تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: آماري تلخ از ميدان فروزان
یکشنبه، 3 اسفند 1399 - 20:53     کد خبر: 47058

رئيس منطقه عملياتي خارگ گفت: با انتقال حدود ۷۰ ميليون فوت مكعب در روز، هم اكنون ۱۴۰ ميليون فوت مكعب گاز همراه نفت در ميدان نفتي فروزان در مشعل ها مي سوزد.
پيام نفت:

به گزارش ميز نفت ، عباس رجب‌خاني، رئيس منطقه عملياتي خارگ با اشاره به انتقال بخشي از گازهاي همراه ميدان نفتي فروزان به پتروشيمي و جزيره خارگ اظهار داشت: ميزان انتقال گاز همراه جمع آوري شده از ميدان فروزان به جزيره خارگ متفاوت است و بستگي به شرايط توليد پتروشيمي دارد؛ تا دو ماه پيش حدود 70 ميليون فوت مكعب در روز انتقال گاز صورت مي گرفت و اكنون حدود 60 ميليون فوت مكعب در روز در حال انتقال است.

رئيس منطقه عملياتي خارگ با بيان اينكه "تا 80 ميليون فوت مكعب در روز امكان انتقال گازهاي همراه ميدان فروزان را به جزيره خارگ داريم"، گفت: در ميدان نفتي فروزان حدود 210 ميليون فوت مكعب در روز گازهاي همراه نفت در مشعل ها مي سوخت كه با انتقال حدود 70 ميليون فوت مكعب در روز، هم اكنون 140 ميليون فوت مكعب گاز همراه نفت در اين ميدان نفتي در مشعل ها مي سوزد.

وي افزود: درحال تلاشيم تا يكي دو سال آينده تمامي اين گاز همراه نفت در ميدان فروزان را جمع آوري كرده و سوختن آن در مشعل ها به صفر برسد.

رجب‌خاني تصريح كرد: اگر تمام اين گاز جمع آوري و منتقل شود، ضمن انتقال آن به جزيره خارگ، به عنوان خوراك براي NGL خارگ و پتروشيمي استفاده مي شود.



منبع : تسنيم


برگشت به تلکس خبرها