درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 20:33   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  تصاویر: دنیای زیر آب در جزیره کیش
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  فیلم لحظه هولناک انفجار ۸۰۰ تن آمونیوم نیترات
  رونمایی از اولین خودرو با موتور آمونیاکی در جهان
  آمونیاک مایع پتانسیل تبدیل شدن به LNG جدید را دارد.
  اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود
  زمان معامله بزرگ فرارسیده / ماجرای مذاکرات مهم هاشمی و صدراعظم آلمان درمورد تنش‌ها بین ایران و آمریکا-اسرائیل
  تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»
  در سه ماه اول ۲۰۲۴، تقریبا تمام نفت ایران را چین خریداری کرده
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
  آمریکا: در روزهای آینده، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کنیم
  در پی وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، خانه‌های مردم داخل آب رفته، راه‌های ارتباطی روستا‌ها هم کاملا قطع شده / زیرساخت‌های مدیریت بحران فراهم نیست / در حوزه زیرساخت‌ها، فقط نباید مسئولین بیایند و عکس بگیرند
  اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  سازمان ملل: جنگ غزه بیش از ۱۹ هزار یتیم برجای گذاشته است
  تصمیم غیرمنتظره کرملین: روسیه تمام سربازان خود را از قره باغ خارج می‌کند
  به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد / تاکتیک ما این‌ بار متفاوت خواهد بود / توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرا نرسیده، اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
  سیل جان سه نفر در هرمزگان را گرفت
  در ماجرای پاسخ به اسرائیل، طرف مقابل، ۱۵ هواپیمای ضد سیگنالی به پرواز درآورد؛ علاوه بر این، آواکس‌های عربستان را به پرواز درآوردند/تمام تصورات این بود که جنگ تا ۳ ماه طول می‌کشد/ساعت ۱۹:۳۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی را درگیر کند/تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد/پس از پایان عملیات، سفیر سوئیس برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 30854صفحه نخست » نفتیکشنبه، 18 خرداد 1393 - 18:30
زنگنه در مجلس مطرح کرد:
تلاش برای افزایش تولید 700 هزار بشکه نفت خام در روز/ گازرسانی به تمام روستاها تاسال 95
  
پیام نفت:
 وزیر نفت با بیان اینکه بهینه‌سازی مصرف سوخت یکی از برنامه‌های وزارت نفت در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: وزارتخانه نفت به افزایش تولید و صادرات فرآورده‌های نفتی توجه دارد.
  

به گزارش نفت نیوز به نقل از خبرگزاری خانه ملت، بیژن نامدار زنگنه در نشست علنی امروز (یکشنبه 18 خرداد) مجلس شورای اسلامی در ارایه گزارش عملکرد وزارتخانه متبوع خویش درخصوص سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: در ابتدا لازم است اعیاد شعبانیه به ویژه عید بزرگ نیمه شعبان و انتخاب مجدد جناب آقای لاریجانی و هیات رئیسه مجلس را در سال سوم مجلس نهم شورای اسلامی تبریک بگویم.

وزیر نفت دولت یازدهم، ادامه داد: موضوع اقتصاد مقاومتی یکی از موضوعات مهم و حیاتی برای آینده کشور است، مباحثی که امروز مطرح می‌شود در گذشته در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس طرح شده و من از نظرات نمایندگان این کمیسیون بهره‌مند شدم، اما در ابتدا باید به روش تبیین این گزارش اشاره کنم.

وی تصریح کرد: در آمادگی این گزارش حدود 40 ساعت وقت تعیین شده و باید اول به مفهوم کلیدی در این‌باره اشاره کرد. مقام معظم رهبری فرمودند که سیاست‌های اجرای اقتصاد مقاومتی تکمیل سیاست‌های گذشته به ویژه اصل 44 قانون اساسی است، از سوی دیگر باید در ابتدا مواردی از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که با وزارتخانه نفت و محصولات نفتی در ارتباط است را طرح کنم.

زنگنه تصریح کرد: اولین برنامه وزارتخانه نفت در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزایش تولید نفت خام است که این برنامه به طور قطع ناظر بر سیاست‌های مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی است، برنامه بعدی این وزارتخانه افزایش تولید و صادرات گاز است. همچنین برنامه دیگر جهش دوم افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی است.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های وزارتخانه نفت در جهت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزایش تولید و ثروت فرآورده‌های نفتی است، گفت: البته این وزارتخانه بهینه‌سازی مصرف سوخت را نیز در نظر دارد، همچنین ایمن‌سازی تقاضا و فروش مواد نفتی و گازی از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه می‌باشد.

زنگنه تاکید کرد: اخیراً در ملاقات نمایندگان مجلس با مقام معظم رهبری ایشان فرمودند که پشتیبانی و تمجید از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود اما این موضوع کافی نیست و باید اقدامات عملی نیز صورت گیرد، از این‌رو اولین برنامه وزارتخانه نفت که افزایش ظرفیت نفت خام و میعانات گازی است، ما این موضوع را مدنظر قرار دادیم که در این طرح تولید نفت خام باید 700 هزار بشکه افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: تا سال 96 ظرفیت تولید به 5.7 میلیون بشکه در روز خواهد رسید و در تلاش هستیم این برنامه را اجرایی کنیم؛ یعنی نسبت به حال حاضر 2.5 میلیون بشکه اضافه تولید و صادرات خواهیم داشت.

وزیر نفت یادآور شد: افزایش تولید و صادرات گاز طبیعی با تأکید بر برداشت از میدان های مشترک از دیگر برنامه های این وزارتخانه است که در این راستا به طرح های افزایش تولید و پالایش پارس جنوبی، طرح نگه داشت سطح تولید و صادرات گاز با خط لوله نیز خواهیم پرداخت.

 

افزایش ظرفیت تولید گاز طبیعی به هزار میلیون متر مکعب در روز تا سال 97

زنگنه تأکید کرد: در مجموع هدف از این مهم ظرفیت تولید گاز طبیعی به هزار میلیون متر مکعب در روز تا سال 97 است که این رقم بسیار بزرگی است و اینکه بتوانیم 80 میلیارد متر مکعب تا سال 1400 صادرات گاز طبیعی داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه جهش برای افزایش تولید و صادرات محصولات پتروشیمی و همچنین جلوگیری از خام فروشی از دیگر برنامه های وزارت نفت است گفت: این برنامه ها در راستای اجرای بند های سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در اولین گزینه به تأمین خوراک برای پتروشیمی از طریق طرح های پارس جنوبی و تولید طرح های بازیافت NGNمی پردازد.

زنگنه تأکید کرد: بازیابی و صادرات محصولات، حمایت از واحدهای میان دستی و پایین دستی پتروشیمی و استفاده از تکنولوژی های جدید که گاز طبیعی را تبدیل به پروپیلن از دیگر برنامه هاست که در مجموع هدف ما این است بتوانیم ظرفیت تولید پتروشیمی را از 25 میلیارد دلار فعلی به 80 میلیارد دلار تا سال 1400 برسانیم تا در سطح منطقه و جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وزیر نفت تصریح کرد: افزایش تولید و صادرات فراورده های نفتی از دیگر اهداف ماست که در مرحله اول قصد داریم همه میعانات گازی تولید کشور را از طریق احداث پالایشگاه های میعانات گازی در داخل به فرآورده تبدیل کنیم و هدفمان نیز آن است ظرفیت پالایشگاه های نفت خام را به 2 میلیون بشکه در روز رسانده و همچنین پالایشگاه های میعانات گازی را نزدیک به یک میلیون بشکه برسانیم.

وی یادآور شد: در مجموع در تلاشیم تا ظرفیت پالایشگاهی کشور را از 1.8 فعلی به 3 میلیون بشکه در روز برسانیم.

زنگنه تصریح کرد: برنامه بهینه سازی مصرف سوخت از دیگر اهداف ماست همچنین افزایش راندمان بازدهی حرارتی و  کمک به توسعه حمل و نقل عمومی در ردیف برنامه های ما قرار دارد.

وزیر نفت افزود: اکنون به شهرداری ها گفته ایم تا در تمام شهرهایی که نیاز به ایجاد مترو است مترو ایجاد کنند و همچنین اعلام کرده ایم به ازای هر مسافری که به سیستم حمل و نقل اضافه شود یک رقمی به آنها پرداخت کنیم تا منبع جدیدی برای کارهای آتی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه تلاش برای گازرسانی روستایی از دیگر اهداف وزارت نفت به شمار می رود تصریح کرد: ما در صدد هستیم تا پایان سال 95 سفره گازرسانی روستایی را تمام کنیم تا گازرسانی به تمام روستاها حتی روستاهای حداقل 20 خانوار نیز گازرسانی شود؛ این کار را از هفته آینده و پس از کسب مجوزهای لازم آغاز خواهیم کرد.

زنگنه تصریح کرد: توسعه جایگاه های CNG، حمایت از ساخت خودرو با موتور پایه گازسوخت، بهینه سازی مصرف انرژی در بخش کشاورزی از دیگر اهداف ما به شما می رود.

وزیر نفت با بیان اینکه برنامه ایمن سازی تقاضا و بازارهای فروش نفت خام، فرآورده های نفتی و گاز طبیعی از دیگر برنامه هاست تصریح کرد: ما باید در پالایشگاه ها و پایانه های خارج از کشور از مشارکت های مالی استفاده کنیم و در زنجیره پالایش تا توزیع فرآورده ها در بازارهای هدف با تمرکز بر بازار آسیا و با هدف تضمین برداشت نفت از ایران و تأمین امنیت تقاضا برای نفت کشور اقدامات اساسی را به کار گیریم در همین زمینه برای تضمین امنیت باید مشتریان خود را متعدد کنیم.

زنگنه افزود: جدای از 6 برنامه مطرح شده، دو برنامه پشتیبانی هم هست که باید به آن توجه ویژه داشت.

وی تصریح کرد: نخستین موضوع توجه به سرمایه انسانی و مدیریت بوده که در صنعت نفت بسیار مهم تلقی می‌شود و دومین مورد نیز ارتقای فناوری ملی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف دستیابی به فناوری‌های فرآیند و ساخت داخلی تجهیزات و کالاهای مورد نیاز است.

وزیر نفت گفت: باید توجه داشت که مهمتر از تامین مالی، توانمندسازی ظرفیت‌های ملی است و باید با همکاری دانشکده‌های مهندسی صنعت نفت این موضوع تحقق یابد.

زنگنه ادامه داد: بند بعدی در اجرای سیاست‌های ابلاغی ترویج مصرف کالای داخلی همراه با برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت محصولات و اصل رقابت‌پذیری است و باید با این برنامه‌ها، ایران صادرکننده تجهیزات و خدمات به کشورهای منطقه باشد.

وی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری در راستای اجرای اصل 44 گفت: ایشان فرمودند باید روش‌هایی اتخاذ شود که منجر به حداکثر رساندن مشارکت آحاد جامعه در فعالیت‌های اقتصادی با تشویق و همکاری‌های جمعی بر ارتقای درآمد قشر کم‌درآمد و متوسط شود.

تشکیل اتاق فکری بین مجلس و دولت

این عضو کابینه دولت یازدهم با اشاره به برنامه افزایش صادرات نفت گفت: این برنامه باعث می‌شود طی سال‌های آینده بیش از 400 میلیارد دلار درآمدهای حاصل از فروش نفت افزایش یابد، از این‌رو باید اتاق فکری بین مجلس و دولت شکل گیرد تا شاهد بیراهه رفتن این منابع نباشیم.

زنگنه گفت: همچنین باید شفاف‌سازی و سالم‌سازی عملیات و نظارت موثر برای پیشیگیری از فساد صورت گیرد و با تقویت فرهنگ و مدیریت جهادی برای این منابع برنامه‌ریزی کنیم.

توسعه صنعت نفت درشورای اقتصاد درحال بررسی است

وی ادامه داد: افزایش پوشش استاندارد طرح‌های صنعت نفت موضوع مهم دیگر است که باید برای دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی لحاظ شود. جزئیات طرح‌های مذکور و اهداف کمّی توسعه صنعت نفت در شورای اقتصاد همچنان در حال بررسی و کارشناسی تکمیلی است.

وزیر نفت افزود: برنامه‌های اعلامی با فرض ادامه تحریم‌های دشمنان نوشته شده است، البته به غیر از برنامه‌های توسعه صنعت پتروشیمی که امکان استفاده از منابع مالی صندوق توسعه ملی کم است.

زنگنه گفت: باید توجه داشت که اقتصاد مقاومتی کشور را به انزوا نمی‌برد و کشور با ظرفیت تولید 5.7 میلیون بشکه نفت و صادرات 80 هزار میلیارد تومانی گاز می‌تواند اقتصاد دنیا را به ما وابسته کند.

وزیر نفت تصریح کرد: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی بهترین فرصت را در اختیار کشور قرار داده است تا بتوانیم در تمامی زمینه‌های اقتصادی پیشرفت کنیم، بنابراین باید قدردان رهبر معظم انقلاب بود.

وی ادامه داد: اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کنار سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی می‌تواند زمینه توسعه کشور و تحقق اهداف چشم‌انداز اقتصادی را فراهم کند. نکته دیگر این است که اولویت‌های اقتصادی تعریف شده و سعی شده منابع به صورت بهینه به طرح‌ها اختصاص داده شود.

این عضو کابینه دولت یازدهم درخصوص توسعه پالایشگاه‌ها گفت: پالایشگاه‌های آناهیتا در کرمانشاه و دوم فارس در حال تمکیل است که می‌تواند مانع خام‌فروشی شود.

زنگنه درخصوص قرارداد انتقال گاز به پاکستان یادآور شد: پاکستان رسماً درباره قرارداد گاز اعلام اقدام فوری کرده است و با وجود اینکه ایران یک میلیارد دلار هزینه کرده و لوله گاز را به مرز پاکستان رسانده است، آنها عنوان می‌کنند که به دلیل تحریم‌ها نتوانسته‌اند شرایط را برای انتقال گاز فراهم کنند. البته در سفر اخیر هیات دولت پاکستان به تهران، وزیر نفت این کشور تقاضای یک فرصت چندماهه برای تکمیل این پروژه کرد.

  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  
کلیدواژه ها: زنگنه - نفت - تولید نفت - گازرسانی


اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
  برای تولید هرمتر مکعب گاز هیدروژن به ۴.۵ کیلو وات برق نیاز است.
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار