تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: كواكبيان: وزارت كشور به درخواست ما براي تجمع پاسخ نداد
شنبه، 12 آذر 1401 - 08:46     کد خبر: 50222

پيام نفت:

 كواكبيان، دبيركل حزب مردم‌سالاري: وزارت كشور به درخواست ما براي تجمع پاسخ نداد/ در ديدار با شمخاني و وحيدي راه‌حل‌هاي برون رفت از حوادث پس از مرگ مهسا اميني را بارها گوشزد كرده‌ايم

كواكبيان: وزارت كشور به درخواست ما براي تجمع پاسخ نداد

به گزارش اقتصادنيوز به نقل از مردم سالاري آنلاين، صبح روز پنجشنبه 10/9/1401 نود و يكمين همايش فصلي حزب مردم‌سالاري با حضور دبيركل، اعضاي شوراي مركزي، اعضاي دفتر سياسي، مسئولان كميته‌ها، سازمان‌ها و شاخه‌هاي اين حزب و دبيران شعب استاني از سراسر كشور در تهران برگزار شد.

كانادا تحريم‌هاي جديد عليه ايران وضع كرد

مصطفي كواكبيان، دبيركل حزب مردم‌سالاري در همايش مذكور به تفصيل گزارشي از فعاليت‌هاي اين حزب پس از اردوي تابستاني ارائه نمود و در بخش‌هايي از سخنان خويش با اشاره به اينكه سند چشم‌انداز فعاليت‌هاي دو ساله حزب براي اولين‌بار در بيست و يكمين كنگره حزب مردم‌سالاري كه در تاريخ چهارم اسفند ماه سال‌جاري برگزار مي‌شود ارائه خواهد شد از اعضاي مربوط به اركان حزب خواست كه حتما در تدوين سند چشم‌انداز مشاركت و همكاري داشته باشند.

وي افزود: در بيانيه تفصيلي حزب و در جلسات مختلف مربوط به مسئولان و استادان دانشگاه علامه طباطبايي و دانشگاه آزاد اسلامي و ملاقات با آقايان سردار شمخاني و وحيدي و معاون سياسي وزارت كشور و جلسات مربوط به اصلاح‌طلبان مجلس دهم و همچنين راه‌حل‌هاي كوتاه مدت، ميان مدت و درازمدت در نشست خانه احزاب ايران و... برون رفت از حوادث پس از مرگ مهسا اميني را بارها گوشزد كرده‌ايم.

مديرمسئول روزنامه مردم‌سالاري اظهارداشت: در جلسات مذكور همواره بر خطر لباس‌شخصي‌هاي خودسر (و البته ناهماهنگ با نيروي انتظامي) تاكيد نموده و آن را كمتر از مزدوران تروريست وابسته به بيگانه ندانسته‌ام.

 
 

وي با اشاره به ضرورت فهم دقيق مطالبات نسل جديد و دهه هشتادي بر لزوم به رسميت شناختن خواسته‌ها و مطالبات آنان تاكيد كرد.

اين استاد علوم سياسي و عضو هيات علمي دانشكده حقوق و علوم سياسي دانشگاه علامه طباطبايي بر كمك خويش نسبت به بازگشت برخي از دانشجويان اين دانشگاه تاكيد نمود و گفت: برخوردهاي امنيتي و بگير و ببندهاي خشونت‌آميز حتما نتيجه نامطلوبي در عرصه علم و تعليم و تربيت خواهد داشت.

واكنش ايران به حمله مسلحانه به سفارت پاكستان در كابل

وي با اشاره به اينكه تنها راه اساسي به كارگيري اصلاحات در روش‌ها و شيوه‌هاي حكمراني و ساختارها از جمله قانون اساسي است، اظهار داشت: افراطيون مدعي اصولگرايي در داخل با براندازان خارج‌نشين همسو با يكديگر با هرگونه اصلاحاتي مخالفند و بر آتش درگيري‌ها و خشونت‌ها دائما بنزين مي‌ريزند.

دبيركل حزب مردم‌سالاري با اشاره به اينكه درخواست رسمي جهت برگزاري تجمع قانوني برمبناي اصل 27 قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بيش از سه هفته است به وزارت كشور داده‌ايم و علي‌رغم اينكه حزب مردم‌سالاري با هيچ مشكل شكلي و مبنايي مواجه نبوده است متاسفانه وزارت كشور به درخواست اين حزب پاسخ نداده است.

كواكبيان در پايان با اشاره به اينكه در پائيز سال آينده نسبت به نحوه مشاركت يا عدم مشاركت در انتخابات مجلس دوازدهم با هماهنگي جبهه اصلاحات تصميم خواهيم گرفت گفت: همه چيز به ميزان مشاركت مردم بستگي دارد.

 


برگشت به تلکس خبرها