درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   پنجشنبه، 6 اردیبهشت 1403 - 08:32   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  فیلم قدرت تخریب انفجار ۲۵ کیلوگرم آمونیوم نیترات
  دکتر برهانی: حجاب یک حکم شرعیِ فرعی است نه جزء اصول دین
  حجاب جزو اصول این است یا فروع دین؟
  یادداشت‌های علم، شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۴۸: شاه گفت بانک مرکزی می‌گوید در ۳ ماه اول سال، ۲۲ درصد رشد اقتصادی داشته ایم؛ گفتم این گزارش‌ها دروغ است
  تصاویر: دنیای زیر آب در جزیره کیش
  مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ۶۰ میلیارد دلاری کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد
  تصاویر: مراسم هزار دف در روستای پالنگان
  فیلم لحظه هولناک انفجار ۸۰۰ تن آمونیوم نیترات
  رونمایی از اولین خودرو با موتور آمونیاکی در جهان
  آمونیاک مایع پتانسیل تبدیل شدن به LNG جدید را دارد.
  اسپانیا قطب انرژی سبز و پایدار اروپا می‌شود
  زمان معامله بزرگ فرارسیده / ماجرای مذاکرات مهم هاشمی و صدراعظم آلمان درمورد تنش‌ها بین ایران و آمریکا-اسرائیل
  تنش با ایران، اشتهای متحدان اونجلیست نتانیاهو برای آخرالزمان را تقویت کرد / می‌گویند حمله ایران ثابت کرد که «از نظر پیش بینی‌های انجیلی، ما در آستانه جنگ یاجوج و ماجوج قرار داریم»
  در سه ماه اول ۲۰۲۴، تقریبا تمام نفت ایران را چین خریداری کرده
  اتاق بازرگانی ایران: اگر استدلال برخی‌ها برای اصرار به تعطیلی پنج‌شنبه به جای شنبه، تعطیل بودن شنبه در دین یهود است که این دین از ادیان یکتاپرست است؛ ما تضادی با یهودیت نداریم و اگر تضادی هست با صهیونیسم است / ما که نمی‌توانیم دنیا را قانع کنیم خود را با تعطیلات ایران وفق دهند
  نظر مشاور اوباما درباره جنگ
  گرجستان؛ دروازه تجارت جهانی در دریای سیاه
  پیام امارات و عربستان به آمریکا: اگر می‌خواهید نقش ما در ائتلاف امنیتی منطقه‌ای علیه ایران افزایش یابد، ضمانت امنیتی بدهید، همانطور که به اسرائیل دادید
  آذری جهرمی: گسترش اسلام با زور و شمشیر نیز، سیره رسول گرامی اسلام و علی (ع) نبود
  صنعت کشور اولین قربانی تعطیلی پنجشنبه ها خواهد بود
  ناترازی گاز و بنزین ریشه در سیاست خارجی ایران دارد/روز به روز از کشورهای در حال توسعه هم عقب تر می مانیم
  آمریکا: در روزهای آینده، تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع می‌کنیم
  در پی وقوع سیل در جنوب استان سیستان و بلوچستان، خانه‌های مردم داخل آب رفته، راه‌های ارتباطی روستا‌ها هم کاملا قطع شده / زیرساخت‌های مدیریت بحران فراهم نیست / در حوزه زیرساخت‌ها، فقط نباید مسئولین بیایند و عکس بگیرند
  اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  سازمان ملل: جنگ غزه بیش از ۱۹ هزار یتیم برجای گذاشته است
  تصمیم غیرمنتظره کرملین: روسیه تمام سربازان خود را از قره باغ خارج می‌کند
  به محضِ اینکه صهیونیست‌ها علیه خاک ایران خطایی کنند، پاسخ ما شروع خواهد شد / تاکتیک ما این‌ بار متفاوت خواهد بود / توانمندی‌هایی داریم که زمان رونمایی از آن‌ها فرا نرسیده، اما اگر اتفاقی برای کشور بیفتد حتما از آن استفاده می‌کنیم
  بایدن: اگر ایران حملاتش علیه اسرائیل را گسترش دهد، آمریکا نیز وارد این درگیری خواهد شد
  سیل جان سه نفر در هرمزگان را گرفت
  در ماجرای پاسخ به اسرائیل، طرف مقابل، ۱۵ هواپیمای ضد سیگنالی به پرواز درآورد؛ علاوه بر این، آواکس‌های عربستان را به پرواز درآوردند/تمام تصورات این بود که جنگ تا ۳ ماه طول می‌کشد/ساعت ۱۹:۳۰ اولین دسته پهپادی راهی شد تا سیستم‌های پدافندی را درگیر کند/تمام ۱۲ موشک هایپرسونیک ما به هدف اصابت کرد/پس از پایان عملیات، سفیر سوئیس برای اولین بار بجای وزارت خارجه، به سپاه احضار شد
ادامه اخبار رسانه ها
 
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 26993صفحه نخست » نفتسه شنبه، 29 بهمن 1392 - 00:00
یکپارچه سازی خدمات فنی حفاری در شرکت حفاری شمال
  
پیام نفت:
 خدمات فنی- مهندسی جزء لاینفک حفاری در چاه های تعمیری، تکمیلی، توسعه ای و اکتشافی نفت و گاز به شمار می روند و این خدمات را در هیچ یک از مراحل حفاری نمی توان حذف کرد؛ بر همین اساس شرکت حفاری شمال، مدیریت خدمات فنی را ایجاد کرد تا با یکپارچه سازی این خدمات، راندمان حفاری با شتاب و کیفیت بهتری صورت پذیرد.
  
به گزارش ndco ؛ منوچهر موگویی؛ مدیر خدمات فنی حفاری شمال با کوله باری از تجربه فنی و تخصصی از فعالیت های مختلف این واحد نظیر سیمان کاری و اسید کاری، سرویس ذخیره سازی مواد شیمیایی و سیمان، تعمیر و نصب تاسیسات سرچاهی، نمودارگیری از گل حفاری و... می گوید، این مصاحبه را در ادامه می خوانیدیکپارچه سازی خدمات فنی حفاری در شرکت حفاری شمال:
تعداد دستگاه های سیمان کاری شرکت حفاری شمال به پنج5 می رسد
موگویی گفت: سیمان کاری در چاه های نفت و گاز یکی ازارکان اصلی فرایند حفاری یک چاه می باشد که بعد از حفاری و رسیدن به اعماق مورد نظر برنامه چاه راندن لوله های جداری صورت می پذیرد و سپس، دیواره چاه و حدفاصل آن با لوله جداری با پمپاژ دوغاب سیمان پوشانده می شود تا از ریزش و نشت جلوگیری شود.و موجب استحکام جداری به دیواره چاه میگردد .
موگویی ادامه داد: شرکت حفاری شمال در دو حوزه خشکی و دریا فعالیت دارد و در بخش خشکی در مقطع کنونی4 دستگاه سیمان زنی دارد که بر روی 9 دکل حفاری خشکی این شرکت کلیه عملیاتهای مورد نیاز را اجرا میکنند واحد سیمانکاری در میادین جنوب غربی دوغاب سیمان با وزن 155 +_pcf به حجم 2000 بشکه را با بهترین شکل ممکن و مورد رضایت کارفرمایان اجرا نموده است
مدیر خدمات فنی حفاری شمال درخصوص سیمانکاری بر روی پروژه های دریایی گفت: با ورود سکوهای حفاری سحر 1 و 2 دستگاه سیمان زنی نیز خریداری شد که هم اکنون توسط متخصصین اداره سیمان واسید حفاری شمال بر روی سکوهای مستقر در خلیج فارس به بهترین نحو ممکن راهبری می شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شرکت حفاری شمال مسئولیت راهبری واجرای عملیات حفاری سکوینیمه شناور ایران امیر کبیر را بر عهده دارد و به دلیل اثبات توانمندی نیروهای حفاری شمال، هم اکنون خدمات فنی وجانبی مورد نیاز در این سکو توسط نیروهای با تجربه حفاری شمال انجام می شود.
موگویی با بیان اینکه نیروی انسانی کار آمد با ارزش ترین سرمایه هر شرکت است و از دست دادن آنها به مراتب مشکل تر از تامین ماشین آلات خواهد بود، افزود: در شرکت حفاری شمال نیروها ی فارغ التحصیل در مقاطع مختلف فنی مهندسی از بدو استخدام تحت آموزش هایی مورد نیاز با مشاغل قرار می گیرند و به تدریج با کسب تجربه به عنوان نیروی فنی و کارآمد ماهر به ادامه خدمت می پردازند.
وی اضافه کرد: هر عملیات سیمانکاری در حفره های 2/1 17 و 4/1 12 حداقل سه دستگاه پمپ سیمان زنی نیاز دارد و با توجه به حجم بالای کارها در حفاری شمال معمولا در عملیاتهای همزمان از ظرفیت پیمانکاران با تجربه نیز در این امر استفاده می شود.
موگویی افزود: با موافقت هیئت مدیره محترم طی برگزاری مناقصه ای خرید یک دستگاه پمپ سیمان زنی جدید در دستور کار قرارگرفته است که با وجود 4 دستگاه فعلی در شرکت، مجموع دستگاه های سیمان زنی حفاری شمال تا قبل از پایان سال جاری به 5 دستگاه خواهند رسید و این در حالی است که دستگاه جدید قابلیت اسیدکاری 100 درصدی را خواهد داشت.
وی یادآور شد: سال گذشته دستگاه سیمان زنی سکوی ایران خزر تعویض شد و اکنون تلاش می شود تا با تعمیر دستگاه قدیمی در پایگاه نکا و بازسازی اساسی آن، یک دستگاه جدید دو منظوره به ناوگان سیمان زنی شرکت حفاری شمال افزوده خواهد شد.
مدیر خدمات فنی حفاری شمال توضیح داد: تعمیر دستگاه سیمان زنی قدیمی حدود یک چهارم خرید دستگاه جدید هزینه را در پی خواهد داشت که با تعمیرو اور هال دستگاه سیمان زنی حدود 1.5 میلیون یورو صرفه جویی ارزی را در پی خواهد داشت.
موگویی در مورد نیاز سیمان بر روی دکل حفاری گفت: به منظور سرعت بخشیدن به فعالیت های سیمان زنی سیلوهای ذخیره سیمان بر روی دکل در نظر گرفته می شود؛ در عین حال به طور معمول 3 سیلو برای هر دکل لازم است که حجم سیمان با توجه به قطر و عمق چاه ها متفاوت خواهد بود.
 
وی ادامه داد: در بودجه سال 92، اعتباری برای خرید 5 دستگاه سیلوی ذخیره سازی با کمپرسور در نظر گرفته شد، که با این 5 دستگاه می توان 3 دکل حفاری را پوشش داد و با اتمام کار بر روی یک دکل آنها را جا به جا کرد؛ این در حالی است که در صورت موافقت هیئت مدیره برای سال آینده نیز 5 دستگاه دیگر خریداری خواهد شد.
مدیر خدمات فنی حفاری شمال افزود: بازگشت سرمایه سیلوها به نرخ قراردادها بستگی دارد اما با توجه به رقم های فعلی کمتر ازدوسال شاهد بازگشت سرمایه آنها خواهیم بود.
خرید 2 مجموعه کامل تجهیزات راندن لوله جداری و آستری به ارزش 6.5 میلیون دلار
موگویی توضیح داد: زمانی که عملیات حفاری از سطح تا عمق مشخصی مابین 60 تا 150 متر پیش رفت باید اولین لوله جداری در اندازه های 20 یا 8/5 18 اینچ به منظور پوشاندن دیواره چاه و جلوگیری از شسته شدن زیر سازه دکل و همچنین جلوگیری از ورود سفره های زیر زمینی و... به داخل چاه رانده میشود.
وی اعلام کرد: در حال حاضر 2 گروه کیسینگ رانینگ در شرکت حفاری شمال وجود دارد که برای برطرف کردن نیاز حفاری شمال با دکل های موجود به حداقل 2 گروه دیگر نیزمورد نیاز می باشد، این در حالی است که تجهیزات خدمات اداره لوله گذاری حفاری شمال بیشتر از 2 گروه را پاسخگو نیست.
مدیر خدمات فنی حفاری شمال با بیان اینکه خرید2مجموعه تجهیزات به ارزش 6.5 میلیون دلار در دستور کار قرار دارد، تشریح کرد: مراحل انجام مناقصه و تعیین برنده وعقد قرارداد درسه ماه گذشته نهائی گردید وطبق قرارداد اولین محوله تجهیزات تا پایان سال به ناوگان واحد لوله گذاری حفاری شمال افزوده خواهد شد.
موگویی معتقد است: راندن لوله های جداری و پوشش دیواره چاه به لحاظ تفکیک زونهای فشاری یکی از فیزیکی ترین ودر عین حال با اهمیت ترین عملیاتها در فرایند حفاری یک حلقه چاه می باشد و حداقل 8 قلم تجهیز همراه با تجهیزات پشتیبانی ذخیره باید بر روی دکل فراهم باشد. تا بتوانیم عملیات راندن جداری در سایزها و متراژ مختلف به سلامت اجرا نماییم.
وی عنوان کرد: با تکمیل تجهیزات مذکور ، علاوه بر تامین نیازهای فعلی شرکت، می توان به شرکت ها ی دیگر نیز خدمات رسانی کرد.
گروه عملیاتی سرچاهی در حفاری شمال به 5 گروه تخصصی افزایش می یابد
وی در خصوص خدمات نصب و تعمیر تاسیسات سرچاهی، اذعان داشت : از سال 91 با جذب نیروهای متخصص و با خرید تجهیزات مورد نیاز یک واحد عملیاتی نصب وتعمیر تاسیسات سرچاهی تشکیل گردید.
موگویی با اعلام اینکه هم اکنون 2 گروه عملیاتی ولهد در شرکت حفاری شمال مشغول به کار هستند که 9 دکل حفاری خشکی را تحت پوشش قرار می دهند، افزود: می توان این گروه ها را به تناسب حجم مورد نیاز کارسایر کارفرمایان با استفاده از نیروهای داخلی تا 5 گروه عملیاتی همزمان گسترش و توسعه داد.
ساخت اولین دستگاه نمودارگیری از گل حفاری توسط متخصصان حفاری شمال
مدیر خدمات فنی حفاری شمال با اشاره به اینکه اداره نمودارگیری شامل دو زیر مجموعه نمودارگیری از گل حفاری و نمودارگیری الکتریکی از چاه است، عنوان کرد: یونیت نمودارگیری از گل حفاری( mud logging unit ) با کمک سنسورهایی، اطلاعات گل حفاری را اخذ و توسط نرم افزارهای ویژه تجزیه و تحلیل می کند تا کلیه پارامترهای مورد نیاز عملیات حفاری را به حفار و عوامل اجرایی نشان دهد. این تجهیزات مجهز به دستگاه نشانگر گاز gas detector)   (& gas chromatoghraph می باشند که در مواقع عملیات حفاری در مخزن بسیار حائز اهمیت خواهد بود 
موگویی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 3 دکل خشکی حفاری شمال مجهز به نمودارگیری از گل هستند، و همچنین عملیات نمودار گیری از گل حفاری بر روی سکوی نیمه شناور ایران امیر کبیر بدست پر توان جوانان متخصص اداره نمودار گیری خدمات فنی حفاری شمال هدایت و راهبری می گردد در حالیکه پیش از این متخصصین اروپائی ( آلمان ) این مهم را انجام می دادند ادامه داد: بنا به دستور مدیر عامل محترم طراحی و ساخت دستگاه نمودارگیری از گل حفاری در دستور کار مدیریت مهندسی و خدمات فنی شرکت حفاری شمال قرار گرفته است .
وی اظهار داشت: دانش و ظرفیت ساخت دستگاه نمودارگیری از گل حفاری در شرکت وجود دارد این در حالی است که تیم عملیاتی خدمات فنی و تیم مهندسی مدیریت مهندسی در این خصوص گام های اولیه را برداشته اند، بطوری که طراحی نرم افزار تمام شده است و طی سال آینده اولین دستگاه نمودارگیری از گل حفاری ساخت حفاری شمال به بهره برداری می رسد.
مدیر خدمات فنی حفاری شمال در خصوص بازارهای هدف در خصوص سرویس نمودارگیری از چاه گفت: مذاکره با چند شرکت پیمانکار در خصوص گرفتن سرویس نمودارگیری از گل صورت گرفته است که با توجه به نیاز فراوانی که در مجموعه صنعت نفت به این تکنولوژی وجود دارد، فرصت کار در این حوزه را فراهم می کند.
موگویی درباره سرویس حفاری جهت دار یا مسیریاب افزود: شرکت حفاری شمال توانسته است برای شرکت نفت مناطق مرکزی در منطقه خانگیران و میادین مشترک جنوب و غرب کشور حفاری جهت دار تا زاویه 70 درجه را نیز انجام دهد به همین جهت، شرکت حفاری شمال در تلاش است از تخصص شرکت های فعال داخلی در این حوزه استفاده نماید.اداره حفاری ویژه از ابتدای فعالیت خود تا کنون تنواسته است عملیات حفاری جهت دار وکنار گذر را در بیش از بیست حلقه چاه با موفقیت به انجام برساند .
خدمات چاه پیمایی و تکمیل چاه از پرکاربردترن سرویس های خدمات فنی
وی تصریح کرد: اکنون دو دستگاه چاه پیمایی در شرکت حفاری شمال موجود است که برنامه ریزی برای خرید یک دستگاه چاه پیمایی دیگر صورت گرفته است تا بتوان فعالیت های شرکت را در این حوزه را گسترش داد.
مدیر خدمات فنی حفاری شمال اظهار داشت: بخش خصوصی در بخش خدمات چاه پیمایی بسیار قوی عمل کرده است.
موگویی با اشاره بر اینکه خدمات چاه پیمایی پس از اتمام کار بر روی دکل های حفاری شمال نیز بازار کار خود را خواهد داشت، اذعان داشت: این خدمات در زمان حفاری، پس از اتمام چاه و راندن رشته تکمیلی نیز کاربرد خواهد داشت؛ این در حالی است که خدمات چاه پیمایی برای تعمیرات چاه های زنده وتولیدی نیز بسیار حائز اهمیت می باشد .
خرید لوله مغزی سیار و پمپ نیتروژن به عنوان کالای استرتژیک
مدیر خدمات فنی حفاری شمال با اشاره به لزوم دسته بندی و تخصص گرایی در حوزه سرویس های فنی گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده طی سال آینده لوله مغزی سیار و پمپ نیتروژنی خریداری خواهد شد که به دلیل استراتژِیک بودن و کمبود تجهیزات این تکنولوژی همراه با درآمد زایی قابل توجه از اهمیت خاصی برخوردار است که تلاش می کنیم بخش اعظمی از نیاز کارفرمایان را در حوزه های مختلف سرویسهای فنی وجانبی از طریق منابع داخلی وشرکتهای معتبر و مورد تایید تامین نماییم .
موگویی در خصوص حفاری راندمانی (performance drilling ) افزود: برای بالا بردن راندمان حفاری از حفاری راندمانی استفاده می شود بطوری که دراین روش برخلاف حفاری جهت دار چاه را کج نخواهند کرد و از لحاظ پیشرفت پروژه در مدت زمان صرف شده و همچنیین کاهش هزینه کالا ومواد مصرفی یک چاه برای کارفرمایان بسیار حائز اهمیت می باشد بهمین منظور بدنبال فراهم نمودن بستر لازم جهت تحقق این مهم هستیم.
به کارگیری 2 مجموعه از ابزارهای لایه آزمایی در خدمات فنی حفاری
به گفته مدیر خدمات فنی حفاری شمال این اداره شامل آزمایش بهره دهی و لایه آزمایی و ابزار ویژه است و تا پایان سال 2 مجموعه از ابزارهای لایه آزمایی که پیش از این خریداری شده به کار گرفته خواهد شد.
وی با اعلام اینکه با به کارگیری ابزارهای لایه آزمایی، سرویس دیگری به خدمات حفاری شمال اضافه خواهد شد، تشریح کرد: مدیریت خدمات فنی شرکت حفاری شمال به دنبال تکمیل سرویس های خود است و برنامه دارد تا سال آینده سرویس های دیگری را نیز در راستای برنامه توسعه خدمات به لحاظ کمیت وکیفت به کارفرمایان مختلف ارائه دهد.
وی در خاتمه افزود : استراتژی و سیاستهای مدیریت دانش بنیان حفاری شمال همراه با اتاق فکر مجموعه متخصصین با تجربه و نخبه متمرکز در این شرکت ،آینده روشن و پایداری را در صنعت حفاری کشور وشرکت حفاری شمال رقم خواهند زد .
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  هیچ جای جهان مثل ایران نیست که تمامی خانه‌ها گازکشی شده باشند
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
   
  
کلیدواژه ها: شرکت حفاری شمال - حفاری


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  ژاپنی‌ها سال ۲۰۲۵ با یک ماهواره، به زمین انرژی خورشیدی منتقل می‌کنند
  اولین هواپیمای دنیا با سوخت سبز آمونیاک سال 2023 به پرواز در می‌آید
  وزارت راه هر چه دارد بفروشد و صرف توسعه شبکه ریلی کند
  مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  ۱۰ کشور دارنده بزرگترین ذخایر نفت جهان
  آمریکا چقدر نفت تولید می‌کند؟
  پنج خسارت تهران از «طرح‌ترافیک»
  مقصران ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران شناسایی و مجازت شوند
  زاکانی:واردات خودروهای عمومی برقی از چین امسال نهایی می‌شود
  هزار قطار چینی در مسیر اروپا؛ سهم ایران از ترانزیت شرق به غرب متحول خواهد شد
  فرآیند کاهش تولید پارس جنوبی آغاز شده و هر سال سرعت خواهد گرفت
  اولین قطار هیدروژنی جهان در آلمان
  سریع ترین قطارهای جهان | جنون سرعت!
  قیمت نفت به بالای ۹۰ دلار رسید
  راه‌اندازی قطار سریع السیر چینی در این مناطق ایران
  مقایسه کولر آبی و گازی؛ کدام یک انتخاب بهتری است؟
  حسن روحانی: مدام می‌گویند فاز ۱۱ پارس جنوبی را بدون برجام و توتال راه انداختیم؛ ما با توتال قرارداد بستیم که تمام گاز فاز ۱۱ را تزریق می‌کند نه اینکه برداشت کنیم / ما و چین می‌خواستیم نحوه اجرای این تکنولوژی را از توتال یاد بگیریم
  گردشگران ۴۰ میلیارد دلار در عربستان هزینه کردند
  سیاهکلی، نماینده مجلس: خودرو‌های داخلی کم‌ترین استاندارد برای حفظ جان سرنشین در تصادفات را دارند/ همچنان نسخه شفابخش حوزه خودرویی کشور را اجرای قوانین ساماندهی و واردات خودرو می‌دانم
  انقلاب جدید در باتری خودروهای برقی
  توسعه شبکه مدرن ریلی؛ اولویت دولت در توسعه زیرساخت ها
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
  ایران کشور اول دنیا در ساخت خطوط لوله نفت شد | ساخت ۱۹۰۰ کیلومتر خط لوله نفتی
  10 خط لوله گازی جهان/طول خطوط گازجهان 1.5میلیون کیلومتر است که 430هزار کیلومتر آن متعلق به ایران است
  سرمایه گذاری چین و هند در احداث خطوط گاز بین المللی/70هزارکیلومتر200میلیارد دلار
  برای تولید هرمتر مکعب گاز هیدروژن به ۴.۵ کیلو وات برق نیاز است.
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار