درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403 - 15:20   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  تصاویر: دنیای زیر آب در جزیره کیش
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  فیلم لحظه هولناک انفجار ۸۰۰ تن آمونیوم نیترات
  رونمایی از اولین خودرو با موتور آمونیاکی در جهان
  آمونیاک مایع پتانسیل تبدیل شدن به LNG جدید را دارد.
  اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود
  زمان معامله بزرگ فرارسیده / ماجرای مذاکرات مهم هاشمی و صدراعظم آلمان درمورد تنش‌ها بین ایران و آمریکا-اسرائیل
  تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»
  در سه ماه اول ۲۰۲۴، تقریبا تمام نفت ایران را چین خریداری کرده
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
  آمریکا: در روزهای آینده، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کنیم
  در پی وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، خانه‌های مردم داخل آب رفته، راه‌های ارتباطی روستا‌ها هم کاملا قطع شده / زیرساخت‌های مدیریت بحران فراهم نیست / در حوزه زیرساخت‌ها، فقط نباید مسئولین بیایند و عکس بگیرند
  اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  سازمان ملل: جنگ غزه بیش از ۱۹ هزار یتیم برجای گذاشته است
  تصمیم غیرمنتظره کرملین: روسیه تمام سربازان خود را از قره باغ خارج می‌کند
  به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد / تاکتیک ما این‌ بار متفاوت خواهد بود / توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرا نرسیده، اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
  سیل جان سه نفر در هرمزگان را گرفت
  در ماجرای پاسخ به اسرائیل، طرف مقابل، ۱۵ هواپیمای ضد سیگنالی به پرواز درآورد؛ علاوه بر این، آواکس‌های عربستان را به پرواز درآوردند/تمام تصورات این بود که جنگ تا ۳ ماه طول می‌کشد/ساعت ۱۹:۳۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی را درگیر کند/تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد/پس از پایان عملیات، سفیر سوئیس برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 33851صفحه نخست » اخبار رسانه هاجمعه، 8 اسفند 1393 - 13:44
ورود برعکس رمز کارت راهکار فرار از زورگیری/ سرقت کارت‌ها در شب واریز یارانه‌
پیام نفت: معاون وزیر ارتباطات که طی سالهای گذشته عضو هیات مدیره بانک ملی نیز بوده به ارائه توضیحاتی درباره امنیت شبکه بانکی پرداخته و اعلام کرد: در شب‌های واریز یارانه بیشترین میزان سرقت کارتهای بانکی را شاهد بودیم.
  
پیام نفت:

 

 

 

 

 

 

مهندس برات قنبری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره نگرانی‌هایی که همواره در زمینه هک شدن حسابهای بانکی کاربران وجود دارد اظهار کرد: شبکه بانکی بسیار امن است زیرا علاوه بر آن که هر بانک دارای یک شبکه اختصاصی برای خود است، بانک مرکزی نیز یک شبکه کامل دارد و چون همه دسترسیها با احراز هویت صورت می‌گیرد براین اساس به هیچ عنوان اطلاعات لو نخواهد رفت.

 

وی ادامه داد:‌ در زمان اجرای هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت نقدی به شدت این بحث مطرح بود که ممکن است این حجم تراکنش و مراجعه، اجازه دسترسی به حسابهای افراد را ندهد اما سیستم بانکی ثابت کرد که از توان بالایی برخوردار است.

 

معاون وزیر ارتباطات در ادامه با تاکید بر این‌که اطلاعات مربوط به سامانه‌های بانکی در چندین بانک اطلاعاتی موازی نگهداری، ثبت و به روزرسانی می‌شود اظهار کرد: شرایط به گونه‌ای پیش‌بینی شده که اگر هر یک از این فایل‌ها و بانکهای اطلاعاتی از بین برود یا خدشه‌ای وارد شود، قابلیت برگشت‌پذیری آن وجود دارد.

 

قنبری از زمانی یاد کرد که حدود دو میلیون رمز کارتهای بانکی بانکهای مختلف از طریق سایتی لو رفته بود اما همچنان شبکه بانکی توانست بدون هیچ مشکلی و بدون هیچ جابه‌جایی در وجه این مساله را مدیریت کند.

 

به گفته او البته در این مورد رمزها از طریق یکی از شرکتهای عرضه کننده خدمات POS به صورت غیرقانونی و عدم رعایت مقرارت مربوطه جمع آوری شده بود و این گونه نبود که حمله هکرها نسبت به سایت بانک صورت گرفته باشد.

 

عضو سابق هیات مدیره بانک ملی درباره میزان حملاتی که روزانه در فضای مجازی نسبت به شبکه‌های بانکی صورت می‌گیرد عنوان کرد: به طور معمول حملات زیادی نسبت به سامانه بانک‌ها صورت می‌گیرد اما سامانه بانک‌ها به شیوه‌ای طراحی شده که از قدرت و امنیت بالایی برخوردار باشد.

 

وی ادامه داد: در میان حملاتی که نسبت به این سامانه‌ها صورت می‌گیرد، بیشترین حملات مربوط به خارج کشور می‌شود که ما این توان را داریم که در زمان بالا رفتن تعداد این حملات دسترسی خارجی را محدود کنیم از سوی دیگر مرکز ماهر وظیفه شناسایی حملات را برعهده دارد.

 

معاون وزیر ارتباطات در ادامه صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که شبکه بانکی با داشتن بانک مرکزی به عنوان رگولاتور توانمند از قوانین و مقررات محکمی برخوردار است اظهار کرد: شبکه بانکی یک شبکه شفاف و روشن است و بر همین اساس از سال 1387 که بحث شبکه بانکی یکپارچه مطرح شد حتی زمان واریز یارانه که افزایش تقاضا برای پرداخت و دریافت پول وجود داشت مشکل خاصی ایجاد نشد.

 

او ادامه داد: اکنون هم یکی از ابزار مبارزه با فساد راه اندازی سامانه‌های مختلف بانکی است به عنوان مثال سامانه چکاوک که برای پردازش چکهای بانکی راه اندازی شده است، به همراه بازنگری در مقررات چک می توان منشا اثر خوبی باشد اول اینکه با حذف حواله‌کرد از چک مشکلات پولشویی و عدم امکان پیگیری گردش چک بین افراد مختلف کم شده و یقینا روی کاهش مقدار پرونده‌های قضایی اثر مثبت می گذارد. دوم با ارسال لاشه چک به آدرس افراد اصالت هویت مکانی صادرکننده چک مشخص می شود و بانکها مجبور نمی‌شوند تا 10 سال لاشه‌های چک را نگهداری کنند و از تحریر چک اطلاعات قابل بازیابی است.

 

قنبری گفت: یکی از مهمترین فاکتورها در نظام بانکی اطمینان و اعتماد مردم به بانک است که به آرامش مردم و بازار منجر می‌شود. یادم می‌آید در آغاز اجرای هدفمندی یارانه‌ها مجبور بودیم پول را به حساب افراد واریز و به همان میزان مسدود کنیم تا بعد از آغاز دستور اجرا از حساب‌ها رفع مسدودی شود. در آن زمان بسیاری از مردم دغدغه این را داشتند که بدانند آیا یارانه آنها واریز شده یا خیر؛ بر همین اساس در روزهای اول واریز یارانه‌ها، مراجعه زیادی به دستگاه‌های عابر بانک داشتیم اما شبکه بانکی بدون کوچکترین مشکلی خیلی سریع اطلاعات 17 میلیون خانوار را در کوتاه‌ترین زمان ممکن کرده به روز و بهترین امکان استفاده ممکن را برای کاربران ایجاد کرد و اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها برای نظام بانکی و توان فنی و الکترونیکی آنها مهر تایید زد.

 

عضو سابق هیات مدیره بانک ملی یادآور شد: سهم فاوا در هزینه‌های بانکی و سرمایه گذاری بیش از 7 تا 7.5 درصد است اما این رقم در ایران حدود 2.5 درصد است که این رقم همچنان جای رشد دارد و سرمایه‌گذاری در این زمینه هم برای بانکها سودآور است و هم برای مردم؛ به عنوان مثال قبل از تغییرات نظام نوین بانکی و نظام پرداخت جدید هزینه هر مراجعه به بانک حدود 1000 تومان بود در صورتی که با روش‌های عدم حضوری مثل تلفن بانک یا دستگاه‌های خودپرداز و سایر درگاهها این عدد به یک دهم یعنی 100 تومان کاهش یافت و در صورت پیاده سازی کامل نظام الکترونیکی بازم هم تا پنج برابر امکان کاهش وجود دارد.

 

معاون وزیر ارتباطات در بخش دیگری از صحبتهای خود در پاسخ به این سوال که گاهی شنیده می شود هنگام حمله سارقان اگر افراد شماره کارت بانکی خود را به طور برعکس وارد کنند، امکان برداشت وجه از کارت آنها میسر نمی‌شود، توضیح داد: این موضوع درست است اما این سیستم به آن شکل است که در این شرایط با وارد کردن شماره رمز به شکل برعکس، دستگاه خود پردازد رقم درخواستی را پرداخت می‌کند اما پس از آن کارت بلوکه می‌شود.

 

قنبری ادامه داد: اگر قرار بر این باشد که دستگاه مبلغی را پرداخت نکند، ممکن است جان افراد در معرض خطر قرار گیرد اما این گونه می‌توان با پرداخت مبلغی معادل 200 هزار تومان جلوی این مشکل را گرفت اما از سوی دیگر دستگاه‌های ATM تماما به دوربین مجهز شده‌اند و در همان لحظه عکس فردی که پول را دریافت می‌کند، ثبت می‌شود و بعدها امکان پیگیری این موضوع وجود دارد.

 

وی درباره برداشت اینترنتی وجه از کارت دیگران نیز عنوان کرد:‌ اگر در این زمینه کلاهبرداری خاصی صورت بگیرد، از طریق IP فردی که به طور اینترنتی وجه را برداشت کرده، امکان پیگیری موضوع وجود دارد.

 

معاون وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: حتی شبکه بانکی این قدرت را دارد که اگر فردی در یک ساعت در شهری مبلغی را از طریق کارت بانکی خود دریافت می‌کند اما با فاصله زمانی کم همان کارت در شهر دیگری مورد استفاده قرار بگیرد، کارت را بلوکه کند چرا که ممکن است دزدی و یا کلاهبرداری صورت گرفته باشد، این امکان وجود دارد فردی به طور مثال ظرف مدت نیم ساعت در دو شهر متفاوت به دستگاه عابربانک مراجعه کند و ضمن اطلاع به صاحب حساب اقدامات پیشگیرانه را بعمل آورد.

 

قنبری در پایان عنوان کرد: مسلما بر اساس تقاضای مشتریان امکان ارائه خدمات متنوع وجود دارد در این رابطه بحث‌های زیادی وجود دارد که انشاءالله در فرصت مستقل و مناسب طرح موضوع خواهد شد.

 

انتهای پیام

 

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
  برای تولید هرمتر مکعب گاز هیدروژن به ۴.۵ کیلو وات برق نیاز است.
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار