درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 18:14   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 33861صفحه نخست » اخبار رسانه هاجمعه، 8 اسفند 1393 - 15:01
وزارت نفت عاقل تر از آن است که با وزارت نیرو رقابت کند
پیام نفت: وزیر نیرو در واکنش به ورود وزارت نفت به عرصه صادرات برق با تاکید براین که ایجاد رقابت بین شرکت های ایرانی برای صادرات به هیچ عنوان به مصلحت کشور نیست، هشدار داد: وزارت نفت عاقل تر از این است که با نیروگاه های تحت پوشش وزارت نیرو رقابت کند.
  
پیام نفت:

 

 

 

 

 

 

 

حمید چیت چیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، درمورد ساخت نیروگاه توسط وزارت نفت در خارج از کشور اظهار کرد: از تصمیم آن وزارت‌خانه برای ساخت نیروگاه در خارج از مرزها اطلاعی ندارم .

وی در مورد امکان ساخت نیروگاه توسط وزارت نفت در داخل کشور نیز تاکید کرد: برای ساخت هر نیروگاهی در داخل کشور چه با هدف عرضه برق تولیدی آن در داخل و چه با هدف صادرات برق، قطعا باید از وزارت نیرو مجوز اخذ شود.

وزیر نیرو درمورد تاثیر موازی کاری‌ها در سیاست کشور برای صادرات برق، گفت: قطعا به هیچ وجه ایجاد رقابت بین شرکت‌های ایرانی در بازارهای صادراتی به مصلحت کشور نیست و مسوولان محترم وزارت نفت هم عاقل تر از این هستند که تلاش کنند در بازارهای صادراتی برق کشور با نیروگاه های وزارت نیرو یا نیروگاه های تحت پوشش این وزارت خانه رقابت کنند.

به گزارش ایسنا، از شهریورماه سال جاری که وزارت نفت اقدام به فراخوان شرکت های خصوصی برای احداث نیروگاه در راستای صادرات برق کرده است، وزارت نیرو چندین بار اعلام کرده که برای نصب نیروگاه و صادرات باید با وزارت نیرو هماهنگی های لازم صورت گیرد.

پیش از این قائم مقام وزیر نیرو در امور بین الملل و مدیرعامل توانیر نیز نسبت به لزوم هماهنگی با وزارت نیرو برای تولید و صادرات برق هشدار داده بودند.

 

هرکسی در چارچوب وظایف خود باید حرکت کند

 

بر این اساس پیش از این مدیر عامل شرکت توانیر در گفت و گو با ایسنا در واکنش به اظهارات وزارت نفت برای عقد قرار‌داد دوم در راستای صادرات برق به کشور‌هایی چون ترکیه و عراق گفته بود: معتقدم هر کس وظیفه و چارچوب کاری دارد و باید در آن زمینه حرکت کنند.

همایون حائری، با تاکید بر این‌که هر کسی باید کار خودش را انجام دهد، گفت: هر کاری در رابطه با صادرات و واردات برق باید از طریق مدیریت برق صورت گیرد.

وی در مورد امکان دادن مجوز به بخش خصوصی برای ورود به عرصه صادرات برق با توجه به دعوت وزارت نفت از بخش خصوصی برای انجام این کار گفت: با توجه به نامشخص‌ بودن روش‌های ورود بخش خصوصی به عرصه صادرات مجوزی به این بخش داده نمی‌شود.

 

احتمال ساخت نیروگاه در مرز ایران

 

اما اکبر نعمت‌اللهی، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت درباره واکنش‌های مختلف به اعلام آمادگی وزارت نفت برای همکاری در تولید و صادرات برق، گفت: برخی انتقادهای مطرح شده به این طرح، ناشی از بی‌اطلاعی افراد از سیاست‌های کلان کشور بوده و اساسا قرار نیست اقدامی بدون هماهنگی کلان از سوی دولت انجام شود.

به گفته وی، باتوجه به این‌که وزارت نفت برنامه‌های مفصلی را برای افزایش تولید گاز در کشور اجرا کرده است، از سال آینده تولید گاز مازاد بر نیاز مصرف داخلی خواهد بود که قطعا باید از هم‌اکنون برای بازارهای صادراتی این محصول ارزشمند برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ادامه داد: طبیعتا باتوجه به این‌که کشورهای همسایه از اهداف اصلی صادرات گاز ایران هستند، مطالعات انجام‌شده نشان داده است در کشورهایی مانند ترکیه و عراق، تقاضا برای برق بالاتر از گاز است که به همین منظور برای مشارکت در صادرات برق به این مناطق سیاست‌گذاری شده است. این درحالی است که علاوه بر این موضوع، تبدیل گاز به برق و صادرات برق قطعا ارزش افزوده و سودآوری بیشتری برای کشور نسبت به خام‌فروشی گاز دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: وزارت نفت از همان ابتدا به منظورتحقق بند 13سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و باهدف تنوع بخشی به روش های صادرات گاز و افزایش صادرات برق در زمینه تامین گاز مورد نیاز برای تولید و صادرات برق اعلام آمادگی کرد.

نعمت‌اللهی درباره واکنش برخی مسئولان وزارت نیرو درباره لزوم هماهنگی این اقدام با وزارت نیرو تصریح کرد: از همان ابتدا به تمام شرکت‌های خصوصی که مایل به مشارکت در این طرح بوده‌اند اعلام کرده‌ایم که هرگونه اقدام منوط به اخذ مجوزهای لازم از وزارت نیرو است و آن‌ها پس از اخذ مجوزهای لازم از آن وزارتخانه، می‌توانند روی مشارکت شرکت نفت برای تامین گاز مورد نیاز خود حساب کنند.

وی افزود: البته بخشی از این طرح شامل ساخت نیروگاه در داخل خاک کشور مقصد است که قطعا چنین کاری نیازکند اخذ مجوز از نهادهای ذیربط در آن‌کشورها خواهد بود، همچنین ممکن است جهت استفاده کمتر از شبکه سراسری برق کشور، نیروگاه‌هایی در مرز کشور با کشورهای هدف تاسیس شوند که این اقدام‌ها همه با اخذ مجوزهای لازم انجام خواهد گرفت.

به گفته وی، ،وزارت نفت (از طریق شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران حسب مورد) مسئولیت تامین گاز مورد نیازرا برای تولید برق با هدف صادرات به مقدار و در نقطه مورد توافق بر عهده خواهد گرفت و گاز مورد نیاز را به عنوان آورده شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی گاز ایران به عنوان سرمایه گذار تحویل خواهد داد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت ادامه داد: همان‌طور که پیشتر نیز اعلام شده بود، کلیه مسئولیت‌های مربوط به سرمایه گذاری برای تبدیل گاز به برق با راندمان حرارتی مورد توافق، کسب مجوزهای لازم برای احداث نیروگاه، تاسیسات لازم برای انتقال و صادرات برق و نیز بازاریابی برق تولیدی در کشور هدف، برعهده سرمایه گذار خواهد بودو مسئولیت تامین منابع مالی برای احداث نیروگاه (اعم از بخش فاینانس و نیزآورده نقدی) با سرمایه گذار خواهد بود.

انتهای پیام

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار