درباره ما   |  پیوندها   |  RSS  
  صفحه اول    نفت    گاز     پتروشیمی     پالایش و پخش    بورس و بازار سرمایه     بین الملل     اقتصاد انرژی   جمعه، 10 فروردین 1403 - 11:15   
 
 
   اخبار رسانه ها  
  روحانی: وزیر کشور، امور خارجه، اطلاعات، آموزش و پرورش، علوم، ارشاد، دفاع و رئیس سازمان انرژی اتمی با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند
  مرعشی: اگر قرار بود رئیسی و قالیباف رئیس دو قوه شوند، خب چرا آنها را جابجا گذاشتید؟!
  وضعیت اقتصادی سال ۱۴۰۳ با سال قبل تفاوتی نخواهد داشت / اگر روند اقتصادی همین طور بماند باید خدا را شکر کنیم / دولت در کنار رکود و بیکاری و تورم، به دنبال این است که درآمد‌های مالیاتی‌اش را به شدت افزایش دهد؛ این موضوع بازار را نگران کرده
  تماشا کنید: طرح ۸۰۰ میلیارد دلاری سعودی‌ها
  اوضاع اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۳ چگونه خواهد بود؟
  سیاست دولت پوتین و جایگاه الیگارشی روسیه
  شخصی امتیاز سوآپ نفت گرفته و زمانی که عراق تحریم بوده نفت آنان را به ۵۰ درصد قیمت خریده و در مرزهای غرب ایران می‌فروخت؛ در مرزهای دیگر همان را به او می‌دادند و صادر می‌کرد / او تریلیارد شده؛ الآن هم یک مقام سیاسی و در مرکز یک الیگارشی است
  تعیین تکلیف برجام را در راس امور بگذارید / اگر در یک و نیم سال آینده، تعیین تکلیف نشود، تا مهر ۱۴۰۴، قطعنامه‌ها علیه تهران احیا خواهند شد / اگر برجام زنده نمی‌شود، دنبال راه حل خلاقانه بگردید / تفاهم نانوشته اخیر که فقط امکان تامین ارزاق عمومی را می‌دهد، به ضرر ایران است / توسعه اقتصادی بدون آرامش در حوزه سیاست خارجی ممکن نیست؛ ویتنام اگر در بند جنگ می‌ماند، نمی‌توانست توسعه پیدا کند
  تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در نوار غزه در شورای امنیت
  روحانی: عوامل داخلی در کنار عوامل خارجی دست به دست هم دادند و ترامپ را تشویق کردند که از برجام خارج شود
  متن سوگندجلاله رئیس جمهور/من به عنوان رئیس‌جمهور در پیشگاه قرآن کریم و در برابر ملت ایران به خداوند قادر متعال سوگند یاد می‌کنم که پاسدار قانون اساسی کشور باشم و از آزادی و حرمت اشخاص و حقوقی که قانون اساسی برای ملت شناخته‌است، حمایت کنم
  گل های زیبای درختان پالونیا
  الیگارشی های روسیه چگونه شکل گرفتند؟
  رهبر انقلاب: شهید باهنر متفکر، اسوه و الگوی فراموش‌نشدنی است/فیلم
  الیگارش‌هایی که پوتین را سرنگون نمی‌کنند
  بیست سال پیش در شب سال نو، قدرت به پوتین تفویض شد
  علم‌الهدی: می‌گویند، چون ۵۹ درصد مردم در انتخابات شرکت نکردند، نمایندگان جدید، مورد پذیرش اکثریت نیستند / در اسلام، مراد از اکثریت، اکثریت متدین و متعبد است نه اکثریت عاصی و متمرد / برای اکثریتی که به دستور رهبری برای شرکت در انتخابات عمل نکردند، در مقابلِ رجحان اثباتی اقلیت، جایگاهی ندارد!!
  وزیر دفاع آمریکا: نخواهیم گذاشت اوکراین شکست بخورد
  چگونه صدام دو ماه پیش از آغاز جنگ توان هوایی و زرهی ایران را نابود کرد؟
  شوروی؛ تامین کننده ۸۵ درصد تسلیحات عراق در جنگ با ایران
  تماشا کنید: رابین هودی که زمین به نام صدیقی زد
  روسیه نگذاشت و نمی‌گذارد اروپا آرزوی استفاده از گاز ایران را محقق کند
  ربیعی: در ایران امروز همه سیاست‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امنیتی شده است
  تهرانی‌ها حدود یک سوم از سال، در هوای ناسالم نفس کشیدند
  سید حسن خمینی:چیزی که اکثریت می‌گویند باید ملاک اطاعت باشد
  تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی با فناوری روسی، شاید وقتی دیگر
  علاقمندی آلمان برای سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری در بخش نفت ایران
  مراسم جذاب چهارشنبه سوری تا نوروز در روستای پالنگان - آپارات
  مذاکره بغداد با تهران برای انتقال گاز ترکمنستان با استفاده از خطوط ایران
  بررسی آمار تولید و مصرف گاز در کشور/ اتلاف منابع از خانه تا نیروگاه!
ادامه اخبار رسانه ها
 

انتخابات ریاست جمهوری

- اندازه متن: + -  کد خبر: 20253صفحه نخست » نفتسه شنبه، 19 شهریور 1392 - 00:45
آمادگی شرکت نفت فلات قاره برای صادرات گاز به کشورهای همسایه
  

 

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره از آمادگی صادرات گاز به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: این شرکت همچنین امکان تولید 12 هزار مگا وات برق در جزیره قشم را دارد.

به گزارش اقتصادپرس به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمود زیرکچیان زاده، از تولید 12 هزار مگا وات برق در جزیره قشم خبر داد و گفت: تولید این میزان برق نیازمند 2 میلیارد فوت مکعب گاز است که از میدان فروز بی و برخی از میادین گازی منطقه قشم تامین می شود. 

براساس این گزارش قرارداد توسعه میدان گازی فروز بی، میان شرکت مپنا و شرکت نفت فلات قاره با هدف تبدیل گاز به برق و صادرات به کشورهای همسایه در سال گذشته امضا شد. 

میدان گازی فروز بی، ٢٣ تا ٢٨ تریلیون فوت مکعب ذخیره گاز درجا دارد و براساس نقشه جامع توسعه، در مرحله نخست یک میلیارد فوت مکعب گاز و ٣ هزار مگاوات برق از این میدان تولید می‌شود. 

زیرکچیان زاده همچنین از آمادگی شرکت نفت فلات قاره برای صادرات گاز به کشورهای همسایه به ویژه امارات و عمان خبر داد و گفت: این شرکت قادر است به مدت 25 تا 30 سال به هر شرکت ایرانی و خارجی که بخواهد برق تولید کند چه برای مصارف داخلی و چه برای صادرات، گاز صادر کند. 

استفاده همه جانبه از پتاسیل های بالقوه خلیج فارس 

زیرکچیان زاده با اشاره به شرایط ویژه و استراتژیک خلیج فارس گفت: تاکنون نظام جمهوری اسلامی ایران توانسته به خوبی از پتاسیل های موجود در این جزیره و در ابعاد مختلف اقتصادی، صنعتی، زیست محیطی استفاده کند و ضمن تقویت حاکمیت ملی در تعمیق روابط اسلامی و اجتماعی منطقه نیز موفق عمل کند.  
  
ضرورت تقویت روابط بین کشورهای همجوار 

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره افزود: در صورت تقویت روابط بین ایران و کشورهای همجوار خلیج فارس، به طور قطع جایگاه ملی کشور در ابعاد مختلف و حتی در بعد تولید و برداشت از میادین مشترک، ارتقا می یابد. 

وی با تاکید بر ضرورت توسعه میادین مشترک، اظهار کرد: هم اکنون شرکت نفت فلات قاره برای توسعه میادین مشترک از مدیران توانمند و متخصص به صورت ویژه استفاده می کند، ضمن اینکه به هر چه بهتر انجام شدن عملیات سوآپ، ترانزیت و صادرات گاز هم توجه ویژه دارد. 

تبدیل جزیره لاوان به هاب پتروشیمی 

زیرکچیان زاده در ادامه با بیان اینکه با تلاش شرکت نفت فلات قاره هم اکنون شاهد تبدیل جزیره لاوان به هاب پتروشیمی هستیم، گفت: این در حالی است که در آینده ای نزدیک جزیره سیری نیز به هاب گازی خلیخ فارس تبدیل  شود. 

وی افزود: هم اکنون 900 کیلومتر خط لوله بین جزیره سیری، منابع گاز (جزیره سیری، سلمان و عسلویه) و مصارف گاز( شارجه، جبل علی، قشم و کیش) وجود دارد و همین امر تبدیل شدن این جزیره به هاب گازی منطقه را تسهیل می کند. 

زیرکچیان زاده با بیان اینکه جزیره سیری دارای بهترین موقعیت مکانی برای صادرات گاز در خلیج فارس است، افزود: از این جزیره به سکوی مبارک 67 کیلومتر خط لوله و از آنجا به شارجه و جبل علی به ترتیب 80 و 88 کیلومتر خط لوله انتقال گاز وجود دارد. 

وی افزود: از جزیره سیری به عسلویه نیز 313 کیلومتر خط لوله (فازهای 6، 7، 8، 9 و 10) وجود دارد. همچنین 83 کیلومتر خط لوله از جزیره سیری تا جزیره کیش و 112 کیلومتر خط لوله تا جزیره قشم برای انتقال گاز وجود دارد.   

زیرکچیان زاده با اشاره به منابع عظیم گاز موجود در جنوبی ترین جزیره خلیج فارس و از طرفی نزدیکی این جزیره به کشورهای همجوار، گفت: این نزدیکی و این منابع غنی گاز، سبب نیازمندی و وابستگی کشورهای حوزه خلیج فارس به منابع گاز کشور برای توسعه می شود که این امر در نهایت می تواند امنیت ملی ایران در منطقه را افزایش دهد. 

با توجه به اولویت وزارت نفت برای توسعه همه میدان های مشترک، طرح توسعه میدان مشترک فروزان از چند سال گذشته در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفته است که در صورت توسعه آن روزانه یک میلیون دلار برای کشور درآمد زایی به همراه دارد. 

تولید نفت فروزان افزایش می یابد 

هم اکنون آخرین وضعیت برداشت از میدان مشترک نفتی فروزان از ٣٦ چاه با استفاده از دو سکوی بهره برداری و ١٢ سکوی سرچاهی روزانه حدود ٢٠ هزار بشکه تا ٤٠ هزار بشکه است که با اجرای طرح توسعه، تولید نفت در میدان مشترک فروزان بدون حفر چاه جدید و تنها با تزریق گاز (Lifting Gas)  حدود ١٠ هزار بشکه افزایش می یابد.  

محمود زیرکچیان زاده، مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره پیشتر درباره توسعه میدان نفتی فروزان گفته بود: برای تداوم تولید و افزایش بهره وری از این میدان، کل تاسیسات این سکوی نفتی در حال تعمیر یا تعویض است و در طرح توسعه این میدان علاوه بر تولید نفت ٢٥٠ میلیون فوت گاز تولید خواهد شد که به عنوان خوراک برای ان جی ال خارک ارسال می شود. 

پروژه توسعه میدان فروزان از دو بخش اصلی تشکیل شده است، بخش اول این پروژه انجام فعالیت های مهندسی، تامین، ساخت و نصب خطوط لوله و کابل زیردریایی را شامل می شود. شرکت تاسیسات دریایی سال گذشته تعهد خود را برای انجام عملیات اجرای ١٠٢ کیلومتر خط لوله و ٥٤ کیلومتر خطوط لوله درون میدانی انجام داده است. 

همچنین در بخش دیگر پروژه توسعه این میدان نفتی انجام  فعالیت های مهندسی، تامین و ساخت و نصب جکت ها و عرشه های دو سکوی فرآیندی و مسکونی دو عدد پل و یک عدد سه پایه تعریف شده است. 

دو جکت میدان فروزان به نام جکت تولیدی FY-A و جکت مسکونی FZ-A است از سوی شرکت تاسیسات دریایی ساخته و در محل نصب شده است و ساخت عرشه های این دو جکت نیز هم اکنون در دست اجرا است.

به گزارش NIOC، شرکت نفت فلات قاره ایران در زمره یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده نفت دریایی جهان قرار دارد. این شرکت بخش قابل توجهی از تولید نفت کشور در طول بیش از 1200 کیلومتر از گستره آب های نیلگون خلیج فارس را با پیشینه نیم قرن تجربه بر عهده دارد. 

حوزه اصلی فعالیت شرکت نفت فلات قاره ایران منطقه خلیج فارس است که 5 کشور تولیدکننده عمده نفت جهان در حاشیه آن قراردارند. بر همین اساس خلیج فارس به قطب انرژی جهان معروف شده است و فعالیت‌های اکتشاف و تولید نفت و گاز در آن از اهمیتی چشمگیر برخوردار است. 

پنج کشور ایران، عراق، عربستان سعودی، قطر و امارات متحده درمجموع 63 درصد ذخایر اثبات شده نفت و 40 درصد ذخایر قطعی گازطبیعی جهان را در اختیار دارند. خلیج فارس به عنوان مرکزاستراتژیک تولید وشاهرگ حیاتی صادرات نفت جمهوری اسلامی ایران، به دلیل دارا بودن این حجم عظیم از ذخایرو منابع هیدروکربوری، وجود مرزها و میادین مشترک نفتی میان کشورهای اسلامی همچون: عربستان سعودی، کویت، امارات متحده، قطر، بحرین و عمان و خصوصیت گذرگاه انرژی جهان همواره می تواند در اثر یک تعامل مثبت، عامل مهم تأمین پایدار، تعمیق و گسترش روابط جهان اسلام و به ویژه کشورهای منطقه با یکدیگر باشد.

 

  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  تحلیل مقایسه ای مصرف واقعی انرژی برق در ایران
  نیاز به ۱۶۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری در حوزه نفت داریم
  در ١٠ سال آینده هیدروژن، جایگزین گاز در صنعت پتروشیمی دنیا می‌شود
  مواد شیمیایی اجاق گاز با خطر بیشتر سرطان خون مرتبط است
   
  
کلیدواژه ها: شرکت نفت فلات قاره - صادرات گاز


اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
آدرس وب:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   بازخوانی خبرها و تحلیل ها  
  چه بر سر سیاست بایدن در قبال ایران آمده؟ / واشنگتن دیگر باید با تهران به عنوان یک قدرت هسته‌ای رفتار کند
  گزارش اکونومیست از دو رویدادی که سیاست نفتی دنیا در ۵۰ سال گذشته را شکل داد؛ تحریم نفتی اعراب در ۱۹۷۳ و شوک انقلاب ایران / ۵۰ سال بعد عرضه و تقاضای نفت چگونه خواهد بود؟
  پایان قرن نفت و هزاران میلیارد دلار سرمایه ای که کم ارزش می شود
  نفت در آستانه بی ارزش شدن
  نگرانی بزرگ شرکت های بزرگ نفت جهان/ آیا نفت در آینده واقعاً بی‌ارزش می شود
  نظم نوین انرژی با پایان «عصر نفت
  پایان زودتر از موعد عصر طلایی نفت نزدیک است
  درآمد صادرات نفت عراق در یک ماه؛ ۹.۵ میلیارد دلار
  درآمد ماهانه ۸.۵ میلیارد دلاری عراق از فروش نفت
  عراق جهت تثبت قیمت نفت، صادرات نفت خام خود را به ۳.۳ میلیون بشکه کاهش می‌دهد
  روسیه اجازه برداشت از میدان گاز سردار جنگل را به ایران نمی‌دهد
  روسیه مانع صادرات گاز ایران است؟
  طرح تبدیل دودکش نیروگاه به خوراک واحد پتروشیمی
  کویت از عمان برق می‌خرد
  فریدون مجلسی: با بازگشت ترامپ حتی نمی توانیم با تخفیف نفت بفروشیم
  افزایش واردات ال ان جی از روسیه به اتحادیه اروپا
  توهم ایران ال ان جی با روسیه
  ۷ سال بلاتکلیفی طرح ایران ال ان جی
  ساخت تنها پروژه LNG ایران ناگهان تعلیق شد
  اعلام آمادگی شرکت‌های اروپایی برای ورود به پروژه ایران LNG
  چرا ال‌ان‌جی در ایران پا نگرفت؟
  عدم تکمیل پروژه ایران LNG و ضرر سالیانه ۵ میلیارد دلاری
  آرامکو، غول نفتی عربستان، می‌گوید سود سالانه‌اش به ۱۲۱ میلیارد دلار کاهش یافته است
  وزیر نفت: آمدن ترامپ تاثیری در فروش نفت ندارد / تحریم ها تاثیری نداشته است!!?
  از سال ۱۴۰۴ هر سال 25میلیون متر مکعب در روز، کاهش تولید گاز ایران
  آشنایی با الکتروپمپ غوطه ور نفتی(ESP) و تجهیزات مربوطه
 
   معرفی پایگاه های اطلاع رسانی  
 
 
 
::  صفحه اصلی ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© پیام نفت (استفاده از مطالب پیام نفت با ذکر منبع، منعی ندارد)
payamenaft@gmail.com
طراحی و اجرا: خبرافزار