایی دیپلماتیک کشورمان را چهارمین مؤلفه قدرت در به ثمر رسیدن برجام دانست و گفت: قدرت دیپلماسی هر کشور می تواند دیگر مؤلفه های قدرت را در عرصه بین المللی نقد و به منافع ملی تبدیل کند.
عراقچی گفت: البته قدرت نیز بدون دیپلماسی کور است و نمی داند کجا برود و بدون دیپلماسی مقتدر نخواهد توانست از عناصر قدرت استفاده کند مانند کارخانه ای که کالایی را تولید می کند اما بازاریابی ندارد و نمی تواند تولیداتش را بفروشد و ثروت تولید کند.
اوگفت: اگر بپذیریم که رشد علمی و فناوری از مؤلفه های قدرت ماست باید بپذیریم که توانایی دیپلماسی و بین المللی شدن نیز مکمل آن مؤلفه است؛ دانشگاه های ما هر قدر هم در عرصه علمی رشد کنند اگر نتوانند آن را بین المللی کنند و با دیگر دانشگاه های جهان تعامل سازنده داشته باشند، توانمندی های علمی ما ابتر می ماند.
عراقچی افزود: موضوع هسته ای یکی از نمونه های پیشرفت های علمی دانشگاهی ماست، گرچه ما در دیگر عرصه های علمی به ویژه نانو و سلول های بنیادی نیز پیشرفت کردیم اما تا وقتی این توانمندی ها بین المللی نشود و از یافته های جهانی استفاده نکنیم در حد محدودی از پیشرفت باز می مانیم.
او افزود: از طریق همکاری با دیگر کشورها، رشد ما جهش و سرعت می یابد، البته این هدف زمانی تحقق می یابد که توانمندی درونی داشته باشیم و اگر توان داخلی نداشته باشیم، بین المللی شدن چاره کار نیست.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای  افزود: برجام موانع را از سر راه همکاری های بین المللی علمی برداشته است همچنان که موانع سابق در قالب قطعنامه های شورای امنیت از کشورها می خواست در برابر دانشجویان ایرانی هوشیار باشند و اجازه تحصیل به این دانشجویان در رشته های مرتبط با هسته ای ندهند و بسیاری دانشجویان ما در کشورهای مختلف با در بسته دانشگاه ها مواجه شدند.
اوگفت: البته این بند از قطعنامه به طور کامل لغو شده است و موانع پیشین برای حضور دانشجویان ایرانی وجود ندارد.
عراقچی افزود: یکی از مواردی که 1+5 تا آخرین لحظه در برابر لغو آن مقاومت می کرد، لغو تحریم دانشجویان ایرانی بود و در صدد بودند لغو آن را به 10 سال بعد موکول کنند، اما با فشارهایی که وارد کردیم در آخرین لحظات مذاکرات لغو شد.
او افزود: البته رفع محدودیت در عرصه اقتصادی به این معنی نیست که از فردا شکوفایی ایجاد خواهد شد، بلکه بانک ها و شرکت های ما باید با شرکت ها و بانک های جهانی همکاری کنند و کارها را جلو ببرند.
عراقچی گفت: همانطور که همکاری های اقتصادی در چارچوب مذاکرات برای ایجاد فضای اطمینان بخش پیش می رود تا به اجرای قراردادها می رسد، در عرصه علمی نیز باید مانند مذاکرات اقتصادی و سیاسی تلاش کرد و آن قدر رفت و آمد داشت و به درهای بسته خورد تا درها باز شود.
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای  ابراز امیدواری کرد در فضای پسابرجام با فضای اطمینان بخشی که به تدریج شکل می گیرد و با توجه به توانمندی های علمی کشورمان، شاهد گسترش همکاری بین المللی شویم.
عراقچی گفت: دانشگاه های کشورمان نیز باید مانند بنگاه های اقتصادی به تعامل خود ادامه دهند و نباید معطل وزارت علوم شوند تا راه را باز کند بلکه باید خودشان جلو بروند و راه ها را باز کنند.
او با اشاره به افزایش گرایش هیئت های علمی دیگر کشورها به جمهوری اسلامی در دوره پسابرجام افزود: پس از برجام سیلی از هیئت های علمی به کشورمان سرازیر شده و تعداد قابل توجهی از رؤسای دانشگاه ها و دانشجویان خارجی به شکل فوق العاده راهی کشورمان شدند که این  از ظرفیت های پسابرجام است و باید از آن استفاده کنیم.
معاون وزیر امورخارجه با تأکید بر انتقال فناوری به کشورمان همزمان با همکاری های اقتصادی با دیگر کشورها گفت: این موضوع در دستور کار وزارت خارجه نیز قرار دارد و هر کاری در این زمینه از ما برآید انجام می دهیم که مکان آن نیز در معاونت حقوقی و امور بین الملل وزارت خارجه در نظر گرفته شده و در ساختار اداری نیز اداره همکاری های علمی و اجتماعی بین المللی ایجاد شده است.

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
  برای تولید هرمتر مکعب گاز هیدروژن به ۴.۵ کیلو وات برق نیاز است.
  گزارش: هیدروژن سبز، انقلاب بعدی انرژی در حوزه خلیج فارس
  سالانه 180 میلیارد دلار انرژی در ایران مصرف می‌شود
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار