درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 08:25   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
  آمریکا: در روزهای آینده، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کنیم
  در پی وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، خانه‌های مردم داخل آب رفته، راه‌های ارتباطی روستا‌ها هم کاملا قطع شده / زیرساخت‌های مدیریت بحران فراهم نیست / در حوزه زیرساخت‌ها، فقط نباید مسئولین بیایند و عکس بگیرند
  اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  سازمان ملل: جنگ غزه بیش از ۱۹ هزار یتیم برجای گذاشته است
  تصمیم غیرمنتظره کرملین: روسیه تمام سربازان خود را از قره باغ خارج می‌کند
  به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد / تاکتیک ما این‌ بار متفاوت خواهد بود / توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرا نرسیده، اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
  سیل جان سه نفر در هرمزگان را گرفت
  یادداشت‌های علم، چهارشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۴۸: سفیر غیررسمی اسرائیل تقاضا داشت وزیر خارجه شان به ایران بیاید / شاه گفت به این‌ها بگو مذاکره با شما چه فایده‌ای دارد؟
  در ماجرای پاسخ به اسرائیل، طرف مقابل، ۱۵ هواپیمای ضد سیگنالی به پرواز درآورد؛ علاوه بر این، آواکس‌های عربستان را به پرواز درآوردند/تمام تصورات این بود که جنگ تا ۳ ماه طول می‌کشد/ساعت ۱۹:۳۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی را درگیر کند/تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد/پس از پایان عملیات، سفیر سوئیس برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد
  خاطرات هاشمی رفسنجانی، ۲۹ فروردین ۱۳۸۰: خاتمی گفت رحیم صفوی در جلسه‌ای خصوصی گفته خاتمی منافق است / خبر‌های مهمی که رئیس دولت اصلاحات نقل کرد
  سوخو-۲۴
  فرمانده نیروی هوایی ارتش: آماده مورد اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم
  پیام تهران به تل آویو / اگر کاخ سفید به حرف‌های امثال ما گوش داده بود...
  اگر ما پنجشنبه را تعطیل کنیم، عملاً ۳ روز با جهان ارتباط داریم / تعطیلی پنجشنبه نوعی تحریم داخلی است / ۹۰ درصد کشور‌های دنیا تعطیلاتشان شنبه و یکشنبه است، دیگر کشور‌ها جمعه و شنبه؛ تنها کشوری که تعطیلات‌اش پنجشنبه است ما هستیم / مزیت تعطیلی جمعه و شنبه این است که با بازار‌های جهانی همگام می‌شویم
  اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد / یا باید هیچ کاری انجام ندهد یا حمله‌ای محدود علیه اهداف نظامی در درون ایران که به حمله روز شنبه مرتبطند انجام دهد یا یک حمله گسترده شامل حمله به یکی از سایت‌های هسته‌ای / این گزینه، تهران را به سمت تولید سلاح هسته‌ای می‌برد / کم ضررترین و محتمل‌ترین گزینه از سرگیری نبرد غیرمستقیم است
  نخست‌وزیر انگلیس: به زودی با نخست‌وزیر نتانیاهو گفت‌وگو خواهم کرد / تمامی طرفین باید خویشتن‌داری کنند
  وزیر خارجه اسرائیل: تل‌آویو به دنبال حمله دیپلماتیک به ایران است / به ۳۲ کشور پیام فرستادیم / پیش از آن که خیلی دیر شود، ایران باید متوقف شود
  واکنش محسن هاشمی به جنجال کاظم صدیقی، پناهیان و زاکانی: هواداران تفسیر قدرت محور از اسلام ۱۰ درصد جامعه را تشکیل می‌دهند
  گروسی: بازرسان ما در ایران روز گذشته مطلع شدند تمام مراکز هسته‌ای که ما هر روز بازرسی می‌کنیم بنا به دلایل امنیتی تعطیل است / این مراکز امروز برای ادامه بازرسی‌ها باز شدند
  رئیسی به امیر قطر: سازمان ملل و شورای امنیت به حداقل وظایف قانونی خود در محکومیت حمله به سفارت ایران عمل نکردند، لذا ایران بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد، عملیاتی را علیه همان مراکزی که علیه ما شرارت کرده بودند، طراحی و اجرا کرد / کوچکترین اقدام علیه منافع ایران قطعا با پاسخی سهمگین، گسترده و دردناک مواجه خواهد شد
  امیرعبداللهیان: بدلیل ناکارآمدی شورای امنیت تنها گزینه‌ای که باقی ماند دفاع مشروع از خود بود
  اردن: در رهگیری تعدادی از پهپادهای پرتاب‌ شده توسط ایران، به اسرائیل کمک کردیم / با هرچیزی که وارد آسمان ما شود، مقابله می‌کنیم
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 31146صفحه نخست » اخبار رسانه هادوشنبه، 26 خرداد 1393 - 09:45
کلنگی که در زمین پالایشگاه گیر کرد - کمبود آب قطب انجیر سیاه کشور را خشکاند
  
پیام نفت:

به گزارش بی باک، در آستانه سفر رئیس جمهوری و هیئت دولت به لرستان مردم شهرستان پلدختر مطالبات جدی از مسئولان امر دارند که در صورت تحقق این مطالبات می تواند به توسعه این شهرستان مهم امیدوار شد.

امام جمعه پلدختر در این رابطه در گفتگو با مهر اظهار داشت: پالایشگاه نفت پلدختر از مصوبات دور دوم سفر هئیت دولت به لرستان بود که عملیات اجرایی آن در بهمن ماه سال 88  با حضور مسئولان و مردم در روستای جلگه خلج به زمین زده شد.

 

 

حجت الاسلام لروند ادامه داد: قرار شد ظرف مدت زمان 36 ماه فاز اول این پالایشگاه به بهره‌برداری برسد، اما با گذشت 6 سال نه تنها پیشرفت فیزیکی نداشته بلکه در ایستگاه کلنگ زنی متوقف شده و روی زمین مانده است.

حجت الاسلام لروند افزود: با توجه به اینکه 83.5 درصد نفت لرستان در شهرستان پلدختر تولید می شود انتظار مردم از رئیس جمهور احداث پالایشگاه در این شهرستان است.

نبود استخر شنا در شهرستان پلدختر

وی گفت: شهرستان پلدختر با داشتن جمعیت قابل توجه گرمترین شهرستان های استان لرستان و همانند خوزستان گرمسیری است که گرما در فصل تابستان به حدود 50 درجه می رسد و احداث استخر در این شهرستان از مصوبات دور اول رئیس جمهور است که تنها با گذشت هشت سال 12 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حجت الاسلام لروند افزود: این شهرستان دارای جوانان پر شور و نشاطی است که نبود استخر شنا موجب شده  که علاقمندان به این ورزش مفرح جهت  آب تنی خود را به رودخانه کشکان بکشانند  به طوری که  هر سال این رودخانه وحشی قربانی می گیرد و یا در تالاب‌ها  تن خود را به آب بزنند که در این میان برخی با اتفاقات ناگواری مواجه و غرق می‌شوند.

وی ادامه داد: این امر موجب شده که جوانان مجبورند مسافت 50 کیلومتر را طی کنند تا به شهرهای مجاور مانند کوهدشت و دره شهر بروند که این امر علاوه بر صرف انرژی، اتلاف وقت، هزینه ایاب و ذهاب باید مخاطرات جاده را به آن اضافه کرد.

 

 

امام جمعه پلدختر گفت: تکمیل استخر شنا در شهر محروم پلدختر از نیازهای ضروری،  انتظارات مردم و از مطالبات جوانان  این شهرستان از رئیس جمهور و هیئت دولت است.

قطب تولید انجیر سیاه کشور به علت کمبود آب در معرض نابودی است

وی با بیان این که انجیر سیاه  در 870 هکتار باغ  شهرستان پلدختر تولید می شود و بهترین انجیر جهان است گفت: سالانه از باغات این شهرستان 13 هزار تن انجیر تولید می شود که بیش از 13درصد انجیر سیاه کشور است به طوریکه علاوه بر استانهای کشور به کشورهای اروپایی هم صادر می شود.

حجت الاسلام لروند افزود: عملیات اجرایی احداث کارخانه فرآوری انجیر در بهمن ماه سال 90 در پلدختر آغاز شد و قرار شد  فاز اول آن به ظرفیت چهار تا 6 هزار تن انجیر در سال 91 به بهره برداری برسد که تاکنون محقق نشده است.

 

 

امام جمعه پلدختر با بیان این که قطب تولید انجیر سیاه کشور به علت کمبود آب در معرض نابودی است گفت: تسریع در تکمیل کارخانه فرآوری انجیر و تامین آب باغات منطقه زیودار با احداث سد بن لار و زیودار روی رودخانه مادیان از حداقل انتظارات انجیر کار این شهرستان از رئیس جمهور است زیرا 800 خانوار انجیر کار با حدود 6 هزار  نفر در این باغات مشغول کار هستند.

مسکن مهر پلدختر هنوز تکمیل نشده است

وی به مسکن مهر پلدختر اشاره کرد و گفت: شهرستان پلدختر نخستین شهرستان استان لرستان است که عملیات اجرایی مسکن مهر در زمینی به مساحت 5.5 هکتار از سال 89 آغاز شده، ولی متاسفانه با گذشت چهار سال  تاکنون این پروژه تکمیل نشده است.

حجت الاسلام لروند با بیان این که جانمایی مسکن مهر پلدختر غیر کارشناسی و در مسیر سیلاب بود افزود: ساختمان‌های آن در چهار طبقه بدون آسانسور ساخته شده اند و غیر استاندارد بودن سازه‌ها و نامناسب بودن نما از نواقص و مشکلات مسکن مهر پلدختر است.

وی گفت: انتظار متقاضیان مسکن مهر پلدختر که با گذشت چهار سال هنوز صاحب سر پناهی نشده اند و با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند این است که دستور لازم در این راستا صادر کنند و نگذارند بیش از این متقاضیان مورد بی مهری مسکن مهر قرار گیرند.

آزادراهی که چهار هزار نفر را بیکار کرد

امام جمعه پلدختر گفت: با افتتاح آزادراه خرم آباد - پل زال در آبان ماه سال 89 روستائیان حاشیه این آزاد راه را با مشکلات عدیده و خسارات فراوان از جمله عوارض سنگین از اهالی حاشیه آزاد راه ، بیکاری و خشک شدن چشمه ها و تخریب زمین های کشاورزی مواجه شده اند به طوری که می توان گفت این پروژه عظیم نه تنها برای مردم منطقه سود و عایدی نداشت بلکه نان و آب آنها  را آجر کرده است.

 

 

وی با بیان این که هر چند احداث آزاد راه خرم آباد - پل زال یک افتخار بزرگ و ملی است افزود: این طرح موجب بیکاری چهار هزار نفر از اهالی حاشیه آزاد راه خرم آباد - پل زال شده است که حل این مشکلات از خواسته های مردم منطقه از رئیس جمهور است.

امام جمعه پلدختر تکمیل ایستگاه های پمپاژ آب، اختصاص دو درصد مازاد نفت و گاز به شهرستان با توجه به آلودگی هایی که عاید شهرستان شده، کمک به کشاورزان، چهار باند کردن محور  پلدختر - خرم آباد، احیای تالاب ها به عنوان جاذبه گردشگری و احداث گنبد شهدای گمنام را از دیگر خواسته های مردم شهرستان پلدختر از رئیس جمهور عنوان کرد.

افزایش میزان تخصیص اعتبارات حوزه آب از خواسته های مردم پلدختر

مدیر منابع آب شهرستان پلدختر نیز در این رابطه به مهر گفت: طرح آبرسانی جایدر یک طرح ملی و بزرگترین طرح آبرسانی شهرستان است از پایان شهریور 88 آغاز شده و ردیف اعتبار ملی گرفت و تا کنون دارای پیشرفت فیزیکی 35 درصد است و 35 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری از آن نیاز است.

اکبر مهری افزود: با بهره برداری از این طرح دو هزار و 540 هکتار از اراضی دیم منطقه به آبی تبدیل می شود و یکهزار و 270 فرصت شغلی به صورت مستقیم ایجاد می کند.

وی گفت: پنج هزار نفز جمعیت بهره بردار از آن استفاده می کنند و از مزایای این طرح جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است.

مهری افزود: افزایش میزان تولید کشاورزی و دامی، اصلاح و بهبود روش های آبیاری به منظور مصرف بهینه آب و افزایش راندمان آبیاری از دیگر مزایای طرح آبرسانی دشت جایدر است.

 

 

مدیر منابع آب شهرستان پلدختر گفت: عملیات اجرایی طرح آبرسانی دشت واشیان نیز در سال 83 آغاز شده است و دارای ردیف اعتباری استانی است و تا کنون 9 میلیارد تومان هزینه شده است.

مهری با بیان این که برای تکمیل و بهره برداری از این طرح به 20 میلیارد تومان نیاز است افزود: شبکه آبیاری و زه کشی طرح انجام نشده و قرار شد پیرو سفر معاون عمرانی استاندار لرستان دو میلیارد تومان اعتبار در سال 93 و سه میلیارد در سال 94 به ایستگاه پمپاز واشیان تخصیص داده شود.

ایستگاههای پمپاژ آب پلدختر چشم به راه اعتبار

وی پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی واشیان را 65 درصد عنوان و تصریح کرد: با تکمیل و راه اندازی این طرح یکهزار و 500 هکتار از زمین های دیم منطقه واشیان به آبی تبدیل می شود و 750 نفر اشتغالزایی مستقیم دارد و چهار هزار نفر از جمعیت بهره بردار از این طرح استفاده می کنند.

وی به طرح آبرسانی "بان بازه چم مهر" اشاره کرد و گفت: این ایستگاه آماده بهره برداری است تا کشاورزان منطقه به صورت ثقلی آبیاری کنند و برای خرید لوازم و تجهیزات  آن به هفت میلیارد تومان نیاز است.

مهری افزود: با بهره برداری از این طرح یکهزار و 250 هکتار از زمین های دیم منطقه به آبی تبدیل می شوند و برای 625 نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می شود.

مدیر منابع آب شهرستان پلدختر گفت: یکهزار و 500 نفر جمعیت بهره بردار از آن استفاده می کنند و در این شهرستان سالانه 5.5 میلیارد مترمکعب روان آب خروجی داریم و به علت اختلاف و ارتفاع اراضی کشاورزی نسبت به رودخانه ها امکان انتقال آب به صورت ثقلی وجود ندارد بنابر این احداث ایستگاه های پمپاژ یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

تامین آب موجب کاهش مهاجرت پلدختری ها از روستاها به شهر می شود

وی دلیل طولانی شدن بهره برداری از ایستگاه های پمپاز چم مهر و واشیان را استانی بودن طرح ها دانست و افزود: به طوری که ایستگاه های پمپاز واشیان از میزان اعتبار مصوب آب در سال 92 یکصد میلیون تومان تنها به آن اختصاص داده شده است.

 

 

وی گفت: انتظار ما از رئیس جمهور به موقع تخصیص یافتن اعتبارات پروژه ها و افزایش میزان تخصیص اعتبارات مصوب به عنوان خواسته های مردم است.

مهری افزود: اعتبار مصوب سال 92 برای طرح آبرسانی جایدر پنج میلیارد و 320 میلیون تومان بوده است که تنها 40 درصد آن تخصیص داده شده است.

مدیر منابع آب شهرستان پلدختر گفت: انتظار ما از رئیس جمهور کوتاه شدن زمان تخصیص اعتبارات است که این امر موجب می شود که کشاورزان اشتیاق به امر تولید داشته باشند و از مهاجرت آنها به شهر جلوگیری می شود.

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  
کلیدواژه ها: کلنگی - زمین - پالایشگاه - کمبود - انجیر - سیاه


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
  برای تولید هرمتر مکعب گاز هیدروژن به ۴.۵ کیلو وات برق نیاز است.
  گزارش: هیدروژن سبز، انقلاب بعدی انرژی در حوزه خلیج فارس
  سالانه 180 میلیارد دلار انرژی در ایران مصرف می‌شود
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار