تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: پارلمان عراق نوروز را تعطيل رسمي اعلام كرد
پنجشنبه، 3 خرداد 1403 - 22:29     کد خبر: 53705

پيام نفت:
پارلمان عراق با صدور بيانيه‌اي، اعلام كرد كه لايحه تعطيلات رسمي و تبديل آن به قانون با راي نمايندگان به تصويب رسيده است و بر اين ا‌ساس روز ٢١ مارس به عنوان عيد نوروز از اين به بعد در اين كشور تعطيل رسمي خواهد بود.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

دويچه وله: بر ا‌ساس گزارش رسانه‌هاي عراقي، پارلمان اين كشور با صدور بيانيه‌اي، اعلام كرد كه لايحه تعطيلات رسمي و تبديل آن به قانون با راي نمايندگان به تصويب رسيده است و بر اين ا‌ساس روز ٢١ مارس به عنوان عيد نوروز از اين به بعد در اين كشور تعطيل رسمي خواهد بود.

بر ا‌ساس اين مصوبه جديد، تعطيلات رسمي در عراق شامل اول محرم به عنوان آغاز سال جديد هجري قمري، دهم محرم به عنوان روز عاشورا، دوازدهم ربيع الاول به عنوان سالروز ولادت محمد پيامبر، اول تا سوم شوال به عنوان عيد سعيد فطر، دهم تا سيزدهم ذي الحجه به عنوان عيد قربان و هجدهم ذي الحجه به عنوان عيد غدير خواهد بود.

همچنين روز‌هاي جمعه و شنبه هر هفته، اول ژانويه به عنوان آغاز سال جديد ميلادي، ششم ژانويه به عنوان روز ارتش، شانزدهم مارس به عنوان سالروز حمله شيميايي رژيم بعث به حلبچه، بيست و يكم مارس به عنوان عيد نوروز و اول مه به عنوان روز جهاني كارگر نيز در اين كشور تعطيل رسمي خواهند بود.

در همين حال اقليت‌هاي مذهبي اين كشور علاوه بر تعطيلات رسمي، داراي روز‌هاي تعطيلي ويژه خود نيز خواهند بود. به اين ترتيب به طور خاص مسيحيان سه روز،  يهوديان پنج روز، مندائيان صائبي شش روز و بايزديان نيز ۱۴ روز علاوه بر تعطيلات رسمي عمومي تعطيل خواهند داشت.

 


برگشت به تلکس خبرها