درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 11:09   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 35396صفحه نخست » اخبار رسانه هاشنبه، 6 تیر 1394 - 12:29
حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری:
برخی مداحان سخنران شده و سیاست تعیین می‌کنند/ می گوید کسی که به استخر می‌رود٬ ضد انقلاب است!/ مگر ایران٬ جمهوری مداح‌هاست که برای نظام تعیین تکلیف می کنید؟
پیام نفت: این هنر نیست که هر روز کسی را به اسم فتنه دفع کنیم، هنر انقلاب جذب این افراد است. هنر این است که هر روز یک نفر را جذب نظام کنیم. اگر قرار باشد جریانی، هر روز دیگران را به اسم فتنه دفع کند این نهایت تندروی است و در آن صورت تفاوتی با جریان‌های تکفیری و داعش نخواهیم داشت.مگر اینجا جمهوری مداحان است که مداحان هوس کرده‌اند برای همه چیز تعیین تکلیف کنند؟
  
پیام نفت:
برخی مداحان سخنران شده و سیاست تعیین می‌کنند/ مداحی معتقد است کسی که به استخر می‌رود٬ ضد انقلاب است/ مگر ایران٬ جمهوری مداح‌هاست که برای نظام تعیین تکلیف می کنید؟/ هنر نیست هر روز کسی را به اسم فتنه دفع کنیم


مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیر و شهید عباسعلی ناطق نوری عصر روز پنجشنبه 4 تیر ماه در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان برگزار شد.

در این مراسم که به میزبانی حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری و با حضور جمع کثیری از مردم و مسئولین در حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) لواسان برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با تشکر از همه مهمانان گفت: این جلسات، تجلیل از شهداست و آنچه اهمیت دارد الهام از حضور آن‌ها است. شهیدان «عندربهم یرزقون» هستند و باید از آن‌ها الهام بگیریم و راه آن‌ها که دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش‌ها است ادامه دهیم و با هدایت مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله العالی) همچنان که شهدای انقلاب اسلامی، هفتم تیر و دفاع مقدس از ما خواسته‌اند از ارزش‌ها دفاع کنیم. وی همچنین با اشاره به تشییع پرشور شهدای خط شکن و غواص افزود: در تشییع شهدا همه اقشار از زن و مرد و پیر و جوان با همه گرایش‌ها حضور داشتند و پیام حضور خود را به همه دنیا ارسال کردند.

سخنران این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی و از شهدای زنده حادثه هفتم تیر بود که با استناد به جمله امام خمینی درباره شهدای هفتم تیر که فرمودند: آنقدر که من از آنها می‌شناسم از ابرار بودند، شهدای هفتم تیر را از مصادیق «ابرار» که قرآن کریم برای آنها ویژگی‌های معنوی زیادی برشمرده است دانست.

وی با تشریح امتیازات معنوی شهید مظلوم آیت‌الله بهشتی و شهید عباسعلی ناطق نوری که 5 سال بعد از شهادتش در فاجعه انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی فرزند 18 ساله‌اش (علی) در عملیات فاو به درجه شهادت رسید، گفت: اکنون سئوال اینست که34 سال بعد از شهادت این عزیزان، ما که میراث‌دار آنها هستیم برای نظام جمهوری اسلامی چه کرده‌ایم؟ آیا ما توانسته‌ایم در بعد ارزش‌های اخلاقی آنگونه که در خور نظام جمهوری اسلامی باشد عمل کنیم؟

مهاجری در پاسخ به این سئوال گفت هر چند نظام جمهوری اسلامی در زمینه‌های علمی، پزشکی و هسته‌ای پیشرفت‌های چشمگیری داشته ولی آنچه این نظام را از سایر حکومت‌ها متمایز می‌کند اخلاق است که متاسفانه در این زمینه پیشرفتی نداشته‌ایم. اینکه عده‌ای همه چیز را در انحصار خود بگیرند و بزرگان نظام را با عناوینی از قبیل ضد ولایت فقیه و انحراف از مسیر انقلاب و سازشکار و لیبرال، رمی و طرد کنند، سقوط اخلاقی جامعه‌ای را نشان می‌دهد که همت اصلی آن باید جذب باشد.

وی با تاکید بر نگاه شهید بهشتی به موضوع جذب و دفع نیروها که می‌گفت: «جاذبه در حد اعلای امکان و دافعه در حد ضرورت از ویژگی‌های خط امام است» افزود: این هنر نیست که هر روز عده‌ای را رمی و دفع کنیم و به آنها انگ بزنیم، هنر اینست که هر روز بر تعداد کسانی که پشت رهبری قرار می‌گیرند اضافه کنیم.

در همین زمینه ایلنا در گزارشی نوشت: مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به افرادی که در صدر اسلام به دنبال سوءاستفاده از دین بودند گفت: اینها اهدافی داشتند؛ یک هدف اینکه در چشم مردم جلوه کنند و به مردم نشان دهند با پیامبر نزدیک هستند، یک هدف دیگر این بود که مطالب خود را به پیامبر القا کنند و به اهداف سیاسی خود برسند.

وی افزود: شهدای هفتم تیر با تعبیر امام «ابرار» هستند، با شناختی که دارم شهید بهشتی و شهید ناطق نوری از مصادیق «ابرار» بودند.

وی گفت: میزان فعالیت این افراد در زمان طاغوت به اندازه‌ای بود که حکومت ساواک برای آنها حکم تیر آزاد داده بود و بنده با اطمینان عرض می‌کنم «شهید عباسعلی ناطق نوری» از مصادیق «ابرار» در فرمایش امام (ره) بود.

مهاجری با طرح کردن این بحث قرآنی «که می‌خواهم بپرسم آیا راه شهدای هفتم تیر را ادامه می‌دهیم»، تاکید کرد: ما جمهوری ایران نبودیم؛ ما این همه شهید دادیم که جمهوی اسلامی شویم.

وی گفت جمهوری اسلامی این نیست که پولی در بیاوریم و کشور را اداره کنیم. اداره چنین کشوری نیاز به جلوه اخلاق دارد و جامعه باید اخلاقی باشد.

مهاجری با انتقاد از وضعیت اخلاقی جامعه گفت: بدون شک پیشرفت‌های بزرگی در بخش‌های علمی، سازندگی، توسعه و هسته‌ای و... صورت گرفته، اما باید بپذیریم برخی مواقع در اخلاق سقوط کرده‌ایم.

وی با ابراز امیدواری از حل شدن پرونده هسته‌ای ایران و آرزوی توافق خوب با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری گفت: بالاترین حد عدالت، عدالت اخلاقی است؛ که اگر رخ بدهد عدالت سیاسی و اقتصادی و... هم رخ خواهد داد.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی اخلاق را گمشده امروز جامعه ایران دانست و گفت: اگر قرار باشد کشور را به این سبک اداره کنیم، به آن انتقاد دارم.

وی اساس مملکت‌داری را عدالت و اخلاق دانست و از افرادی که حرف‌های بی‌پایه و اساس و غیراخلاقی می‌زنند، انتقاد کرد و با گلایه از اینکه برخی دوران انقلابی شدن را پایان یافته می‌دانند، گفت: چون اجرای قوانین الهی همیشگی است، انقلابی بودن هم همیشگی است.

مهاجری تاکید کرد: گمان نکنید داعش فقط در سوریه و عراق است؛ هدف اصلی داعش ایران است. ما باید اخلاق داشته باشیم تا با پشتوانه مردمی برای مواجهه با آنها آماده باشیم.

مهاجری دلیل سقوط شاه را نداشتن اخلاق و پشتوانه مردمی دانست و تاکید کرد: اگر اخلاق داشته باشیم، همه چیز داریم، اما برخی با سوء استفاده از بعضی حساسیت‌ها عنوان می‌کنند که اگر قرار است انقلابی باشیم، باید همه چیز در اختیار ما باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما همه به ولایت فقیه اعتماد داریم و پشت سر رهبری قرار داریم گفت: این صحیح نیست که به این و آن، انگ «ضد ولایت فقیه»، «سازشکار» یا «فتنه‌گر» و «راس فتنه» بزنیم.

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی افزود: ما همچنین معتقدیم نباید به افرادی مثل آقایان هاشمی و ناطق نوری که عمرشان را برای ولایت فقیه گذاشته‌اند، بی‌احترامی شود.

مهاجری ادامه داد: این هنر نیست که هر روز کسی را به اسم فتنه دفع کنیم، هنر انقلاب جذب این افراد است. هنر این است که هر روز یک نفر را جذب نظام کنیم. اگر قرار باشد جریانی، هر روز دیگران را به اسم فتنه دفع کند این نهایت تندروی است و در آن صورت تفاوتی با جریان‌های تکفیری و داعش نخواهیم داشت.

وی با اشاره به سخنان سیاسی و اهانت‌های برخی مداحان گفت: متاسفانه بعضی از مداحان، سخنران شده‌اند و سیاست تعیین می‌کنند. مداحی که می‌گوید آقایان استخر می‌روند و جت‌اسکی می‌کنند پس باید طرد شوند، برخلاف موازین صحبت می‌کند. مگر اینجا جمهوری مداحان است که مداحان هوس کرده‌اند برای همه چیز تعیین تکلیف کنند؟

مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی به اشاره به توهین به مسئولان در مراسم تشییع شهدای غواص گفت: هر چیز باید جای خود باشد و اگر قرار باشد سیاست، فرهنگ، عمران و تصمیم‌‌گیری‌ها، دست یک گروه باشد که کاری درست نمی‌شود. باید طرحی نو دراندازیم و این طرح نو، افزایش جاذبه و کاهش دافعه است.

وی تصریح کرد: اینگونه نیست که کاری صورت نگرفته باشد و همه دولت‌ها کارهای بزرگی کردند و همین دولت هم در کشور آرامش ایجاد کرده و اگر بحث هسته‌ای را به نتیجه برساند، کار بزرگی کرده است.

مهاجری در پایان خاطراتی از روز و لحظه شهادت شهید بهشتی و بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی را بیان کرد.

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار