درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 19:06   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 35563صفحه نخست » اخبار روزسه شنبه، 13 مرداد 1394 - 14:58
نظام پرداخت حقوق دستگاه‌ها بازنگری می‌شود
نوبخت در اجلاس روسای آموزش و پرورش:
  
پیام نفت:
 سخنگوی دولت گفت: دولت حل موضوعات کشور٬ بر چند موضوع خاص متمرکز خواهد شد و در این راستا برخی از احکام برنامه پنجم را بازنگری می‌شود.

به گزارش ایلنا٬ محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سی و دومین اجلاس روسای آموزش و پرورش  کشور  اظهار داشت: اعتبارات آموزش و پرورش در سال‌ 1390 بالغ بر 12 هزار  میلیارد تومان بود٬ در حالی که بودجه آموزش‌وپرورش در سال 94 به 24 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که می‌توان نتیجه گرفت اعتبارات هزینه‌ای آموزش‌وپرورش طی این 4 سال دو برابر افزایش پیدا کرده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی افزود: در سال 93 که 19 هزار و 600 میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای آموزش‌وپرورش بود عملکرد پرداختی ما به این وزارتخانه 21 هزار میلیارد تومان بوده است. همچنین در سال نخست دولت به جای اختصاص اعتبار 15 هزار و 500 میلیارد تومان به این وزارتخانه میزان پرداختی ما 17 هزار و 400 میلیارد تومان بوده است.

معاون رئیس‌جمهور اضافه کرد:  در این دو سال دولت به جهت نوع نگاهی که به آموزش‌وپرورش داشت تلاش کرد ایمان خود را بر ماموریت تعلیم و تربیت فرزندان کشور نشان دهد و این نگاه مثبت در اعداد و ارقام و اعتبارات پرداختی ما کاملا واضح و مشخص است.

نوبخت همچنین درباره پرداختی‌هایی به فرهنگیان داده می‌شود٬ اظهار داشت: اعتقاد داریم متناسب با کار فرهنگیان محترم٬ آنچه که به عنوان حقوق در اختیارشان قرار می‌دهیم قابل دفاع نیست. قبول داریم که برخی دستگاه‌ها متوسط دریافتی‌شان از بودجه عمومی٬ بیشتر از متوسط دریافتی فرهنگیان است و این یک واقعیت است. البته بسیاری از دستگاه‌ها هم پرداختیشان حتی کمتر از فرهنگیان است و این بدان معناست که نظام پرداخت حقوق‌ها نیاز به بازنگری دارد.

سخنگوی دولت از بررسی اصلاح نظام حقوق‌ها در سازمان مدیریت کشور خبر داد و گفت: میانگین حقوق معلمان در سال 90 ، 830 هزار تومان بوده که در حال حاضر به یک میلیون و 770 هزار تومان افزایش یافته است.

نوبخت اضافه کرد: بودجه امسال 236 هزار میلیارد تومان است. هرچند که ما بودجه 224 هزار میلیارد تومانی خود را به صورت لایحه تقدیم مجلس کرده بودیم که این رقم افزایش یافت٬ اما با توجه به واقعیتی که وجود دارد و با افت قیمت نفت٬ دولت را موظف کردیم به جای 236 هزار میلیارد تومان 220 هزار میلیارد تومان اعتبار را تخصیص دهد.

معاون رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر هر دستگاهی که  عدد بودجه‌ای خود را در بودجه کل می‌بیند و در واقع بر پایه بودجه 236 هزار میلیارد تومانی است. در حالی که ما در شش‌ماهه اول سال در سقف 220 هزار میلیارد تومان پرداختی عمل کردیم.

نوبخت  تصریح کرد: شش‌ماهه اول سال نشان می‌دهد نه تنها بودجه 236 هزار میلیارد تومانی قابل تحقق نبوده٬ بلکه حتی  بودجه 220 هزار میلیارد تومانی نیز قابل تحقق نیست.

این مقام ارشد در دولت با بیان اینکه در پنج‌ماهه نخست امسال 52 درصد تخصیص منابع بیشتر به وجود نیامد٬ گفت: ما در حال حاضر با رقم نصفه بودجه کشور را اداره می‌کنیم که البته تلاش می‌کنیم این شرایط مدیریت و اعتبارات را به گونه‌ای توزیع کنیم تا لطمه‌ای وارد نشود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما تا پایان سال در یکی از سناریوها تنها تحقق بودجه 184 هزار میلیارد تومانی است به این دلیل که در پایان سال با کسری بودجه مواجه نشویم. بنابراین ما عملا بر اساس بودجه 184 هزار میلیارد تومانی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

نوبخت به درآمدهای دولت اشاره کرد و گفت: بخشی از منابع ما درآمدهایی است که از مالیات و حقوق گمرکی به دست می‌آوریم؛ بخشی دیگر واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و نفتی است که می‌فروشیم که البته به آن درآمد نفتی گفته نمی‌شود و بخشی دیگر واگذاری دارایی‌های مالی است که درهر سال ما بخشی اوراق مالی منتشر می‌کنیم و به جایش پول می‌گیریم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت با وجود شرایط نامناسبی که در بودجه دارد اما به آموزش و پرورش توجه ویژه‌ای دارد٬ گفت: ما اعتباری که به آموزش‌وپرورش خواهیم داد در واقع پایه بودجه 36 هزار میلیارد تومانی است. نه بودجه 184 هزار میلیارد تومانی البته مضاف بر این بودجه 1350 میلیارد تومان برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان که قرار است از مهر ماه امسال اجرایی شود٬ اختصاص خواهیم داد.

نوبخت با تاکید بر اینکه ما واقعا در دولت اختصاص اعتبارات را به آموزش و پرورش هزینه نمی‌دانیم٬ بلکه یک نوع سرمایه‌گذاری تلقی می‌کنیم٬ خاطرنشان کرد: به رغم تمام تنگناهای مالی که دولت با آن مواجه است٬ اما شخص رئیس‌جمهور و دولت نگاه مثبت و ویژه‌ای به آموزش و پرورش دارد.

وی با بیان اینکه ما یک توافق دیگری با آقای فانی داریم٬ اظهار داشت: در حال حاضر  بخش قابل‌توجه ساختمان‌های آموزشی ما فرسوده شده از قابلیت لازم ندارند که حتما نیاز به بازسازی یا ساخت ساختمان‌های جدید داریم.

معاون رییس جمهور ادامه داد: بنده به آقای فانی این اطمینان را داده‌ام که اگر در مذاکرات به یک فرجامی برسیم این درخواست شما را با توجه به نگاه مثبت روحانی به آموزش‌وپرورش به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

نوبخت با اشاره به اینکه در سال 95 مضاف بر بودجه، بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان باید به طرح رتبه‌بندی معلمان اختصاص یابد٬ گفت:  سازمان مدیریت در حال حاضر در حال تدوین و تهیه برنامه ششم است و ما اگر در حال حاضر جایگاه خوبی را در برنامه ششم به آموزش و پرورش اختصاص دهیم تا پنج سال آینده قطار آموزش و پرورش به خوبی به جلو حرکت خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه نحوه تهیه و تدوین برنامه ششم با 5 برنامه قبلی متفاوت است٬ عنوان کرد:  در حال حاضر توجه کنید تا چه میزان برنامه‌های قبلی اجرا شد. برنامه پنجم بالغ بر 235 ماده و هزار و 340 حکم دارد٬ اما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که کلکسیونی از خوبی‌ها را در برنامه بیاوریم و در مقابل اعتبارات و منابع به ما اجازه ندهد برنامه را اجرایی کنیم.

رییس سازمان مدیریت‌ و‌ برنامه‌ریزی با بیان اینکه برنامه ششم یک برنامه جامع‌نگر اما مساله محور است٬ اظهار داشت: ما در این برنامه بر چند موضوع خاص متمرکز خواهیم شد؛ به طوری که بتوانیم سه‌چهار موضوع کشور را حل کنیم و ما در این راستا برخی از احکام برنامه پنجم را بازنگری خواهیم کرد.

نوبخت در ادامه سخنان خود از وزیر آموزش‌وپرورش خواست تا احکامی که مورد نیاز آموزش و پرورش است و باید در برنامه قانون ششم گنجانده شود را در اختیار سازمان مدیریت قرار دهد.

سخنگوی دولت ادامه داد: برنامه‌ای که ما برای دوره 95 تا 99 داریم تلاش می کنیم تا بتوانیم با لغو تحریم‌ها منابع ارزی کشور را افزایش دهیم که البته به طور مثال 6 تا 7 میلیارد دلار نفت فروخته ایم اما به جهت تحریم در بانک مرکزی  پولش برای دولت نیامده است. داشتن این منابع  به طور قطع به ما کمک بسیاری می‌کند اما این طور نیست که صرفا معطوف به این منابع باشیم.

نوبخت با اذعان به این مطلب که از هیات‌های خارجی که به کشورمان سفر می‌کنند٬ ما سه خواسته داریم٬ گفت: خواسته اول ما این است که ما نیازمند منابع سرمایه‌گذاری هستیم؛ خواسته دوم ما این است که نیاز به تکنولوژی داریم؛ خواسته سوم ما این است که به ما در بازاری که ما در آن به دنبال صادرات غیرنفتی هستیم کمک کنند. ما در حال حاضر سرمایه‌گذاری‌های خود را لیست کرده‌ایم و حتی با جزییات پیش‌بینی کرده‌ایم که کدام کشور یا کدام شرکت می‌توانند به ما کمک کنند.

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار