تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: به دنبال توافق موقت با ايران
یکشنبه، 3 اسفند 1399 - 20:54     کد خبر: 47059

پولتيكو به نقل از منابع آگاه گزارش داد، در ميان دستياران ارشد جو بايدن درباره توافق هسته‌اي ايران بحث بر سر اين است كه آيا بهترين راه بازگشت به برجام است يا اينكه راه‌هاي ديگري را در پيش بگيرند. اين توافق موقت لزوما به توافق اصلي نگاه نخواهد كرد بلكه بعضي تحريم‌ها همانند فروش نفت به صورت محدود لغو خواهد شد و در عوض تهران بعضي اقدامات خود از جمله غني سازي 20 درصدي را متوقف خواهد كرد.
پيام نفت:

به گزارش ميز نفت ، بنابر نوشته نشريه آمريكايي پولتيكو تحولات تاكنون نشان مي دهد كه ترميم كامل توافق اصلي پيچيده است و ممكن است مجموعه‌اي از مذاكرات بسيار طولاني تر را شامل شود البته اگر مذاكره‌اي شكل بگيرد.

يك فرد آشنا به دولت آمريكا گفته است كه «ديدگاه‌هاي بسيار مختلف» در دولت بايدن وجود دارد و من فكر مي كنم انگيزه‌اي براي بازگشت به توافق وجود دارد، اما اين يك نتيجه از پيش تعيين شده نيست.

يكي از بحث‌هاي داخلي در دولت بايدن در مورد مراحل بعدي تا حد زيادي به اين موضوع خلاصه شده است: اين كه آيا ابتدا بايد به برجام برگشت يا از همان ابتدا به دنبال توافق گسترده تري بود.

بنا بر نوشته پلتيكو، در هر صورت، يك گزينه روي ميز اين است كه نوعي توافق موقت شكل بگيرد كه بتواند براي دو طرف اعتمادسازي كند. اين توافق موقت لزوما به توافق اصلي نگاه نخواهد كرد بلكه بعضي تحريم‌ها همانند فروش نفت به صورت محدود لغو خواهد شد و در عوض تهران بعضي اقدامات خود از جمله غني سازي 20 درصدي را متوقف خواهد كرد.


منبع : تسنيم


برگشت به تلکس خبرها