تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: جلسه دو ساعته واعظي، نوبخت و جنتي با لاريجاني / او مايل است كه كانديدا شود / اگر دكتر صالحي كانديدا شود، مورد اجماع مستقلين و معتدل‌ها خواهد بود
سه شنبه، 8 خرداد 1403 - 13:33     کد خبر: 53725

پيام نفت:
علي آقازاده، معاون حزب اعتدال و توسعه، در گفت‌و‌گو با «انتخاب»:

 

آقازاده با اشاره به احتمال كانديداتوري صالحي گفت: به نظر من آقاي صالحي مي تواند اجماع نظرات مستقلين و معتدلين باشد. تا جاييكه من مي دانم با توجه به عدم تمايل ايشان به شركت در انتخابات، آمدن ايشان در صحنه قابل پيش بيني نيست. البته آقاي صالحي يكي از اندوخته هاي نظام و افراد با تجربه هستند كه مي توانند در قامت رياست جمهوري ايران، قرار بگيرند.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

 معاون حزب اعتدال و توسعه كه نزديك به روحاني به شمار مي آيد از علي لاريجاني براي حضور در انتخابات دعوت كرده است. 

علي آقازاده، معاون حزب اعتدال و توسعه، درباره گفت‌و‌گو طيف روحاني با لاريجاني براي شركت در انتخابات به «انتخاب» گفت: حزب اعتدال و توسعه از زمان شروع اين حادثه‌ي ناگوار و بعد از مراسم تشييع، شروع به فعاليت كرد. حزب اعتدال تلاش دارد در اين انتخابات نقش داشته باشد و تمام امكانات خود را در مركز و استان ها، براي يك انتخابات سالم و پرشور بسيج كرده است. ستاد انتخابات حزب در چند روز آينده به صورت رسمي فعال مي‌شود، اما الان به صورت غيررسمي فعال است. شايد اولين اقدام ما هم صحبت با دكتر لاريجاني بود كه روز چهارشنبه هفته گذشته اتفاق افتاد. من به همراه آقاي واعظي و نوبخت و جنتي، جلسه دو ساعته‌اي را با ايشان داشتيم. الان نمي‌توان گفت كه آقاي لاريجاني تصميم به حضور گرفته يا خير، اما من فكر مي‌كنم كه آقاي لاريجاني در صورت عبور از فضاي ۱۴۰۰، مايل است كه ثبت نام كند. تلاش‌ها در ۱۴۰۰ بر اين بود كه يك نفر رئيس جمهور شود و چهره‌هاي ديگر رد شدند. در سال ۱۴۰۳، شرايط مثل ۱۴۰۰ نيست، ما اين موضوع را به لاريجاني هم گفتيم. با توجه به نظر مثبت مقام معظم رهبري نسبت به آقاي لاريجاني، جبران جفا در اين انتخابات براي آقاي لاريجاني تحقق يابد. هيچ دليلي نيست كه آقاي لاريجاني تاييد صلاحيت نشود.

وي در ادامه در رابطه با ميزان راي آري لاريجاني اشاره كرد: در ميان مستقلين، اصولگرايان ميانه و اصلاح طلبان هم تمايلاتي به آقاي لاريجاني وجود دارد. با توجه به شرايط كشور و عملكرد دولت در سه سال گذشته، مي‌طلبد كه شخصي مانند آقاي لاريجاني كانديد شوند. مردم هم به اين نتيجه رسيده اند كه اگر پاي صندوق نروند، اتفاقات ناگواري رخ مي‌دهد. يكي از انگيزه‌هاي بالا رفتن مشاركت، كارنامه دولت سيزدهم است. اميدواريم كه تعدد كانديد‌ها به گونه‌اي باشد كه انگيزه راي دادن دو چندان شود.

او افزود: ما در انتخابات مجلس، از حدود آبان ماه سال گذشته، جلساتي را با برخي از احزاب اصلاح طلب همسو داشتيم. اين جلسات ادامه داشت و هنوز هم ادامه دارد. درباره اصلاح طلبان بايد صبر كنيم كه چه كساني تاييد صلاحيت مي‌شوند. جلسات زيادي در حال برگزاري كه افراد از جناح‌هاي مختلف مورد بررسي قرار گرفته اند.

آقازاده با اشاره به احتمال كانديداتوري صالحي گفت: به نظر من آقاي صالحي مي‌تواند اجماع نظرات مستقلين و معتدلين باشد. تا جاييكه من مي‌دانم آمدن ايشان در صحنه قابل پيش بيني نيست. البته آقاي صالحي يكي از اندوخته‌هاي نظام و افراد با تجربه هستند كه مي‌توانند در قامت رياست جمهوري ايران، قرار بگيرند.

 


برگشت به تلکس خبرها