تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: پيشرفته ‌ترين پنل هاي خورشيدي را بشناسيد
دوشنبه، 8 خرداد 1402 - 20:47     کد خبر: 51114

پيام نفت:

پنل‌هاي پيشرفته خورشيدي جديد قابليت انعطاف پذيري بالايي دارد كه وزن آن كاهش داده و مقاومتشان را به ميزان قابل توجهي افزايش داده است. پيشرفته ‌ترين پنل ‌هاي خورشيدي در سرتاسر دنيا در حال توسعه و توليد است. قابليت‌هاي زياد براي پنل ‌هاي خورشيدي پيشرفته در مارك‌هاي معروف دنيا اضافه شده است. پس براي معرفي پنل‌هاي پيشرفته، با ماناسازان همراه باشيد.

پنل خورشيدي پيشرفته خود را انتخاب كنيد

فهرست مطالب

پيش از انتخاب «پنل خورشيدي پيشرفته» مدنظرتان، انتظارات خود از پنل مورد نظرتان را مشخص كنيد و هزينه اضافي بابت قابليتي كه به كارتان نمي‌آيد، نپردازيد. در ادامه، به برخي از برندهاي پنل خورشيدي كه مي‌توانند پنل مورد نظرتان را در اختيارتان قرار دهند، اشاره شده است. پس خودتان را براي خريد پنل هاي خورشيدي ايده‌آلتان آماده كنيد!

ينگيلي سولار  (Yingli Solar)

يكي از پربازده‌ترين مارك‌هاي پنل خورشيدي، مارك ينگيلي سولار است اين پنل با قدرت 2.45 گيگاوات و با كيفيت بالا به مصرف‌كنندگان در سراسر جهان شناخته شده است.

اين شركت بيش از 15 سال در توليد پنل‌هاي خورشيدي در ايالت متحده، اسپانيا و چين تجربه دارد. هم‌چنين يك مركز پيشرفته براي تحقيقات و توسعه پيشرفته دارد.

تاكنون ميليون‌ها از اين پنل‌هاي باكيفيت و قدرتمند به 90 كشور در سرتاسر جهان صادر شده است كه يكي از اين كشورها ايران است. جالب است بدانيد اين پنل، به دليل سطح رقابت بالا در جهان با ساير برندها، قيمت رقابتي دارد.

خريد و قيمت انواع پنل خورشيدي Yingli از فروشگاه ماناسازان

 

پيشرفته‌ترين پنل‌هاي خورشيدي

جينكو سولار  (Jinko Solar)

يكي از توليدكنندگان بزرگ صفحات خورشيدي فتوولتاييك جنيكو سولار در كشور چين است كه ركورد بيشترين بازدهي و راندمان براي پنل خورشيدي فتوولتاييك مونوكريستال را با 23/1 درصد شكست. كمپاني جنيكو به ركورد 23/9 درصد براي سلول خورشيدي بر پايه‌TOPCON  نوع n دست يافته است.

به گفته جين هائو مدير ارشد فناوري جنيكو سولار، اين كمپاني با تمركز ويژه روي تحقيقات آزمايشگاهي و توسعه فناوري‌هاي پنل‌هاي خورشيدي با راندمان و بازدهي بالا سرمايه گذاري كرده است.

مارك ال جي  (LG)

ال‌جي يك شركت كره‌اي است و بعد از برند سامسونگ، دومين شركت چندصنعتي در كره جنوبي واقع در شهر سئول به شمار مي‌رود.

ال‌جي در زمينه توليد فناوري الكترونيك 60 سال سابقه دارد. هم‌چنين اين شركت، داراي سابقه‌اي 30 ساله در زمينه تحقيق و توليد سيستم‌هاي پنل خورشيدي است. LG با توليد يكي از پربازده‌ترين پنل‌هاي خورشيدي تبديل به يكي از موفق‌ترين شركت‌ها در شاخه‌ي الكترونيك شد.

سيستم‌هاي خورشيدي ال‌جي توسط آزمايشگاه TUV Rheinland در كشور آلمان تاييد شده‌اند و طبق استانداردهاي جهاني توليد مي‌شوند.

مواظب پنل هاي خورشيدي پيشرفته خود باشيد!

پنل خورشيدي يك راه مقرون به‌صرفه و كم‌هزينه با نداشتن اثر مخرب بر روي محيط زيست است و مي‌تواند يك انتخاب عالي باشد. به خصوص براي مناطق محروم و دورافتاده كه با كمبود توليد برق مواجه هستند.

نكته قابل توجه‌اي كه به آن بايد اشاره شود، آسان بودن نصب و كم هزينه بودن تعمير و مراقبت از اين محصول است. با اين حال براي حفاظت از پنل‌هاي خورشيدي خود بايد به نكاتي توجه كنيد. در ادامه به برخي از سوالات مرتبط با نگهداري پنل‌هاي خورشيدي پاسخ داده مي‌شود.

گرما چه تاثيري در پنل‌هاي خورشيدي دارد؟

صفحات خورشيدي در دماي پايين و مناطق سردسير نسبت به مناطق گرم، ميزان توليد برق بيشتر و عملكرد بهتري دارد.

در يك سيستم فتوولتائيك، برق توليدشده در يك روز غبارآلود و آفتابي با وزش باد ملايم، بيشتر از يك روز صاف و آفتابي و بدون وزش باد است. در نتيجه كارايي و راندمان سيستم خورشيدي در چنين وضعيت‌هايي بيشتر است.

گرد و غبار چه تاثيري بر پنل هاي خورشيدي مي گذارد؟

وجود گرد و غبار روي پنل‌هاي خورشيدي باعث كم شدن شفافيت سطح پنل مي‌شود و در نتيجه پنل، ميزان نور كمتري دريافت مي‌كند.

پنل خورشيدي

آيا رطوبت مي‌تواند در بهره‌وري پنل خورشيدي موثر باشد؟

اگر در مناطقي كه ميزان رطوبت بالايي دارند، صفحه خورشيدي نصب كنيد، راندمان صفحات خورشيدي پايين مي‌آيد؛ زيرا رطوبت باعث مي‌شود اين پنل‌ها ميزان نور كمتري را جذب كنند.

ارتفاع چه تاثيري روي پنل خورشيدي دارد؟

اين نكته در نظرتان باشد، در شرايطي كه ارتفاع پنل از سطح زمين زياد باشد، در زمان بارندگي برف و باران آسيب كمتري به پنل وارد مي‌شود. هم‌چنين در اين شرايط ضخامت جو كمتر است و ميزان جذب نور صفحه خورشيدي بهتر و راحت‌تر انجام مي‌شود.

چند نكته قابل توجه براي انتخاب و خريد پنل خورشيدي

يكي از مهم‌ترين عواملي كه در انتخاب سيستم‌‌هاي خورشيدي بايد در نظر گرفته شود، خدمات پس از فروش شركت ارائه دهنده است. به دليل اين‌كه اين محصول جديد است تعداد كمي از افراد اطلاعات و دانش كافي براي تعمير و نصب آن دارند. بنابراين شرايط گارانتي و خدمات پس از فروش شركت بسيار مهم است و بايد به آن توجه كرد.

نكته‌اي ديگر كه بايد در نظر بگيريد، تعيين ميزان برقي است كه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و هم‌چنين ميزان بودجه‌اي است كه در اختيار داريد. در ادامه، به دست آوردن اطلاعات كافي راحع به اين سيستم ارزشمند و ارتقا و ميزان توليد برق سالانه اي كه دارد فراموش نشود.

جمع‌بندي

در سرتاسر جهان از سيستم‌هاي خورشيدي استقبال و استفاده فراوان مي‌شود. نكته هايي كه باعث دريافت كم نور روي سلول هاي خورشيدي مي شود دماي بالاي هوا، غبار و رطوبت است. در نتيجه منطقه‌ي نصب بايد قابل توجه با شرايط پنل باشد.

مارك‌هاي معروف و پيشرفته ‌ترين پنل ‌هاي خورشيدي دنيا با چند نام مختلف از كمپاني‌‎هاي معروف و معتبر در سرتاسر دنيا ارائه مي شود؛ مانند: جينكو سولار  (Jinko Solar)، ال‌جي (LG)، ينگيلي سولار  (Yingli).

براي دريافت مشاوره در زمينه انتخاب خريد پنل‌ هاي خورشيدي پيشرفته، مي‌توانيد با كارشناسان ماناسازان تماس بگيريد و بهترين پنل را براي نيازتان انتخاب نمائيد. هم‌چنين براي خريد انواع پنل هاي خورشيدي و تجهيزات مورد نياز سيستم‌هاي خورشيدي مانند باتري خورشيدي، اينورتر، پمپ خورشيدي، شارژ كنترلر و ساير تجهيزات خورشيدي مي‌توانيد فروشگاه ماناسازان را انتخاب نمائيد.

 


برگشت به تلکس خبرها