درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 01:11   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 39323صفحه نخست » اخبار روزدوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 - 16:22
مجلس، دولت را موظف به مشوق‌های ایجاد اشتغال کرد
نمایندگان خانه ملت امروز مواد الحاقی دیگری از لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور بررسی و تصویب شد.
  
پیام نفت:
مجلس، دولت را موظف به مشوقهای ایجاد اشتغال کردبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، براساس یکی از مواد الحاقی، مجلس مصوب کرد به منظور تسهیل و تشویق سرمایه گذاری صنعتی و معدنی کشور، دولت شهرستانهایی که نرخ بیکاری آنها بالاتر از میانگین نرخ بیکاری کشور است بعنوان مناطق غیربرخوردار از اشتغال تعریف کند. 
همچنین این مناطق با پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تصویب هیئت وزیران در سال اول و نیز ششم هر دهه تعیین می شود.
همچنین براساس این مصوبه دولت موظف شد مشوقهای لازم جهت ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری و ایجاد کارورزی بیکاران در این مناطق را به عمل آورد و اعتبارات مورد نیاز آن را در لوایح بودجه سالانه منظور کنند.
دولت همچنین موظف است معافیت مالیاتی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در مناطق غیر برخوردار از اشتغال را به میزان فعالیتهای منظور شده در مناطق آزاد تجاری صنعتی اعمال نماید.
توسعه واحد و نیز تولید کالای جدید در این واحدها به میزان سهم خود مشمول این حکم هستند.
 
* تکلیف دولت برای پشتیبانی و حمایت از حوزه‌های علمیه
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماده الحاقیه 10 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور مقرر کردند دولت موظف است در اجرای وظایف تکلیفی نظام اسلامی و به منظور حضور موثر و هدفمند حوزه و روحانیت، از حوزه های علمیه در حکم نهاد عمومی غیردولتی پشتیبانی و حمایت کند. 
بر اساس این مصوبه، معافیت فضاهای آموزشی، پژوهشی و اداری حوزه های علمیه از پرداخت هزینه های حق انشعاب آب، برق، گاز و فاضلاب و عوارض ساخت و ساز از جمله حمایت‌هایی است که دولت باید انجام دهد. 
همچنین واگذاری فضاهای بلااستفاده دولتی در مناطق مختلف کشور به حوزه ها، پشتیبانی و ارائه خدمات لازم به منظور آموزش و تربیت دانش آموختگان حوزوی به عنوان مبلغان و مربیان قرآن و عترت و نیز فرهنگ دینی و رفع نیازهای فرهنگی و دینی جامعه اسلامی با اولویت طرح هجرت طلاب به مناطق کمتر توسعه یافته و نیز پیش بینی زمین با کاربری آموزشی حوزوی در طرح جامع تفصیلی شهرها و واگذاری زمین از جمله حمایت‌هایی است که در این مصوبه تصریح شده و دولت مکلف به آن است . 
 
* الزام دولت به ارائه لایحه سند جامع سبک زندگی اسلامی - ایرانی 
مجلس شورای اسلامی دولت را موظف کرد به ارائه لایحه سند جامع سبک زندگی اسلامی - ایرانی اقدام کند. 
این تصمیم در قالب بررسی ماده الحاقی 9 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور گرفته شد.
این ماده الحاقی تصریح می کند: دولت موظف است لایحه سند جامع سبک زندگی اسلامی - ایرانی را با لحاظ شاخص های کمی و کیفی نظیر الگوی مصرف، ترویج روحیه مشارکت و فرهنگ تعاون و رقابت سالم بین مردم، قناعت و صرفه جویی و احترام به کسب و کار حلال، احترام به قانون، تفریحات و اوقات فراغت سالم ، ترویج سختکوشی و ساده زیستی متناسب با آموزه های اسلامی تا پایان سال اول ابلاغ این قانون تهیه و با رعایت موارد زیر به مجلس شورای اسلامی ارائه کند: 
1. حمایت ، پشتیبانی و تامین اعتبار و ایجاد ساز و کار لازم در اجرای سند
2. گفتمان سازی و ترویج فرهنگ سبک زندگی اسلامی - ایرانی و اجرای آن در تعامل با رسانه های دیداری ، شنیداری و مکتوب
 3. پایش مستمر وضعیت سبک زندگی اسلامی - ایرانی بر اساس شاخص های مصوب و ارائه گزارش سالانه به هیئت وزیران 
4. واسپاری و حمایت از سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی در اجرای سند 
5. رفع موانع ازدواج، کاهش سن ازدواج، پوشش بیمه‌ای زایمان و درمان ناباروری، آموزش و توانمندسازی خانواده‌ها.
 
* تصویب الزاماتی برای توسعه فضاهای مذهبی - فرهنگی
مجلس شورای اسلامی تصویب کرد به منظور توسعه فضاهای مذهبی - فرهنگی و بهره‌گیری بهینه از مکان‌های مذهبی و تثبیت جایگاه مسجد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه عبادی، تربیتی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اقداماتی انجام شود.
این اقدامات عبارتند از:
الف) وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  و شهرداری ها موظفند در طراحی و اجرای طرح های جامع تفصیلی شهری و هادی روستایی و شهرک ها و شهرهای جدید الاحداث ، اراضی مناسب برای احداث مسجد و خانه عالم در جوار مساجد جهت استفاده امام جماعت همان مسجد پیش بینی کند و پس از آماده سازی بدون دریافت هزینه و با حفظ مالکیت عمومی در اختیار متقاضیان احداث مساجد قرار دهند.
تبصره : مساجد از پرداخت هزینه های حق انشعاب آب ، برق ، گاز و فاضلاب و عوارض ساخت و ساز صرفاً برای فضای اصلی معاف می باشند.
ب) مالکان مجتمع های تجاری ، اداری و خدماتی جدیدالاحداث موظفند نمازخانه مناسبی را در اماکن مذکور احداث کنند.
دستورالعمل این بند شامل تعداد واحدهای این مجتمع ها و مکان احداث در چارچوب نقشه های مصوب به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری می رسد.
پ) سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری کشور و شهرداری ها موظفند نسبت به احداث یا اختصاص فضای کافی و مناسب برای مسجد یا نمازخانه در بوستان های ملی و بوستان های شهری اقدام کنند.
ت) کلیه دستگاه های اجرایی ، مراکز آموزشی ، بیمارستان ها و مراکز درمانی  ، مجموعه های ورزشی ، مجتمع های رفاهی ، تفریحی و مجتمع های تجاری اعم از دولتی یا غیر دولتی موظفند نسبت به احداث یا اختصاص و نگهداری فضای کافی و مناسب برای مسجد یا نمازخانه اقدام کنند.
ث) وزارتخانه های راه و شهرسازی و نفت موظفند تمهیدات و اقدامات لازم را جهت احداث مسجد و نمازخانه در پایانه‌های مسافربری و جایگاه‌های عرضه سوخت بین شهری و همچنین نگهداری و مدیریت مساجد و نمازخانه های ذکر شده از طریق بخش غیردولتی به عمل آورند.
ج- به منظور ارتقای کارکرد فرهنگی و هنری مساجد، برقراری عدالت فرهنگی و ترویج فرهنگ اسلامی و جذب جوانان و نوجوانان به مساجد ، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مکلف است با رعایت موازین اسلامی ترتیبی اتخاذ کند تا کلیه مساجد شهری و روستاهای بالای هزار نفر جمعیت از کانون های فرهنگی و هنری برخوردار شوند.
 
* تکالیف دولت برای توسعه فرهنگ قرآنی 
مجلس شورای اسلامی به منظور اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی اقداماتی برای دولت تکلیف کرد.
در ماده الحاقی (12) لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور آمده است: به منظور دستیابی به جامعه ای متمسک به قرآن و عترت (ع) و برخوردار از ایمان و عمل صالح و گسترش فرهنگ حیات بخش قرآن کریم و عترت (ع) در راستای اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی دولت موظف است نسبت به موارد زیر اقدام کند:
الف) تأمین اعتبارات و پشتیبانی لازم به منظور اجرای برنامه ها و سیاست ها و فعالیت های تعیین شده؛ 
ب) حمایت از ارتقای سطح سواد قرآنی جامعه با رویکرد روخوانی و روانخوانی، آموزش عمومی قرآن ، تدبر ، تفسیر ، تبلیغ ، ترویج و پژوهش های قرآنی و عترت؛ 
پ) حمایت لازم به منظور تربیت حداکثری حافظان قرآن کریم با اولویت آموزش و پرورش ، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی حوزوی و تشکل های مردم نهاد.
 
* الزام دولت به تقویت بنیه انتظامی کشور
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور تأمین نظم و امنیت پایدار در همه شهرها و مناطق مرزی، دولت را مکلف به تقویت بنیه انتظامی کشور کردند.
نمایندگان مجلس با تصویب ماده الحاقی (13) لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور تصریح کردند: در راستای تأمین نظم و امنیت پایدار در کلیه شهرها و مناطق مرزی و نیز توسعه پلیس پیشگیری ، اشراف اطلاعاتی ، مبارزه با قاچاق کالا ، ارز ، سوخت و مواد مخدر ، امنیت فضای مجازی ، ارتقای نظم و انضباط و ایمنی در عبور و مرور و حمل و نقل و کاهش جرایم، دولت موظف است ضمن تقویت اعتبار ردیف بنیه انتظامی اقدامات مورد نیاز را برای تأمین زیرساخت ها و اجرای برنامه های زیر به عمل آورد:
الف) امنیت عمومی:
1- راه اندازی رده های انتظامی ، کلانتری ها ، پاسگاه ها و تأمین نیروی انسانی مورد نیاز ناجا متناسب با تقسیمات کشوری ، رشد جمعیت ، توسعه شهرها ، راه ها و بنادر 
2- تأمین فناوری ها ، تجهیزات روزآمد و پیشرفته و ابنیه و تأسیسات مناسب 
3- تقویت توان تحرک زمینی ، دریایی و هوایی با بازسازی ، خرید و نگهداری ناوگان ترابری ناجا 
ب) انضباط اجتماعی و ایمنی راه ها:
1- ملزم سازی دستگاه های ذی ربط در ایفای نقش فعال در ارتقای نظم و امنیت اجتماعی با فرهنگ سازی و نهادینه سازی رفتارهای اجتماعی قانونمند برابر آیین نامه ای که توسط وزارت کشور تدوین می شود و به تصویب هیئت دولت می رسد.
2- توسعه سامانه های کنترلی هوشمند در شهرها و جاده های کشور 
پ) امنیت مرز:
1- افزایش شاخص های اقتصادی در مناطق مرزی و توسعه رفاه مرزنشینان 
2- توسعه سامانه های مراقبتی و الکترونیکی در مرزهای خشکی و ساحلی و مبادی ورودی مرزها 
3- ایجاد واحدها و تشکل های مردم نهاد به منظور توسعه مشارکت مرزنشینان در تأمین امنیت مرزها با هماهنگی سازمان های ذی‌ربط
4- افزایش قابلیت های تعاملات فراملی با توسعه دیپلماسی مرزی 
5- تجهیز مبادی ورودی رسمی کشور به سامانه های کنترل الکترونیکی خودروهای سنگین 
تبصره: آیین نامه اجرایی  انسداد و کنترل موثر مرزها ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ این قانون توسط وزارت کشور تهیه می شود و پس از تأیید ستاد کل نیروهای مسلح به تأیید هیئت وزیران می رسد.
ت) ارتقای امنیت در فضای مجاز 
توسعه و تقویت تجهیزات و زیرساخت های مورد نیاز برای ارتقای امنیت در فضای مجازی و حفظ حریم خصوصی و حفظ حقوق شهروندان در این فضا.
*ایجاد بانک هویت ژنتیکی و اثرانگشت ایرانیان و اتباع خارجی
با تصویب مجلس نیروی انتظامی موظف شد بانک هویت ژنتیکی و اثر انگشت ایرانیان و اتباع خارجی را به تدریج ایجاد کند.
 این تصمیم در راستای بررسی ماده الحاقی (14) لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور اتخاذ شد.
براین اساس به منظور تسریع در شناسایی و تشخیص هویت ایرانیان و اتباع خارجی در حوادث و سوانح و افزایش سرعت و توان کشف علمی جرائم ، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی موظف است بانک هویت ژنتیک و اثرانگشت ایرانیان و اتباع خارجی را به تدریج ایجاد کند.
آیین نامه اجرایی ایجاد ، نگهداری و بروز رسانی این بانک توسط وزارت دادگستری با همکاری ناجا حداکثر ظرف شش ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.
هزینه های لازم برای ایجاد و نگهداری ، بروزرسانی و تأسیس زیرساخت این بانک همه ساله متناسباً در اعتبارات سنواتی نیروی انتظامی پیش بینی می شود.
 
*تعطیلات رسمی یک روز افزایش یافت
با تصویب مجلس سالروز شهادت امام حسن عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) به عنوان تعطیل رسمی تعیین شد.
این تصمیم در راستای بررسی ماده الحاقی (38) لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور اتخاذ شد .
این ماده تصریح می کند: هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) به عنوان تعطیل رسمی تعیین می شود.
 
* اختصاص یک درصد اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌ها به فرهنگ‌سازی
مجلس شورای اسلامی تصویب کرد: دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند یک درصد اعتبارات هزینه‌ای خود را صرف تولید برنامه برای فرهنگ‌سازی کنند.
ماده الحاقی 21 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور تصریح می کند: کلیه دستگاه‌های اجرایی مشمول ماده 5 قانون مدیریت خدمات کشوری مکلفند یک درصد اعتبارات هزینه ای خود به استثنای فصول 1، 4 و 6 را طی قرارداد مشخص با سازمان صدا و سیما صرف تولید برنامه جهت فرهنگ سازی و آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی کنند.
همچنین ماده الحاقی 23 این لایحه تصریح می کند: به منظور کنترل کیفی محصولات کشاورزی و دامی و صیانت از سلامت آحاد جمعیت کشور ، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است محصولات ارائه شده به بازار مصرف را از نظر میزان آلاینده های شیمیایی بررسی، اعلام و از توزیع مواد غیرمجاز جلوگیری کند.
 
*  الزاماتی برای ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی به منظور ارتقای ایمنی و کیفیت خدمات حمل و نقل هوایی، ناوبری هوایی و فرودگاهی، الزاماتی را تصویب کردند.
این الزامات عبارتند از: 
1- سازمان هواپیمایی و شرکت مادرتخصصی فرودگاه‌های کشور از نظر اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی در چهارچوب اساسنامه ای که حداکثر ظرف مدت یک ماه از تاریخ تصویب و ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران می رسد اداره می شود .
2- اعتبارات سازمان هواپیمایی کشوری از محل درآمدهای اختصاصی، کمک ها و سایر درآمدهایی که براساس تعرفه مصوب شورای عالی هواپیمایی وصول شود، تامین می شود. کسری اعتبار پس از تأیید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و با مبادله موافقتنامه کمک زیان در قانون بودجه سنواتی پیش بینی می شود.
3- صد در صد درآمدهای شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌های کشور اعم از فروش خدمات و دارایی های شرکت اختصاصی اش و پس از واریز به خزانه داری کل کشور برای اجرای ماموریت های شرکت از جمله نوسازی سامانه های ناوبری هوایی و توسعه فرودگاه های کشور هزینه می شود.
4- سازمان و شرکت فرودگاه های کشور مشمول ماده 5 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور است.
5- مطالبات شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور موضوع تبصره 2 ماده 87 قانون اصلاح ماده 87 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت و ماده 55 قانون تنظیم برخی از مقررات مالی دولت در حکم مطالبات مستند به اسناد، لازم الاجراست و براساس آیین نامه اجرایی که حداکثر ظرف مدت شش ماه از تاریخ ابلاغ این قانون به پیشنهاد شرکت ذکر شده و تأیید وزارتخانه های راه و شهرسازی و دادگستری می رسد قابل وصول است تا تصویب آیین نامه مزبور احکام این ماده توسط ماموران اجرای احکام دادگستری اجرا می شود.
 
* افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویان
مجلس شورای اسلامی به وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ علوم، تحقیقات وفناوری و دانشگاه‌ها و موسسات وابسته اجازه داد به منظور افزایش سرمایه صندوق‌های رفاه دانشجویان وزارتخانه ها از محل فروش امکانات و اموال قابل واگذاری اقدام کنند.
این تصمیم در ادامه بررسی لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور اتخاذ شد.
بر این اساس  ماده الحاقی 53 تصریح می کند که به وزارتخانه های بهداشت و علوم و دانشگاه ها و موسسات و دستگاه های تابعه اجازه داده می شود به منظور افزایش سرمایه صندوق های رفاه دانشجویان وزارتخانه ها از محل فروش امکانات و اموال قابل واگذاری پس از واریز وجوه به حساب خزانه و با رعایت مقررات مربوطه اقدام کند. 
در ماده الحاقی 52 نیز آمده است: کلیه معاملات راجع به اموال غیرمنقول ثبت شده مانند بیع ، صلح ، اجاره و رهن و نیز وعده یا تعهد به انجام این گونه معاملات باید به طور رسمی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شود.
اسناد عادی که در خصوص معاملات راجع به اموال غیرمنقول تنظیم شود در برابر اشخاص ثالث غیرقابل استناد بوده و قابلیت معاوضه با اسناد رسمی را ندارند.
براساس ماده الحاقی 54 نیز دولت موظف شد از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران به استمرار پرداخت مستمری پدر و مادر شهید فوت شده دارای فرزندان معلول ، مهجور، مطلقه، تحت تکفل، نامادری و بیماری صعب العلاج اقدام کند. 
تبصره یک- در صورتی که از حق و حقوق دولتی این دسته از افراد به طور ماهانه برخوردار باشند از این ماده مستثنا می شوند .
تبصره دو- فرزندان شهید که معلول، مهجور و دارای بیماری صعب العلاج هستند و قادر به کار نیستند از حقوق ماهانه برخوردار می شوند.

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار