درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 15:04   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
  آغاز افت تولید گاز پارس جنوبی؛ شتاب قطر در برداشت
  زنگ خطر افت شدید گازی تا 1420
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 35344صفحه نخست » اخبار رسانه هایکشنبه، 27 اردیبهشت 1394 - 13:32
تولید 90 درصد کالاهای خطوط انتقال گاز در داخل
پیام نفت: خطوط لوله و شبکه‌های تغذیه و توزیع داخل شهر از قطر پایین‌تری نسبت به خطوط سراسری برخوردارند، برای جلوگیری از آسیب این خطوط، فشار گاز در ابتدای شهرها در ایستگاه‌های سی‌جی‌اس و تی‌بی‌اس کاهش می‌یابد.
  
پیام نفت:

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ صنعت گاز ایران درحالی هر ساله شاهد بهره‌برداری از تأسیسات جدید است که بخش زیادی از تجهیزات، کالا و قطعات این تأسیسات توسط شرکت‌های توانمند داخلی تأمین می‌شود. 
 
حمایت از بخش داخل به‌منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه‌های کلیدی شرکت ملی گاز ایران به‌شمار می‌رود و داخلی‌سازی تعداد زیادی از قطعات در بخش‌های مختلف حکایت از آن دارد که این شرکت توانسته است در این مسیر موفق باشد. 
 
خطوط لوله شریانی حیاتی برای انتقال گاز 
 
پس از تولید گاز در پالایشگاه، این سوخت از طریق خطوط لوله سراسری به مبادی مصرف منتقل می‌شود. 
 
هم اکنون 35 هزار کیلومتر خط لوله از سایز دو تا ٥٦ اینچ، وظیفه انتقال گاز در کشور را برعهده دارند و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ساخت خطوط سراسری ششم، نهم و یازدهم سراسری در دستور کار قرار دارد. 
 
ساخت سه خط سراسری جدید به‌طول چند هزار کیلومتر می‌تواند برای شرکت‌های داخلی از جمله تولیدکنندگان ورق، شرکت‌های تبدیل ورق به لوله، شرکت‌های حمل و نقل و حتی جوشکاران نیز اشتغال‌زایی ایجاد کند. 
 
تا پایان سال 96، حجم خطوط لوله گاز از 35 هزار کیلومتر کنونی به 40 هزار کیلومتر افزایش می‌یابد و زمینه‌ساز ورود شرکت‌های داخلی را فراهم می‌کند. 
 
تأسیسات تقویت فشار، قلب تپنده صنعت گاز 
 
انتقال گاز با خط لوله به‌دلیل کاهش فشار گاز در اثر عبور از پستی و بلندی‌های طول مسیر به تنهایی امکان‌پذیر نیست و در طول مسیر باید فشار گاز برای ادامه مسیر افزایش یابد. 
 
فشار گاز پس از ١١٠ کیلومتر در خط ٥٦ اینچ، ٣٠٠ PSI کاهش می‌یابد به همین دلیل با تعریف تأسیسات تقویت فشار گاز در مسیر خط لوله، این فشار از ٩٥٥ PSI به ١٣٥٠ PSI افزایش می‌یابد. 
 
هم‌اکنون٧٢ تأسیسات تقویت فشار با ٣٦ مرکز بهره‌برداری، ناوگان انتقال گاز کشور را تشکیل می‌دهند و باتوجه به افزایش ظرفیت تولید گاز در سال‌های پیش‌رو، نیاز به ساخت تأسیسات جدید احساس می‌شود. 
 
هر تأسیسات تقویت فشار شامل، توربوکمپرسور، ژنراتور اضطراری برق، کمپرسورهای هوای ابزار دقیق، ثابت و پرتابل و قابل انتقال، اسکرابر، ترانس سیستم تابلوهای کنترل ups و دیگر تجهیزات مورد نیاز می‌شود. 
 
هزینه 51 میلیون یورویی برای ساخت تأسیسات تقویت فشار  
 
برای ساخت هر تأسیسات تقویت فشار با چهار توربوکمپرسور نیاز به ٥١ میلیون یورو سرمایه ارزی و ٤٥ میلیارد تومان سرمایه ریالی است که با استفاده از توان داخل از خروج میلیاردها دلار ارز از کشور جلوگیری می‌شود. 
 
به گفته مجری طرح تأسیسات تقویت فشار گاز کشور، پارسال هفت تأسیسات تقویت فشار گاز وارد مدار شد و در سال 94 نیز شاهد بهره‌برداری از پنج تأسیسات جدید خواهیم بود. 
 
تولید 90 درصد کالاهای خطوط انتقال گاز در داخل 
 
علی اکبر مرآتی تاکید می‌کند: در بخش خطوط انتقال گاز و ایستگاه‌های تقویت فشار بیش از ٥٠٠ قلم کالا وجود دارد که با پشتوانه و پیگیری امور تخصصی بازرگانی شرکت ملی گاز ایران، بیش از ٩٠ درصد از این کالاها در داخل کشور تولید می‌شود. 
 
وی تصریح کرد: هم‌اکنون بخش عمده‌ای از لوله و شیرآلات فولادی با قطر بالا و مخازن تحت فشار، اسکلت‌های فلزی، مبدل‌ها و کولرهای هوایی در داخل کشور تولید می‌شود. 
 
بر این اساس، طی دو سال بیش از 10 تأسیسات به بهره‌برداری می‌رسد و باتوجه به هزینه میلیاردی ساخت این تأسیسات و استفاده از شرکت‌های پیمانکار ایرانی زمینه اشتغال‌زایی نیروهای داخلی را فراهم می‌شود. 
  
ترمز گاز در ورودی شهرها کشیده می‌شود 
 
خطوط لوله و شبکه‌های تغذیه و توزیع داخل شهر از قطر پایین‌تری نسبت به خطوط سراسری برخوردارند، به‌همین دلیل و برای جلوگیری از آسیب این خطوط، فشار گاز در ابتدای شهرها در ایستگاه‌های سی‌جی‌اس و تی‌بی‌اس کاهش می‌یابد. 
 
براساس آمار مدیریت گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، تاکنون ٩٨ درصد از تجهیزات مورد نیاز شبکه گازرسانی شهری و ایستگاه‌های تقلیل فشار با هدف خودکفایی در این صنعت، داخلی‌سازی شده است. 
 
به گفته مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، در بخش تجهیزات مورد نیاز شبکه گازرسانی شهری و ایستگاه‌های تقلیل فشار بیش از ٤٠٠ قلم کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد که تاکنون بیش از ٩٨ درصد از این تجهیزات داخلی‌سازی شده است. 
 
ناصر ابراهیمی می‌افزاید: از جمله تجهیزات داخلی‌سازی شده در کشور می‌توان به لوله و اتصالات فولادی و پلی‌اتیلن، شیرآلات، کنتور و رگولاتور که متراژ و تیراژ بالایی نیز دارند، اشاره کرد. 
 
گازرسانی به 2.4 میلیون خانوار ایرانی و بازار کار جدید 
 
شرکت ملی گاز ایران براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، درنظر دارد تا سه سال آینده، 2.4 میلیون خانوار ایرانی را تحت پوشش شبکه گازرسانی قرار دهد. 
 
در همین راستا علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های جدید از جمله خطوط لوله و شبکه‌های داخل شهری برای گازرسانی به این خانوارها، شبکه داخلی منازل نیز می‌تواند بازار کار مناسبی برای شرکت‌های کوچک (تأسیسات) ایجاد کند. 
 
باتوجه به پوشش70 درصدی گاز در سبد انرژی و تبدیل گاز به‌عنوان محور توسعه اقتصاد و صنایع کشور، برنامه‌ریزی برای استفاده از توان داخل برای تأمین نیاز این صنعت می‌تواند بازار کار مناسبی برای شرکت‌های داخلی ایجاد کند. 
 
در پایان باید گفت که شرکت ملی گاز ایران می‌تواند با معرفی کالاهای مورد نیاز و ارائه استاندارد، نقشه و سایر مشخصات فنی در خصوص کالا و تجهیزاتی که مشابه آن در داخل کشور تولید می‌شود، توانمندی تولیدکنندگان داخلی در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را افزایش داده تا به تولید مطلوب دست پیدا کنند. 
 
از سوی دیگر این امکان نیز وجود دارد که این شرکت با ارائه استاندارد، مشخصات فنی، نقشه و یا ارائه نمونه کالاهای خارجی، تجهیزاتی که مشابه آن در داخل کشور تولید نمی‌شود را با امضاء قرارداد اولیه و مشاوره در خصوص ایجاد خط تولید و آزمایشگاه برای رساندن به تولید انبوه کمک کند. 
 
در همین حال، طی سال‌های گذشته شاهد ساخت انواع شیرآلات فولادی، کنتور، رگولاتور، اتصالات، پیچ و مهره، تجهیزات و قطعات یدکی پالایشگاهی، مواد شیمیایی، برق و ابزار دقیق بودیم که علاوه بر تأمین نیاز شرکت ملی گاز ایران بازار کار مناسبی برای شرکت‌های سازنده داخلی فراهم کرده است.
 
 
 
انتهای پیام/

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار