تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: اوكراين روابط با سوريه را قطع كرد / علت: به رسميت شناختن استقلال لوهانسك و دونتسك از سوي دمشق
پنجشنبه، 9 تیر 1401 - 13:22     کد خبر: 49107

پيام نفت:
ولوديمير زلسنكي رئيس جمهور اوكراين در پيامي كه در كانال تلگرامي او منتشر شد، اعلام كرد اين كشور روابط خود را با سوريه قطع كرده است. پيش از اين، خبرگزاري دولتي سوريه، سانا، به نقل از يك مقام وزارت خارجه اين كشور اعلام كرد: سوريه تصميم گرفته است استقلال و حاكميت جمهوري مردمي لوهانسك و جمهوري مردمي دونتسك را به رسميت بشناسد.
 

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

ايرنا: ولوديمير زلسنكي رئيس جمهور اوكراين در پيامي كه در كانال تلگرامي او منتشر شد، اعلام كرد اين كشور روابط خود را با سوريه قطع كرده است.


به گزارش الجزيره، زلنسكي چهارشنبه‌شب افزود: ديگر روابطي ميان سوريه و اوكراين نخواهد بود.

پيش از اين، خبرگزاري دولتي سوريه، سانا، به نقل از يك مقام وزارت خارجه اين كشور اعلام كرد: سوريه تصميم گرفته است استقلال و حاكميت جمهوري مردمي لوهانسك و جمهوري مردمي دونتسك را به رسميت بشناسد.

وي افزود: ما با هر دو كشور براي توافق بر سر چارچوب‌هاي تقويت روابط از جمله برقراري روابط ديپلماتيك مطابق با قوانين ارتباط خواهيم داشت.

به گزارش ايرنا، ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه ۲۱ فوريه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بي‌توجهي غرب به نگراني‌هاي امنيتي مسكو، استقلال جمهوري‌هاي خلق دونتسك و لوگانسك را در منطقه دونباس به رسميت شناخت و سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوريه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نيز عملياتي نظامي كه آن را «عمليات ويژه» خواند، عليه اوكراين آغاز كرد و به اين ترتيب روابط پرتنش مسكو - كي‌يف به رويارويي نظامي تغيير وضعيت داد.

جنگ اوكراين وارد چهارمين ماه شده است و واكنش‌ها به تهاجم روسيه، ارسال تسليحات به اوكراين و بروز تبعات تازه آن در زمينه‌هاي سياسي، نظامي، اقتصادي و اجتماعي همچنان ادامه دارد.

"ينس استولتنبرگ" دبيركل سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) در مورد تبديل جنگ اوكراين به نبردي فرسايشي هشدار داده است.

 


برگشت به تلکس خبرها