درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   پنجشنبه، 9 فروردین 1403 - 21:07   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 31321صفحه نخست » اخبار رسانه هاجمعه، 28 آذر 1393 - 15:18
ابراز علاقه ترکیه برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی/ خودکفایی در تولید بنزین تا پایان سال 95
پیام نفت: الزام داشتن معاینه فنی خوردو، برای بیمه شخص ثالث، افزوده شدن سه دستگاه حفاری به ناوگان عملیات ملی حفاری و خودکفایی بنزین تا پایان سال 93 از مهم‌ترین خبرهای انتشار یافته در صنعت نفت طی هفته گذشته بود.
  
پیام نفت:
ابراز علاقه ترکیه برای سرمایه‌گذاری در پتروشیمی/ خودکفایی در تولید بنزین تا پایان سال 95 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صنعت نفت به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور نقش اساسی در پیشبرد اهداف توسعه ای دارد بایستی براین صنعت توجه اساسی صورت گیرد.
وزیر نفت با بیان اینکه ساخت 10 قلم کالا و تجهیزات راهبردی صنعت نفت با نگاه دانش بنیان تولید کالا آغازی بر رهایی از وابستگی صنعت نفت به تولیدات خارجی است گفت: در زمستان امسال منتظر به ثمر نشستن اقدامات شما و اخبار خوش صنعت نفت هستم تا به یاری خداوند زمینه ساز تحرک جدی در صنعت و اقتصاد کشور شود.
افزایش نگرانی‌ها از اینکه تقاضا برای نفت در جهان از ارقام پیش بینی نیز کمتر شود، باعث شد بهای نفت خام آمریکا به شدت کاهش یابد.
وزیر نفت کویت گفت: تصمیم ماه گذشته سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به حفظ سقف تولید، با هدف حفظ سهمیه این سازمان در بازار نفت صورت گرفته است حتی اگر این اقدام تاثیر منفی بر قیمت‌ها داشته باشد.

نخستین گردهمایی انجمن شرکت های حفاری نفت و گاز کشور با هدف ارتقای استانداردهای حفاری و کمک به حفظ منافع ملی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز فجر جم با تشریح جزئیات طرح جدید افزایش تولید گاز این پالایشگاه گفت: ظرف سه سال آینده این پالایشگاه آمادگی دریافت 50 میلیون مترمکعب گاز از مخزن پارس جنوبی دارد به طوری که این پالایشگاه سهم 16.5 میلیارد مترمکعبی گاز را به خود اختصاص داده است.
کشورهای صادرکننده گاز که نگران سقوط آزاد قیمت نفت هستند، امروز در دوحه قطر با یکدیگر دیدار می‌کنند تا بازار گاز را به بازاری با ثبات و قابل اتکا تبدیل کنند.
نماینده اوپک در دیدار وزیر انرژی امارات از تکذیب کاهش تولید نفت با توجه به کاهش این روزهای قیمت نفت خبر داد .
این افزایش به سبب احتمال انتشار ارقامی مثبت درباره تولیدات صنعتی در اواخر این هفته رخ داده است اما به سبب کاهش ۵۰ درصدی از ماه ژوئن همچنان در پایین‌ترین سطح خود طی پنج سال قرار دارد.
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از افزودن چهار دکل حفاری در میدانهای نفتی آزادگان جنوبی و یاران تا پایان امسال خبر داد.
بومی سازی برخی تجهیزات در پالایشگاه گاز پارسیان موجب صرفه جویی ۵۰ میلیارد ریالی شده است.
سجادی گفت: پایین بودن نرخ سی ان جی نسبت به بنزین، عامل مهمی برای افزایش جذابیت در مصرف این سوخت پاک است.
دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی گفت: با تصویب فرمول جدید قیمت گذاری خوراک پتروشیمی‌ها توسط دولت و مجلس یکسری ابهامات برطرف شد به طوری که با اجرای این فرمول پس از تایید شورای نگهبان شاهد جهشی بزرگ در عرصه تولید وصادرات این صنعت خواهیم بود.

 

رئیس HSEشرکت ملی نفت ایران گفت: دلایل آتش سوزی ساختمان مرکزی منطقه ویژه اقتصادی انرژی هنوز مشخص نشده و احتمال می رود که اتصال برق باشد.
معاون مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت گفت: برای سال 93 هنوز بانک مرکزی مجوز انتشار اوراق مشارکت را نداده و در صورت ارائه مجوز 50 هزار میلیارد ریال اوراق به فروش خواهد رسید که حدود 50 درصد آن برای توسعه پارس جنوبی استفاده خواهد شد.
رونق صنعت سی ان جی و راه‌اندازی سامانه کارت هوشمند سوخت، مصرف کنونی بنزین را ٧٤ میلیون لیتر در روز کاهش داده است.
پروژه چند منظوره سد و نیروگاه "اومااویا" در کشور سریلانکا، شامل دو سد بتنی با ارتفاع های 50 و 35 متر، حفاری سه تونل اصلی آب بر با طول مجموعاً 24 کیلومتر و نیز چهار کیلومتر تونل‌های دسترسی، سه شفت قائم شامل شفت فشار، شفت فشارشکن و شفت فرار در مجموع به ارتفاع یک کیلومتر است.
سرپرست بازاریابی و فروش شرکت پتروشیمی جم گفت: هفته آینده نخستین محموله پلی اتیلن سبک خطی از مجتمع پتروشیمی جم توسط کشتی به کشور بلژیک صادر خواهد شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با اشاره به اینکه هم اکنون ٤٧ پروژه پژوهشی در حوزه مقاوم سازی شبکه گاز این استان تعریف شده و در حال اجراست، افزود: مقاوم سازی شبکه‌های زیرزمینی گاز و شیرهای گاز پیاده رو برخی از اهداف این پروژه‌ها است.
معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در عملیات حفاری از افزوده شدن سه دستگاه حفاری به ناوگان عملیاتی این شرکت تا پایان سال جاری خبر داد.

 

پتروشیمی تخت جمشید به صورت کامل همزمان با سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به بهره برداری رسمی خواهد رسید.
نماینده سابق ایران در اوپک گفت: کشور ما همیشه با ایده‌های جدید در بازار انرژی توانسته پیشنهادهای جدیدی را ارائه دهد بنابراین تشکیل سازمان متشکل از کشورهای مستقل صادرکننده نفت می‌تواند بازار نفت را مدیریت کند.
بهمنی گفت: با همکاری اهالی روستای سلطان آباد از توابع شهرستان رامهرمز استان خوزستان مسیر خط لوله به طول 700 متر در مجاورت این روستا آزاد و قابل تردد گردید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه تا پایان سال 95 در تولید بنزین خودکفا می‌شویم، گفت: واگذاری واردات بنزین به بخش خصوصی در بودجه 94 بندی تزیینی و برای آراستگی به نظر می‌رسید و هنوز در کمیسیون به تصویب نرسیده است.
عالیپور گفت: قرارداد سه جانبه این شرکت با شرکت‌های فولاد و لوله‌سازی در مرحله نهایی شدن است.
شرکت‌های پتروشیمی ایران در هشت ماه نخست امسال بیش از 30 میلیون تن محصول تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه کرده‌اند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک سازمان شهرداری وزارت کشور با اشاره به اینکه نصب دوربین‌های نظارتی در بیش از 400 مرکز معاینه فنی خودرو در سطح کشور عملیاتی شده است گفت: هم‌اکنون در حال پیگیری نصب دوربین‌های پلاک‌خوان در مراکز معاینه فنی خودرو هستیم.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه اهواز از بسیج امکانات سوخت رسانی برای تسهیل در بازگشت زائران اربعین حسینی در مرز چذابه خبر داد.
معاون امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از میانگین صادرات ماهانه ٥٠٠ هزار تن نفت کوره از ابتدای سال تاکنون خبرداد و گفت: واردات گازوییل (نفت گاز) تدوام نخواهد داشت.

 

بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین، وست تگزاس اینترمدییت، در پایان معاملات بازار نفتی نیویورک برای تحویل در ماه ژانویه به 57 دلار و 81 سنت رسید.
دبیر انجمن صنفی جایگاهدارن سی ان جی کشور گفت: شرکت ملی گاز ایران تاکنون بابت قطعی گاز هزینه‌ای به جایگاهداران پرداخت نکرده است.
مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت بر اداره اقتصادی، بهره‌برداری بهینه از سرمایه و دارایی‌های شرکت و جلوگیری از هدررفت منابع تاکید کرد.
سخنگوی کمیسیون انرژی گفت: با توجه به کاهش قیمت‌ نفت باید به سمت رونق اقتصادی و تولید و همچنین رونق صنعت و معدن برویم چون معادن کمتر از نفت نیستند و در حال حاضر خیلی از کشور‌ها از معادن درآمدزایی می‌کنند مثل شیلی که از صنعت مس کشورشان را اداره می‌کنند.
مدیرکل دفتر حمل و نقل ترافیک سازمان شهرداری وزارت کشور، گفت: حدود 105 هزار دلار برای تامین اتوبوس و مینی بوس در شورای اقتصاد به تصویب رسیده و برای تاکسی و ون نیز مصوبه در حال پیگیری است امیدواریم در هفته‌های آینده در شورای اقتصاد به تصویب برسد.

 

روابط عمومی شرکت نفت و گاز پارس اعلام کرد: گاز ترش فازهای ٦ تا ٨ میدان پارس جنوبی وارد سایت پالایشگاه فاز ١٧ و ١٨ شده و تا دو هفته آینده گاز شیرین شده به شبکه سراسری کشور تزریق می شود.

انتهای پیام/

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار