تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: اسپانيا قطب انرژي سبز و پايدار اروپا مي‌شود
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:47     کد خبر: 53323

پيام نفت:
اسپانيا قطب انرژي سبز و پايدار اروپا مي‌شود

شركت نفت اسپانيا برنامه‌هاي خود را براي توسعه يك كارخانه متانول سبز در منطقه آندلس اسپانيا اعلام كرده‌ است تا به اين ترتيب انرژي پاك و مقرون‌به‌صرفه براي اروپا توليد كند.

به گزارش سرويس ترجمه خبرگزاري ايمنا، اسپانيا براي دستيابي به ظرفيت تخميني توليد سالانه ۳۰۰ هزار تن متانول سبز و كاهش انتشار دي‌اكسيدكربن تا يك ميليون تن، پروژه يك ميليارد يورويي احداث كارخانه متانول سبز را در منطقه اندلس برنامه‌ريزي كرده است. با توجه به ظرفيت بالاي توليد برق تجديدپذير و همچنين زيرساخت‌هاي صنعتي و بندري در اندلس، اين پروژه مي‌تواند اسپانيا را به يكي از رقابتي‌ترين مكان‌ها در سطح جهان براي توليد انرژي سبز تبديل كند. بدين ترتيب اسپانيا قطب انرژي پايدار مي‌شود تا انرژي پاك و مقرون‌به‌صرفه براي اروپا توليد كند و انتشار گازهاي گلخانه‌اي را در بخش‌هايي كه كربن‌زدايي آن‌ها دشوار است، كاهش دهد.

اسپانيا قطب انرژي سبز و پايدار اروپا مي‌شود

كارشناسان تخمين مي‌زنند كه تا سال ۲۰۵۰ تقاضا براي متانول سه برابر شده و به حدود ۳۰۰ ميليون تن در سال برسد كه اكثريت آن متانول سبز است. متانول با آلودگي كمي كه دارد به عنوان سوخت احتمالي آينده براي كشتيراني مطرح است.

اين پروژه داراي اصول بنيادي قوي است و به يك چارچوب توانمند براي ارائه منبع رقابتي متانول سبز به مشتريان هدف خود نياز دارد كه يك پلتفرم بلاكچين آن را مهيا مي‌كند. انتظار مي‌رود تصميم نهايي سرمايه‌گذاري در سال ۲۰۲۵ اتخاذ شود.

اسپانيا قطب انرژي سبز و پايدار اروپا مي‌شود

در صورت تصويب، اين پروژه فرصت ايجاد ۲۵۰۰ شغل مستقيم و غيرمستقيم را فراهم مي‌كند و جايگاه اسپانيا را به عنوان قطب انرژي پايدار جهاني براي توليد مولكول‌هاي سبز مانند هيدروژن و متانول ارتقا مي‌دهد. ظرفيت توليد هيدروژن سبز تا سال ۲۰۳۰ به دو گيگاوات خواهد رسيد.

 


برگشت به تلکس خبرها