تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: بايدن: ابتدا به اسرائيل و سپس عربستان سفر خواهم كرد
جمعه، 10 تیر 1401 - 07:56     کد خبر: 49111

پيام نفت:

 

بايدن در بخش ديگري از سخنانش گفت به اسرائيل و در ادامه عربستان سعودي سفر خواهم كرد كه طي آن نشستي با كشورهاي منطقه در چارچوب كشورهاي عضو شوراي همكاري و سه كشور عربي ديگر (مصر، اردن و عراق) برگزار خواهد شد. وي مدعي شد كه در اين سفر از كشورهاي خاورميانه درخواست افزايش توليد نفت را مطرح نخواهد كرد.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

تسنيم: رئيس جمهور آمريكا با تاكيد بر گسترش سياست توسعه طلبي و تجاوزگري نظامي آمريكا در جهان، ادامه حمايت‌هاي تسليحاتي از اوكراين را مورد تاكيد قرار داد.

به گزارش شبكه الجزيره، جوبايدن رئيس جمهور آمريكا مدعي شد كه در نشست ناتو براي مقابله با چالش‌هايي كه روسيه و چين شكل داده‌اند، متحد شديم.

وي با تاكيد بر گسترش سياست توسعه طلبي و تجاوزگري نظامي آمريكا در جهان گفت ما حضورمان را در هر نقطه تقويت مي‌كنيم و در كشورهاي حوزه بالتيك هم حضور خواهيم داشتيم.

بايدن بر مخالفت غرب به رهبري آمريكا با توقف جنگ ميان روسيه و اوكراين تاكيد كرد و افزود واشنگتن جهان را براي حمايت از اوكراين دور هم جمع كرده و كشورها مشاركت گسترده‌اي در اين زمينه دارند.

وي با اشاره به ارائه هفت ميليارد دلار به اوكراين گفت ايالات متحده حضور نظامي خود را در اروپا تقويت كرده و در كشورهاي حوزه بالتيك هم حضور(نظامي) خواهد داشت.

بايدن اظهار داشت به پوتين گفتم كه حمله به اوكراين سبب افزايش قدرت و اتحاد ناتو خواهد شد و ما همچنان به اوكراين كمك خواهيم كرد تا مطمئن شويم كه در برابر روسيه شكست نمي‌خورد.

وي ادعا كرد كه توانمندي‌هاي روسيه به سبب شجاعت نيروهاي اوكرايني آسيب ديده است.

بايدن گفت روسيه هرگز بر اوكراين پيروز نخواهد شد و اين موضوع مهمي براي ما به شمار مي‌رود.

وي بدون اشاره به نقش آمريكا و متحدانش در شعله‌ور كردن آتش جنگ ميان روسيه و اوكراين و پيامدهاي آن از جمله بحران مواد غذايي در جهان اظهار داشت علت بروز بحران غذا، محاصره تحميل شده از سوي روسيه بر بنادر اوكراين است.

بايدن در بخش ديگري از سخنانش گفت به اسرائيل(مناطق اشغالي) و در ادامه عربستان سعودي سفر خواهم كرد كه طي آن نشستي با كشورهاي منطقه در چارچوب كشورهاي عضو شوراي همكاري و سه كشور عربي ديگر (مصر،اردن و عراق) برگزار خواهد شد.

وي مدعي شد كه در اين سفر از كشورهاي خاورميانه درخواست افزايش توليد نفت را مطرح نخواهد كرد.

 


برگشت به تلکس خبرها