تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: تنش با ايران، اشتهاي متحدان اونجليست نتانياهو براي آخرالزمان را تقويت كرد / مي‌گويند حمله ايران ثابت كرد كه «از نظر پيش بيني‌هاي انجيلي، ما در آستانه جنگ ياجوج و ماجوج قرار داريم»
شنبه، 1 اردیبهشت 1403 - 13:44     کد خبر: 53321

پيام نفت:
هاآرتص:
نتانياهو بار‌ها ادعا كرده كه مسئله فلسطين از دستور كار جهاني خارج شده و اينكه تشكيلات خودگردان فلسطيني بايد تضعيف و حاكميت حماس در غزه تقويت شود. وي روابط با يهوديان آمريكا و حزب دموكرات را به نفع پيش بيني جنگ ياجوج و ماجوج هيگي تخريب نموده است؛ و پس از تمام اينها، راست گرايان همچنان به خود جرات مي‌دهند بگويند كه اين اردوگاه چپ است كه بايد از خواب غفلت برخيزد.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

زن ريد در گزارشي تحت عنوان «حمله ايران  اشتهاي متحدان اونجليست نتانياهو براي آخرالزمان را تقويت كرد» در روزنامه اسرائيلي هاآرتص نوشت: در حالي كه اكثر اسرائيلي‌ها همچنان در تلاش براي فراموش كردن خاطره شب حمله ايران اند و با نگراني منتظر توقف روند افزايش تنش هستند، بسياري هزاران كيلومتر آن طرفتر با شور و حرارتي مذهبي اين تحولات نگران كننده را به نظاره نشسته اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل انتخاب، در ادامه اين مطلب آمده است: آن‌ها نه جنگ طلبان موعودگراي ساكن اسرائيل، بلكه حاميان دولت نتانياهو يعني "دوستان اسرائيل" و مسيحيان اونجليست هستند.

روز بعد از حمله ايران، صد‌ها رهبر اونجليس در كنگره آمريكا دور هم جمع شدند تا از اعضاي كنگره بخواهند اقدامي براي جلوگيري از تشديد بيشتر تنش اتخاذ ننمايند.


بله درست شنيديد، جلوگيري از اقدامي براي كاهش تنش. كشيش جان هيگي، موسس سازمان مسيحيان متحد براي اسرائيل، يعني همان گروهي كه به دونالد ترامپ فشار آورد كه سفارت ايالات متحده را به بيت المقدس منتقل نمايد، به پيروانش توضيح داد كه حمله ايران ثابت مي‌كند كه «از نظر پيش بيني‌هاي انجيلي ما در آستانه جنگ ياجوج و ماجوج قرار داريم كه حزقيال نبي در فصل‌هاي ۳۸ و ۳۹ آن را توضيح داده است.»

اين كشيش اونجليست همان كسي است كه اغلب در خطبه‌هاي خود به اين شكل سخن مي‌گويد: «زماني كه اسرائيل در معرض يك جنگ عمده قرار گيرد، توجه كنيد... زماني كه شما اين نشانه‌ها را مشاهده كنيد، سرهايتان را بالا بياوريد و شادي كنيد. رستگاري شما نزديك است.» از نگاه او، حمله صد‌ها موشك و پهپاد ايراني يك رويداد مبارك است. 

شور و اشتياق مشترك براي فرا رسيدن آخرالزمان اكنون موجب متحد گشتن متعصبان مذهبي با آناني شده كه در بيت المقدس و واشنگتن فعاليت مي‌كنند. زماني كه او كلماتش در حمايت از اسرائيل در برابر حماس و ايران را قالب بندي مي‌كند، هدف اين اظهارات اين است كه رستگاري مسيحيان را نزديكتر كند، مومنان را به حمايت از جنگ در خاورميانه ترغيب نمايد و خدايي نكرده هر كاري لازم است براي ناكام گذاشتن تلاش‌هاي دولت بايدن براي كاهش تنش در خاورميانه انجام دهد.

روابط عاشقانه بين راستگرايان اسرائيلي و راست گرايان اونجليست به سال‌هاي قبل بر مي‌گردد و مبتني بر نوعي چراغ سبز نشان دادن مذهبي به يكديگر است. طرف مسيحي معتقد است بايد از سياست‌هاي راست گرايان اسرائيل حمايت كند تا پيش بيني "پايان تاريخ" و بازگشت مسيح را تحقق بخشد. 

بر اساس آموزه‌هاي راست مسيحي در هنگام بازگشت موعود همه به دين مسيح خواهند گرويد يا كشته خواهند شد. طرف يهودي از حمايت‌هاي سياسي و مالي اونجليست‌ها براي استقرار شهرك نشينان و اشغال مناطق فلسطيني استقبال مي‌كند، زيرا اعتقادي به پيش بيني پايان تاريخ مسيحيان ندارد.

اين ائتلاف مقدس و غيرمقدس در طي سال‌ها تا حدي تقويت شده كه ران درمر، فرد معتمد نتانياهو زماني اذعان كرد كه به عنوان سفير دولت اسرائيل در واشنگتن ترجيح مي‌دهد كه زمان بيشتري با اونجليست‌ها بگذراند تا يهوديان آمريكايي كه اكثرا دموكرات هستند. 

شور و اشتياقي كه امروز هيگي و دوستانش را فرا گرفته نشانه ديگري از اشتباهات سياسي دولت‌هاي راست گراي نتانياهو است كه چيزي جز مصيبت ۷ اكتبر و افزايش تهديدات ايران براي ما به ارمغان نداشته است.

نتانياهو بار‌ها ادعا كرده كه مسئله فلسطين از دستور كار جهاني خارج شده و اينكه تشكيلات خودگردان فلسطيني بايد تضعيف و حاكميت حماس در غزه تقويت شود. وي روابط با يهوديان آمريكا و حزب دموكرات را به نفع پيش بيني جنگ ياجوج و ماجوج هيگي تخريب نموده است؛ و پس از تمام اينها، راست گرايان همچنان به خود جرات مي‌دهند بگويند كه اين اردوگاه چپ است كه بايد از خواب غفلت برخيزد. اسرائيل به دوستان مشكوكي همچون هيگي كه مي‌خواهند كشور ما را به آتش بكشند نياز ندارد. اسرائيل به دوستاني نظير جو بايدن، رئيس جمهور آمريكا نياز دارد كه بار‌ها چتر دفاعي بي سابقه‌اي را بر بالاي سر اسرائيل گسترانيده است. هر شهروند عاقل اسرائيلي بايد نگاه مبتني بر صلح و آرامش را به نگاه ياجوج و ماجوجي كه نتانياهو به ما پيشنهاد مي‌كند ترجيح دهد.

 


برگشت به تلکس خبرها