تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: نتيجه انتخابات آزاد با حضور يهوديان و فلسطيني ها در اسرائيل
سه شنبه، 6 مهر 1400 - 09:10     کد خبر: 47604

كل جمعيت فلسطينيان جهان حدود نه ميليون نفر مي باشند كه نيمي از آنها در كرانه باختري و نوار غزه زندگي مي كنند. جمعيت يهوديان ساكن اسرائيل نيز حدود نه ميليون نفر مي باشند. حدود 2.6 ميليون نفر از فلسلطنيان در اردن زندگي مي كنند كه نصف جمعيت اردن را تشكيل مي دهند ما بقي نيز در سوريه، لبنان و عربستان و بخشي در شيلي زندگي مي كنند.

پيام نفت:

كل جمعيت فلسطينيان جهان حدود نه ميليون نفر مي باشند كه نيمي از آنها در كرانه باختري و نوار غزه زندگي مي كنند. جمعيت يهوديان ساكن  اسرائيل نيز حدود نه ميليون نفر مي باشند.  حدود 2.6 ميليون نفر از فلسلطنيان در اردن زندگي مي كنند كه نصف جمعيت اردن را تشكيل مي دهند ما بقي نيز در سوريه، لبنان و عربستان و بخشي در شيلي زندگي مي كنند. بسياري از فلسطينان ساكن عربستان، لبنان و شيلي و اردن ديگر حاضر به بازگشت به فلسطين نمي باشند و اين كشورها محل توليد فرزندان و نوادگان آنها شده  و در اين كشورها ريشه دوانده و به آنها خو گرفته اند.  

چنانچه نيمي از فلسطينيان ساكن در ديگر كشورها حاضر به بازگشت به منطقه جغرافيايي فلسطين قديم شوند و انتخابات آزاد برگزار شود چون جمعيت يهوديان نه ميليون و فلسطينيان حدود هفت ميليون نفر مي شود باز هم يهوديان راي اكثريت را كسب مي كنند و اركان حكومت در اختيار آنها قرار مي گيرد. اما با جدا شدن كرانه باختري و نوار غزه و تشكيل حكومت فلسطيني در آنها مردم فلسطين بر مقدرات خود حكومت مي كنند و تحت حاكميت حكومت يهودي زندگي نمي نمايند لذا با شرايطي كه ذكر شد شايد دو كشور مجزاي فلسطيني و يهودي بهتر از اين است كه مسلمانان فلسطين تحت حكومت و سيطره يهوديان زندگي كنند. 

كشورهاي عربي براي حل مسئله فلسطين و اسرائيل، طرح پيشنهادي ملك عبدالله پادشاه وقت سعودي را تصويب و در قالب طرح صلح عربي به اسرائيلي‌ها ارائه كردند. مهمترين بخش اين طرح اين است در صورت عقب‌نشيني اسرائيل به مرزهاي 1967 و به رسميت شناختن دولت فلسطين از سوي اسرائيل و امريكا و سازمان ملل متحد، همه كشورهاي عربي نيز اسرائيل را به رسميت خواهند شناخت و رابطه عادي ميان دو طرف برقرار خواهند شد. اين طرح در سازمان كنفرانس اسلامي (سازمان همكاري اسلامي) هم به تصويب رسيد و همه كشورها با آن موافقت كردند البته به استثنا ايران.

مردم فلسطيني يا فلسطيني‌ها، بازماندگان امروزيِ مردمي هستند كه در طول تاريخ در سرزمين عرب به حساب مي‌آيند.علي‌رغم تمامي جنگ‌ها و مهاجرت‌ها، تقريباً نيمي از فلسطيني‌هاي جهان هنوز در نواحي نوار غزه و نوار غزه (۱٫۶ ميليون نفر)، عمده ساكنان اسرائيل كه با عنوان آوارگان فلسطيني هستند كه ۱ ميليون در غزه،سه چهارم ميليون در كرانه باختري و يك چهارم ميليون در اسرائيل هستند. از فلسطيني‌هايي كه در خارج از فلسطين هستند و با عنوان اردن هستند و تقريباً نيمي از جمعيت آن را تشكيل مي‌دهند.يك و نيم ميليون در لبنان، يك چهارم ميليون در شيلي (كه بيشترين جمعيت در خارج از كشور مستقل فلسطين در سال ۱۹۸۸ توسط پيش‌نويس قانون اساسي فلسطين بر اساس خط آتش‌بس موقت۱۹۴۹ تعيين شده؛ و مذاكرات مربوط به تعيين مرزهاي دائمي هنوز انجام نشده‌است. 

منبع


برگشت به تلکس خبرها