تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: خبري از كارت سوخت
یکشنبه، 3 اسفند 1399 - 20:48     کد خبر: 47053

رئيس صنف جايگاه‌هاي سوخت كشور گفت: براي پيگيري كارت‌هاي سوختي كه مردم در جايگاه‌ها جا مي‌گذارند، ابتدا بايستي با همراه داشتن كارت خودرو يا سند مالكيت به پليس +۱۰ مراجعه كنند و پرينت سوختگيري دريافت نمايند.
پيام نفت:

به گزارش ميز نفت ، اسدالله قليزاده رئيس صنف جايگاه‌هاي سوخت كشور با اشاره به شيوه رهگيري كارت‌هاي به جا مانده در جايگاه‌هاي سوخت گفت: اغلب مردم براي رهگيري كارت‌هاي سوخت جامانده در جايگاه‌ها به صورت سنتي عمل مي‌كنند و اين باعث طولاني شدن امور مي‌شود.

وي در ادامه اظهار داشت: براي پيگيري كارت‌هاي سوختي كه مردم در جايگاه‌ها جا مي‌گذارند، ابتدا بايستي با همراه داشتن كارت خودرو يا سند مالكيت به پليس +۱۰ مراجعه كنند و پرينت سوختگيري دريافت نمايند، در اين برگه مشخصاتي از قبيل زمان و جايگاه سوختي كه آخرين بار فرد از كارت سوختش استفاده كرده است ذكر شده است و از همه مهمتر شماره ۱۶ رقمي پشت كارت سوخت نيز وجود دارد.

قليزاده خاطرنشان كرد: به اين ترتيب حتي اگر نام مالك در پشت كارت سوخت با نام مالك در سند خودرو يكسان نباشد، از طريق شماره ۱۶ رقمي مي‌توان كارت جا مانده را با مراجعه به جايگاه پيگيري نمود.

رئيس صنف جايگاهداران گفت: بهتر است مراجعه به جايگاه‌ها در وقت اداري انجام شود و همكاران ما در سراسر كشور طبق ليست كارت‌هاي جا مانده در جايگاه و برگه سوختگيري پليس + ۱۰، همه نوع همكاري در بازگرداندن كارت سوخت به مالك خودرو را انجام مي‌دهند. حتما لازم است در اين مراجعه اسناد هويتي مانند كارت ملي و اسناد خودرو همراه مالك باشد.

*توصيه‌هايي به مردم براي حفظ كارت سوخت خودرو

وي ضمن بيان توصيه‌هايي به مردم در جهت حفظ كارت سوخت گفت: در ساليان متمادي اطلاعيه‌هاي فراواني در اين مورد براي عموم منتشر شده و رسانه‌هاي محترم هم در اطلاع رساني و آگاهي بخشي كوشيده‌اند، لكن چند توصيه مهم اين هست كه مردم عزيزمان حتما براي كارت سوخت خود رمز بگذارند، كارت سوخت خود را در اختيار افراد ديگر قرار ندهند چرا كه جرايم هر نوع سو استفاده از كارت سوخت متوجه صاحب كارت مي‌شود.

قليزاده گفت: در جايگا‌ه‌ها پس از رويت "كارت خود را برداريد" كارت را از دستگاه خارج نمايند، از قراردادن كارت‌هاي شكسته و معيوب در دستگاه كارتخوان جايگاه اكيدا خودداري كنند و در حفظ فيزيك كارت سوخت اهتمام ورزند و از قرار دادن آن در كنار كارت‌هاي بانكي و موبايل پرهيز نمايند.

*تا زمان صدور كارت سوخت جديد، سهميه خودروهاي شخصي در كارت حفظ مي‌شود

رئيس صنف جايگاهداران گفت: در صورتيكه كارت جا مانده يا مفقودشده را پيدا نكرديد، سريعا براي ابطال كارت اقدام نماييد تا از سو استفاده احتمالي جلوگيري به عمل آوريد. لازم به ذكر است كه ارائه تصاوير دوربين مداربسته به افراد جهت رهگيري كارت‌هايي كه مشكوك به سرقت هستند فقط از طريق دستور مرجع قضايي امكانپذير است.

وي در پايان خاطرنشان كرد: بهترين زمان براي رهگيري كارت سوخت‌هاي جا مانده در جايگاه تا ۷۲ ساعت بعد از سوختگيري است و درصورتيكه با ترتيبات فوق الذكر مراجعه كنند، راهنمايي لازم انجام خواهد شد. همچنين با تلاش‌هاي انجام شده توسط مسئولين امر، زمان صدور كارت‌هاي سوخت جديد و المثني پيوسته در حال كاهش است و تا زمان صدور كارت جديد سهميه خودروهاي شخصي در كارت حفظ مي‌شود.




منبع : فارس 


برگشت به تلکس خبرها