درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 11:20   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 31294صفحه نخست » اخبار رسانه هایکشنبه، 16 آذر 1393 - 11:32
توضیح علی مطهری درباره چگونگی رای آوردنش
  
پیام نفت:

 

روز نو : پیرو انتشار یادداشتی با عنوان «اگر علی مطهری فرزند شهید مطهری نبود...» در خبرگزاری تسنیم علی مطهری جوابیه‌ای به خبرگزاری ارسال کرده است.

به گزارش روز نو، آنچه در ادامه می‌آید متن کامل جوابیه علی مطهری به این یادداشت است:

جناب آقای قلی‌زاده
مدیر مسئول محترم خبرگزاری تسنیم

با اهدای سلام، ‌در تاریخ ۱۲ آذر ۹۳ مطلبی تحت عنوان «یادداشت میهمان/ اگر علی مطهری فرزند شهید مطهری نبود...» روی خروجی آن خبرگزاری قرار گرفت که ذکر چند نکته را ضروری نمود:‌

۱. نویسنده محترم می‌گوید: «علی مطهری با عنایت به قرار گرفتن در لیست اصول‌گرایان و رأی لیستی مردم تهران موفق به جلب نظر مردم شد.»
فرضاً این سخن نویسنده درباره انتخابات مجلس هشتم درست باشد -که البته در این صورت درباره همه نمایندگان تهران وضع به همین منوال بوده است و چرا نویسنده درباره بقیه چنین سخنی نمی‌گوید- در خصوص انتخابات مجلس نهم صدق نمی‌کند،‌ زیرا در سازوکار ۸+۷ این انتخابات علی‌رغم آنکه عضویت اینجانب در فهرست اصول‌گرایان با ۷ رأی مثبت از ۱۲ رأی اعضای حاضر تصویب شد ولی با اصرار آقایان حداد عادل و زاکانی به‌خلاف آیین‌نامه به شورای داوری رفت و در آنجا معلوم نشد چه گذشت و خلاصه فردی از خودشان را قرار دادند. بنابراین این بنده در انتخابات مجلس نهم به‌صورت مستقل شرکت کردم و نام من نه در فهرست جبهه متحد اصولگرایان وجود داشت و نه در فهرست جبهه پایداری، در عین حال مردم تهران،‌ شهر ری، اسلام‌شهر و شمیرانات به‌دلیل عملکرد و مواضع اینجانب در مجلس هشتم رأی قابل توجهی به این بنده دادند و کسانی را که فکر می‌کردند اگر نام من در هیچ‌کدام از دو فهرست نباشد حذف خواهم شد دچار شگفتی کردند و این نیست مگر به‌خاطر شعور و آگاهی و تیزهوشی و رشد اجتماعی و سیاسی مردم این حوزه انتخابیه که به‌خوبی پیام خود را به این‌گونه افراد دادند.

۲. نویسنده گله کرده است که مردم انتظار داشتند علی مطهری راه شهید مطهری را برود اما او چنین نکرده و سوژه رسانه‌های بیگانه شده است.
چنین ادعایی فرع بر آن است که راه و اصول و مبانی فکری شهید مطهری را شناخته باشیم. به نظر می‌رسد که مشکل نویسنده همین است که بدون آنکه شناخت درستی از شهید مطهری داشته باشد احساس می‌کند فرزند آن شهید راه دیگری را می‌رود. فکر می‌کند شهید مطهری هم فردی بوده است که اصول‌گرایی و ولایتمداری را توأم با تملق و چاپلوسی و چشم‌پوشی از حقوق ملت می‌دانسته است. لذا لازم است نویسنده محترم، هم آثار ایشان را به‌دقت مطالعه کند و هم سیری در سیره و روش عملی آن اسلام‌شناس و مجاهد شهید خصوصاً نوع رابطه و رفتار ایشان با امام خمینی(ره) داشته باشد.

۳. نویسنده می‌گوید: «همین چند وقت پیش سخنرانی علی مطهری در مشهد مقدس بهترین تیترها را به رسانه‌های آمریکا و صهیونیستی داد.»
بهتر است نویسنده محترم از دوستان و همفکران خودش در مشهد گله کند که چرا یک گزارش مغشوش را با ضمیمه کردن جملاتی از قسمت‌های مختلف صحبت من به یکدیگر روی سایت خبری قرار می‌دهند تا رسانه‌های خارجی بهره‌برداری کنند. بنده در دانشگاه فردوسی مشهد یک ساعت درباره ریشه‌های واقعه کربلا و یک ساعت در پاسخ به سؤالات سخن گفتم، ‌از آن‌همه مطلب چند مطلب خاص را، آن‌هم مشوش، به‌خیال اینکه بنده را بکوبند روی سایت قرار می‌دهند در حالی که می‌دانند بلافاصله رسانه‌های خارجی استفاده می‌کنند. بنابراین دوستان و همفکران شما که اشتیاق خاصی برای انتشار نظری مخالف نظر ولی‌فقیه که در پاسخ به یک سؤال در یک جمع کوچک گفته شده، دارند و آن را ضدیت با ولایت فقیه تلقی می‌کنند در حالی که خود مقام رهبری تصریح کرده‌اند که التزام به ولایت فقیه به این معنی نیست که نظرات من را تکرار کنید بلکه هرکس باید نظر خود را بگوید، آری این‌گونه افراد هستند که به نظام آسیب می‌رسانند. راهی که امثال بنده می‌رویم موجب تقویت نظام و اصل ولایت‌فقیه است.

نویسنده در پایان می‌گوید: «به‌جرئت می‌توان گفت تنها چیزی که موجب جلب برخی اذهان و نگاه‌ها به گفته‌ها و نوشته‌های شاذ علی مطهری شده است،‌ انتساب نسبی وی به شهید بزرگوار آیت‌الله مرتضی مطهری است.»
متأسفانه این سخن نویسنده هم باطل است، زیرا در صحنه اجتماعی و سیاسی کشور، فرزندان شهدای نامدار کم نداریم در حالی که این اقبال و توجه به آنها یا وجود ندارد و یا کمتر وجود دارد و حتی برخی از آنها در انتخابات‌های گذشته مجلس اصلاً رأی نیاوردند و برخی نیز در انتخابات مجلس نهم سعی می‌کردند نام خود را کنار نام «علی مطهری» قرار دهند تا رأی بیاورند. به‌خلاف نظر نویسنده آن مقاله، آنچه موجب جلب اذهان و نگاه‌ها به گفته‌ها و نوشته‌های علی مطهری شده است، فطرت و وجدان بیدار جامعه است که همواره رصد می‌کند چه افرادی از حقوق ملت و اصول و مبانی اسلام دفاع می‌کنند و چه‌کسانی همرنگ جماعت و سوار بر موج می‌شوند و اسب خود را می‌رانند.

مستدعی است این مطلب طبق قانون مطبوعات -که شامل پایگاه‌های اطلاع‌رسانی خبری نیز می‌شود- عیناً در خروجی آن پایگاه خبری قرار گیرد. قبلاً سپاسگزارم.

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار