درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 05:15   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  تصاویر: دنیای زیر آب در جزیره کیش
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  فیلم لحظه هولناک انفجار ۸۰۰ تن آمونیوم نیترات
  رونمایی از اولین خودرو با موتور آمونیاکی در جهان
  آمونیاک مایع پتانسیل تبدیل شدن به LNG جدید را دارد.
  اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود
  زمان معامله بزرگ فرارسیده / ماجرای مذاکرات مهم هاشمی و صدراعظم آلمان درمورد تنش‌ها بین ایران و آمریکا-اسرائیل
  تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»
  در سه ماه اول ۲۰۲۴، تقریبا تمام نفت ایران را چین خریداری کرده
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
  آمریکا: در روزهای آینده، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کنیم
  در پی وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، خانه‌های مردم داخل آب رفته، راه‌های ارتباطی روستا‌ها هم کاملا قطع شده / زیرساخت‌های مدیریت بحران فراهم نیست / در حوزه زیرساخت‌ها، فقط نباید مسئولین بیایند و عکس بگیرند
  اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  سازمان ملل: جنگ غزه بیش از ۱۹ هزار یتیم برجای گذاشته است
  تصمیم غیرمنتظره کرملین: روسیه تمام سربازان خود را از قره باغ خارج می‌کند
  به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد / تاکتیک ما این‌ بار متفاوت خواهد بود / توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرا نرسیده، اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
  سیل جان سه نفر در هرمزگان را گرفت
  در ماجرای پاسخ به اسرائیل، طرف مقابل، ۱۵ هواپیمای ضد سیگنالی به پرواز درآورد؛ علاوه بر این، آواکس‌های عربستان را به پرواز درآوردند/تمام تصورات این بود که جنگ تا ۳ ماه طول می‌کشد/ساعت ۱۹:۳۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی را درگیر کند/تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد/پس از پایان عملیات، سفیر سوئیس برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 35319صفحه نخست » اخبار رسانه هاپنجشنبه، 24 اردیبهشت 1394 - 15:13
توافق نهایی سیاسی است نه حقوقی/ انتشار فکت شیت ایرانی دست ما را در مذاکره می‌بندد
پیام نفت: سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: توافق نهایی از جنس حقوقی نیست، بلکه توافقی سیاسی است. براساس حق نیست و براساس زور تنظیم می‌شود.
  
پیام نفت:

 

 

 

 
 توافق نهایی سیاسی است نه حقوقی/ انتشار فکت شیت ایرانی دست ما را در مذاکره می‌بندد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش «خبرگزاری دانشجو» ؛ بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی بعدازظهر دیروز (چهارشنبه)در نشست بررسی نقشه راه بیانیه سوئیس در دانشگاه علوم قضایی به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

وی در ابتدای این نشست با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با توان اقتصادی و نظامی کمتر از یک ابرقدرت و با قدرتی ایدئولوژیک در سطح دنیا عرض اندام کرد، گفت: این موضوع باعث نگرانی غرب شده است.

 

کمالوندی همچنین عنوان کرد: غرب سعی می‌کند تصویر مخدوشی از اسلام ارائه دهد.

 

وی به توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای حاصله در طی ۳۶ سال گذشته اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران به تدریج مشکلاتش را حل کرد و در حال حاضر دارای ظرفیت خوب نیروی انسانی است که باید در ۲۰ سال آینده از آن استفاده شود.

 

*دعوای اصلی ما با آمریکاست

 

معاون سازمان انرژی اتمی در ادامه به تشریح مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه ۱+۵ پرداخت و گفت: دعوای ما با ۱+۵ نیست، بلکه دعوای اصلی با آمریکاست. لازم بود به جای گفت‌وگو با کشورهای دیگری که تاثیر عمده‌ای ندارند، با آمریکا گفت‌وگو کنیم که در پی اجازه مقام معظم رهبری این گفت‌وگوها در دولت قبل در سطح معاون وزیر خارجه برگزار شد و در دولت جدید (یازدهم) این روند شتاب گرفت.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ارزیابی از نتیجه بخش بودن این مذاکرات نیز عنوان کرد: هنوز زود است که ارزیابی داشته باشیم که آیا این روند درست بوده یا خیر، ولی اگر در پایان هم به نتیجه‌ای نرسیم، در دنیا ثابت می‌شود آن کسی که مانع بر سر راه حل این موضوع (هسته‌ای) است و در مذاکرات سازگار نیستند و دائم از این شاخه به آن شاخه می‌روند، آمریکایی‌ها هستند.

 

کمالوندی اضافه کرد: مذاکرات براساس چارچوبی آغاز شد که بر طبق آن حقوق ما حفظ و نگرانی‌های طرف مقابل نیز برطرف شود.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به فشارها و تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان گفت: گرچه این فشارها مقداری برای مردم ما و اقتصاد کشور مشکل ایجاد کرده، ولی این فشارهای تحریمی نتوانسته، آنها را به هدفشان برساند.

 

وی با ذکر این نکته که ما اعتمادی به طرف مقابل نداریم، اظهار داشت: آنها نیز اعتمادی به ما ندارند.

 

کمالوندی در ادامه به مواردی که در مذاکرات به آن پرداخته شد از جمله غنی سازی، فردو، آب سنگین اراک، تحریم‌ها و تحقیق و توسعه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر حق ایران در غنی سازی تثبیت شده و به آنچه اصرار داشتیم، رسیدیم.

 

معاون صالحی با اشاره به ۶ قطعنامه شورای امنیت که در آن از ایران خواسته شده غنی سازی را تعلیق کند، گفت: اگر مذاکرات به نتیجه نرسد و بخواهند قطعنامه دیگری صادر کنند، کاری نمی‌توانند انجام دهند.

 

وی درباره ماشین‌های سانتریفیوژ نیز گفت: در حال حاضر ۹ هزار و ۱۰۰ ماشین کار می‌کند و به ۱۰ هزار ماشین نیز گاز تزریق نشده که این به دلیل سیاسی است و از دولت قبل این چنین تصمیمی گرفته شده است.

 

کمالوندی درباره تأسیسات هسته‌ای فردو نیز گفت: فردو در واقع به عنوان ذخیره تأمین و بیمه نطنز است. اینکه برخی فریاد می‌زنند که فردو برای 10 سال متوقف شد و دیگر غنی‌سازی نمی‌کند، اشتباه است.

 

*ما وارد باشگاه صادر کنندگان آب سنگین نیز شدیم

 

معاون رئیس سازمان انرژی اتمی آب سنگین اراک را از جمله موارد اختلافی بین ایران و ۱+۵ برشمرد و گفت:آنها تلاش زیادی را صورت دادند که آب سنگین را به آب سبک تبدیل کنند، ولی نتوانستند و به دنبال آن بودند که در زمینه خنک‌ کننده، بازتاب دهنده و موادی که در قلب راکتور قرار می‌گیرد، به نوعی اهدافشان را پیاده کنند، ولی باز هم موفق نشدند. پس از چندین ماه رایزنی بالاخره آنها آب سنگین اراک را با طراحی جدید پذیرفتند. البته مدت زمانی برای باز طراحی این راکتور صرف خواهد شد ولی در عوض ما یک راکتور مدرن و به روز خواهیم داشت که در کل به نفع ماست.

 

وی در خصوص ایجاد راکتور اراک عنوان کرد: ما به این دلیل سراغ آب سنگین اراک رفتیم زیرا صنعت غنی سازی را نداشتیم و به دنبال راکتوری رفتیم که از اورانیوم طبیعی استفاده کنیم. آنها می‌خواستند در مذاکرات در این زمینه کلا‌ه‌هایی را سر ما بگذارند ولی موفق نشدند و در حال حاضر طرف مقابل از موضع خود در مورد اراک کاملا عقب نشسته است.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با ذکر این نکته که رژیم صهیونیستی قادر به تولید آب سنگین نیست و کانادا و دیگر کشورها نیاز 25 کیلوگرمی‌ این رژیم را تأمین و آب سنگین را در اختیارش قرار می‌دهند، عنوان کرد: ما وارد باشگاه صادر کنندگان آب سنگین نیز شدیم.

 

*صدور فکت شیت کاری ندارد/ ما هم فکت شیت آماده کردیم

 

کمالوندی در ادامه سخنانش به فکت شیتی که آمریکایی‌ها منتشر کردند، اشاره کرد و افزود: صدور فکت شیت کاری ندارد، کما اینکه ما نیز آماده کردیم ولی انتشار آن دست ما را در مذاکره می‌بندد.

 

وی اضافه کرد: آمریکایی‌ها با انتشار فکت شیت دست خودشان را بستند و اگر بخواهند چیزی را در مذاکراتی که در حال حاضر در جریان است و همچنین در مرحله نگارش تغییر بدهند، مورد پذیرش ما نخواهد بود. در نشست پایانی مذاکرات لوزان، آقای ظریف به صراحت اعلام کرد بیانیه لوزان باید مورد پذیرش و توافق همه قرار گیرد و نباید اینگونه باشد که هر کسی بیرون می‌رود آن چیزی را که دوست دارد بیان کند.

 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه طرف مقابل از ما خواسته که تعهد کنیم تکنولوژی هسته‌ای را به کشورهای دیگر صادر نکنیم، یادآور شد: آنها نگران این هستند که به عنوان مثال ایران فرمول آب سنگین خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهند. اما ما احساس مسئولیت می‌کنیم و اینگونه نیست که آن را در اختیار دیگران قرار دهیم.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در ادامه این نشست به ذخایر اورانیوم غنی شده ایران اشاره کرد و افزود: چندین راه در این زمینه مطرح است یکی اینکه این ذخایر صادر و در ازای آن اورانیوم اولیه و همچنین هزینه غنی سازی دریافت شود. دوم اینکه این مواد به مواد اولیه تبدیل شود که این کار به صرفه نیست و سوم اینکه به سوخت نیروگاه تبدیل شود که ما در این زمینه در حال کار هستیم.

 

وی همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران وارد باشگاه صادر کنندگان مواد هسته‌ای نیز شده است.

 

*اگر در کشور صبر باشد و عجله نشود، بهتر می توان مذاکره کرد

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی عنوان کرد: اگر در کشور صبر باشد و عجله نشود، بهتر می توان مذاکره کرد.

 

کمالوندی با اشاره به تولید سوخت مجازی نیروگاه بوشهر عنوان کرد: اقدام خیلی خوبی در این زمینه صورت گرفت، البته هنوز ما از مواد اصلی برای تولید استفاده نکرده‌ایم ولی در برنامه داریم که مازاد ذخایر خود را به این سمت (تولید سوخت نیروگاه) ببریم.

 

وی درباره کسانی که عنوان می‌کنند ایران با توافقاتی که صورت داده کلیه ذخایرش را از دست داده است، عنوان کرد: کسانی که این مطالب را عنوان می‌کنند و می‌گویند ایران ذخایر غنی شده خود را از دست داده یا در این زمینه آگاهی ندارند یا اینکه می‌دانند و می‌خواهند چیز دیگری را عنوان کنند.

 

*از محدودیت استقبال نمی‌کنیم

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با ذکر این نکته که ما از محدودیت استقبال نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: زیرا قرار است معامله‌ای انجام شود و ما گفته‌ایم که در این معامله شادابی صنعت هسته‌ای ما نباید از بین برود.

 

وی با بیان اینکه شادابی صنعت هسته‌ای ما حفظ شده، گفت: شادابی این صنعت در حوزه تحقیق و توسعه است.

 

کمالوندی با اشاره به تلاش‌های زیادی که از سوی طرف مقابل برای ایجاد مانع در این زمینه صورت گرفته، گفت: ما در این زمینه جنگیدیم.

 

وی همچنین عنوان کرد: ما غیر از تولید سانتریفیوژ در هیچ حوزه دیگری محدویت تحقیق و توسعه نداریم.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به آخرین ماشین‌ سانتریفیوژ تولید ایران که توان تولید ۲۴ سو را دارد، گفت: ما حتی قادریم روی ماشین‌های با سوی ۱۰۰ نیز کار کنیم. 

 

وی عنوان کرد: آمریکایی‌ها ۱۵ سال است که روی ماشین‌هایی با سوی ۳۰۰ کار می‌کنند.

 

کمالوندی اضافه کرد: با قراردادی که با روس‌ها منعقد کرده‌ایم تا 10 سال دیگر ۲ نیروگاه اتمی دیگر خواهیم داشت که برای تامین سوخت آن‌ها به طور طبیعی قرارداد جداگانه خواهیم داشت.

 

*توافق نهایی از جنس حقوقی نیست، بلکه سیاسی است

 

کمالوندی در خصوص تحریم‌ها نیز گفت: هدف ما این بوده که این تحریم‌ها برداشته شود و قرار است همه تحریم‌ها برداشته شود ولی اینکه چگونه این تحریم‌ها برداشته شود، مکانیسم دارد. ما همواره اعلام کرده‌ایم کارهایی که باید انجام شود باید متوازن باشد.

 

وی ادامه داد: بخش نرم افزاری این است که در روز توافق یک قطعنامه شورای امنیت صادر می‌شود که قطعنامه‌های قبلی را لغو و توافق نهایی را تأیید می‌کند. این توافق البته از جنس حقوقی نیست، بلکه توافقی سیاسی است. براساس حق نیست و براساس زور تنظیم می‌شود.

 

کمالوندی اضافه کرد: مهمترین موضوع برای ما این است که از تحت فصل ۷ منشور ملل متحد خارج شویم. البته تحریم‌هایی که مربوط به حوزه تسلیحات و مسائل دوگانه است، با مقداری تأخیر برطرف می‌شود، اما تحریم‌های مالی، بانکی، نفتی و... باید لغو شود.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از اظهاراتش به دو مزیت نسبی ایران یعنی انرژی و نیروی انسانی اشاره کرد و گفت: مردم ایران افراد باهوشی هستند و در کشور ما هر کس خودش یک حزب است و نظر دارد.

 

کمالوندی در ادامه و در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره لغو تحریم‌ها نیز گفت: در روز اولی که توافق امضا می‌شود قطعنامه‌ای صادر می‌شود و پس از آنکه درباره زمان اجرای توافق نهایی به نتیجه برسیم، تحریم‌ها لغو خواهد شد.

وی درباره روند تخریبی که علیه دولت در حال انجام است نیز گفت: دولت‌ها در طول ۳۵ سال گذشته عوض شدند و می‌شوند ولی یک چیزهایی نباید عوض شود. ما برای اخلاق اسلامی انقلاب کردیم و نباید اخلاق سیاسی از بین برود و نباید به دلیل اینکه مسائل سیاسی ایجاب می‌کند، مطلبی را عنوان کنیم به گونه‌ای که حق را کتمان کنیم.

 

به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی انتقاد سازنده اشکالی ندارد و تخریب اشکال دارد.

 

وی در خصوص مطالبی که اخیرا از سوی عده‌ای به علی‌اکبر صالحی نسبت داده شد، نیز گفت: چرا تخریب می‌کنیم؟ ایشان انسان شایسته‌ای است. متاسفانه در برخی انتقادات، دلسوزی حفظ نمی‌شود.

 

*هیچ جای پروتکل الحاقی اشاره‌ای به دسترسی به سایت‌های نظامی داده نشده

 

کمالوندی درباره بازدید بازرسان آژانس از سایت پارچین با اشاره به اینکه پیش از این ۲ بار از پارچین بازدید شده، گفت: پارچین جایی نیست که هر دقیقه کسی وارد آن شود و از آن بازدید کند.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره اظهارات روز گذشته آمانو مدیرکل آژانس که خواستار بازدید آژانس از سایت‌های نظامی ایران شده، نیز گفت: ترجمه‌ای که از اظهارات آقای آمانو شده بود، دقیق نبود. ایشان نگفته بود که باید سایت‌ها را در اختیار ما قرار دهید. ایشان تفسیر خود را از پروتکل الحاقی داشته است.

 

وی تصریح کرد: هیچ جای پروتکل الحاقی اشاره‌ای به دسترسی به سایت‌های نظامی داده نشده است تنها در بند (c) ماده ۵ پروتکل الحاقی آمده که اگر آژانس بخواهد از سایت غیر هسته‌ای بازدید کند و کشور مقصد نتواند خواسته آژانس را اجرا کند، این دسترسی می‌تواند به طور دیگری جبران شود.

 

کمالوندی همچنین عنوان کرد: البته نگرانی‌ها باید مستند و مستدل باشد.

 

سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه اگر به توافق جامع نرسیدید چه اهرم‌هایی را برای ادامه مسیر در نظر خواهید داشت؟ گفت:‌ ایران نشان داد که اهل تعامل است و این کار کشورهای دیگر بخصوص آمریکا را برای همراه کردن دیگران با خود، سخت‌تر کرده است.

 

وی گفت: اگر به نتیجه برسیم تحریم‌ها لغو و برنامه غنی سازی و تحقیق و توسعه ادامه می‌یابد و نگرانی طرف مقابل نیز با بازرسی‌های بیشتر برطرف می‌شود.

 

کمالوندی تصویب پروتکل الحاقی را با مجلس دانست و گفت: اگر مجلس پروتکل الحاقی را قبول نکند، اجرایی نخواهد شد.

 

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
  برای تولید هرمتر مکعب گاز هیدروژن به ۴.۵ کیلو وات برق نیاز است.
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار