تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: اقدام جالب قطر براي جذب سرمايه‌گذاران خارجي
جمعه، 10 تیر 1401 - 14:50     کد خبر: 49132

پيام نفت:

قطر براي اولين بار اعلام كرد: به سرمايه‌گذاران خارجي ويزاي اقامت ميان‌مدت اعطا خواهد كرد.

به گزارش ايبِنا، مطابق اعلام دوحه، به آن دسته از شهروندان خارجي كه اقدام به سرمايه‌گذاري در قطر كنند ويزاي قابل‌تمديد ۵ ساله داده خواهد شد. مقامات اين كشور ميزان دقيق سرمايه‌گذاري را مشخص نكرده‌اند.

مطابق قانون جديد فعالان بازار املاك نيز مي‌توانند از مزاياي ويزاي اقامت ۵ ساله بهره‌مند شوند. تا پيش از اين سرمايه‌گذاران خارجي براي دريافت ويزاي اقامت مجبور بودند از طرف يك شهروند يا يك شركت قطري به صورت اسپانسر حمايت شوند.

اين اقدامات تازه قطر، كه در راستاي طرح « تنوع‌بخشي اقتصادي» توصيف شده‌، در حالي انجام مي‌شود كه اين كشور ثروتمند حاشيه خليج فارس براي بيش از دو سال است كه با همسايگانش در بحران ديپلماتيك به سر مي‌برد.

در ژانويه سال ۲۰۱۸ ميلادي نيز قطر قانوني را به تصويب رساند كه به موجب آن سرمايه‌گذاران خارجي مي‌توانستند ۱۰۰ درصد سهام شركت خود را در حوزه‌هاي غيرمرتبط با انرژي در اختيار داشته باشند. تا پيش از تصويب آن قانون، سرمايه‌گذاران خارجي تنها حق داشتند مالك ۴۹ درصد سهام شركت‌هايي باشند كه در قطر تاسيس مي‌شوند.

عربستان سعودي و شماري ديگر از كشورهاي حاشيه خليج فارس از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ ميلادي قطر را تحت تحريم سياسي و اقتصادي قرار داده‌اند.

 


برگشت به تلکس خبرها