درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 13:26   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 34746صفحه نخست » اخبار رسانه هاشنبه، 29 فروردین 1394 - 16:08
نبرد برای تصرف بزرگ‌ترین پالایشگاه عراق
پیام نفت: نیروهای داعش پنج‌شنبه 27 فروردین در حوالی پالایشگاه بیجی در عراق با نیروهای دولتی درگیر شدند. حیدرالعبادی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرد: پیشروی این گروه تروریستی جدی‌تر شده و آنها گروهی «بسیار بسیار خطرناک» هستند. اگرچه در اوایل ماه جاری تروریست‌های داعش متحمل ضرباتی از ارتش و نیروهای داوطلب عراقی در تکریت شدند؛ اما به نظر می‌رسد این گروه برای جبران شکست خود در تکریت این بار پالایشگاه «بیجی» در غرب استان الانبار را هدف قرار داده است.
  
پیام نفت:

 

نبرد برای تصرف بزرگ‌ترین پالایشگاه عراق


بیجی در روزهای گذشته چندین بار از سوی تکفیری‌ها مورد حمله قرار گرفته و بخش‌هایی از آن هنوز در اختیار داعش است. یک منبع در فرماندهی عملیات نظامی در استان صلاح‌الدین در مورد بیجی می‌گوید: یک گردان از ارتش عراق برای دفاع از این پالایشگاه روز پنج‌شنبه به آنجا رسید اما شبه‌نظامیان نتوانستند مراکز مهمی را تصرف کنند.
اخبار ضد و نقیضی درخصوص حملات بیجی منتشر شده تا جایی که یک منبع امنیتی در استان صلاح‌الدین اعلام کرد نیروهای امنیتی با همکاری نیروهای داوطلب مردمی توانستند ساختمان فرمانداری بیجی را از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند. این منبع که نخواست نامش فاش شود، اعلام کرد نیروهای نظامی عملیات پاکسازی مناطق اطراف ساختمان فرمانداری بیجی را آغاز کرده‌اند.
به گزارش رویترز، ژنرال دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، به خبرنگاران می‌گوید: «اکنون بیجی با خطر مهمی روبه‌رو نیست.» اما او از اینکه تروریست‌ها توانسته‌اند به فضای نزدیک پالایشگاه نفوذ کنند و هنوز در درون منطقه هستند، ابراز نگرانی کرد. نیروهای داعش نیز روز پنج‌شنبه با انتشار تصاویری در فضای مجازی اعلام کردند که هنوز در داخل پالایشگاه حضور دارند. آنها پلاکاردی را منتشر کردند که آنها را در درون پالایشگاه نشان می‌داد و روی آن چنین نوشته شده بود: «سربازان دولت اسلامی برای پاکسازی آنچه در پالایشگاه بیجی باقی مانده همچنان به پیش می‌روند.» رویترز می‌نویسد این تصاویر هنوز تایید نشده است.

 پیام داعش: ما هستیم
حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق، که در اندیشکده «مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی» در واشنگتن سخنرانی می‌کرد، اظهار کرد: تکفیری‌ها می‌خواهند پس از شکست در تکریت پیامی برای ما بفرستند. او می‌گوید: «به نظر می‌رسد اقدام داعش در بیجی با سفر من به واشنگتن همزمان برنامه‌ریزی شده باشد. آنها [داعش] می‌خواهند بگویند با وجودی که عراق در حال دریافت کمک از متحدان خود است اما ما هنوز هستیم و می‌توانیم تلفاتی به بار آوریم.» کارشناسان می‌گویند یورش‌های گاه و بیگاه داعش به بیجی یک پیام در خود دارد؛ داعش می‌خواهد بگوید «ما هستیم». برخی معتقدند داعش دست به عقب‌نشینی تاکتیکی زده است. اما حقیقت این است که این گروه اگرچه پیشروی‌های موقتی دارد اما به تدریج در حال از دست دادن قدرت خود و سرزمین‌هایی است که پیش‌تر به دست آورده بود. گزارش‌های اخیر می‌گوید داعش حدود 30 درصد از مناطق تصرفی خود را از دست داده در حالی که گزارش پنتاگون در سال گذشته حاکی از این بود که این گروه تنها یک درصد از مناطق تصرف‌شده خود را از دست داده است.
 داعش در پی کنترل رمادی
نخست‌وزیر عراق همچنین پیش از برگزاری نشست خود با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروهای عراقی قصد دارند تا پیش از رفتن به شهر موصل، استان الانبار و منطقه استراتژیک بیجی را به‌طور کامل آزاد کنند.
«صُهَیب الراوی»، استاندار الانبار، هفته گذشته در تلویزیون دولتی عراق گفت از اتحاد «تمام فرزندان عراق» برای آزادی این استان از لوث وجود داعش استقبال می‌کنیم. با این حال، ژنرال دمپسی می‌گوید بیجی استراتژیک‌تر از الانبار است؛ چرا که این شهر دارای زیرساخت‌های مهمی است. به گزارش رویترز، دمپسی این مساله را رد نکرد که ممکن است رمادی- هر چند به‌طور موقت- هم سقوط کند و در اختیار داعش قرار بگیرد. این ژنرال بلند پایه آمریکایی در کنفرانس خبری در پنتاگون گفت: «امیدوارم که رمادی سقوط نکند اما اگرچنین شد به آخر دنیا نرسیده‌ایم. باید آنجا را پس بگیریم.» نیویورک‌تایمز می‌نویسد گروه داعش توانست طی عملیاتی بر بیش از 80 درصد منطقه الصوفیه و برخی مناطق دیگر از جمله البوغانم و البوسوده مسلط شود. داعش با افزایش کنترل خود سعی دارد سیطره خود در شمال و شرق رمادی را گسترش دهد تا از این طریق بتواند بر مرکز این شهر و راه‌هایی که به فلوجه منتهی می‌شود سیطره کامل یابد.

 داعش دست به دامان بعثی‌ها
با توجه به شکست‌هایی که داعش در ماه‌های اخیر متحمل شده و ضرباتی که بر ساختار تشکیلاتی این گروه وارد شده است؛ اکنون به سویی می‌رود که احتمالا باز هم از نیروهای بازمانده بعثی عضوگیری کند.
 وقتی دادگاه متعلق به داعش از سوی نیروهای مردمی عراق تسخیر و منهدم شد و بسیاری از اعضای داعش به ظن همکاری یا جاسوسی برای طرف‌های غربی- عربی اعدام شدند، ضربات تشکیلاتی بر پیکر این گروه باعث عقب نشینی‌های مداوم آنها شد. گزارش‌ها حاکی از این است که داعش درصدد است تغییراتی در تاکتیک خود به وجود آورده و برای افزایش کارآیی عملیاتی خود سعی کرد تا افسران ارتش سابق عراق و اعضای حزب منحل شده بعث‌ را به عضویت خود
درآورد.
شکست‌های پی در پی داعش در عراق این تصور را نزد برخی کارشناسان به وجود آورده که «داعش به تدریج رو به افول می‌رود». اما «افول» داعش را باید در متن تحولات کلان عراق و سوریه و در مجموع خاورمیانه تحلیل کرد. به نظر می‌رسد سخن از افول داعش اندکی زود باشد چرا که نخست وزیر عراق در دیدار خود با مقام‌های آمریکایی از انتشار گروهک‌های تروریستی وابسته به داعش در بیشتر کشورهای جهان سخن می‌گوید و جهانیان را به اتحاد علیه این گروه فرا می‌خواند.

دنیای اقتصاد

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار