تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: افزايش بيش از۳۰۰درصدي نصب علمك گازدرهرمزگان
شنبه، 8 آذر 1399 - 18:16     کد خبر: 45928

مديرعامل شركت گاز استان هرمزگان از افزايش بيش از ۳۰۰ درصدي نصب علمك گاز در ۸ ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ در استان هرمزگان خبر داد.
پيام نفت:

به گزارش شانا به نقل از شركت ملي گاز ايران، فواد حمزوي گفت: در هشت ماه امسال،  ۵ هزار و ۶۳۹ علمك گاز در شهرستان‌هاي برخوردار از گاز طبيعي مانند بندرعباس، رودان، بندر خمير، بستك، حاجي‌آباد، پارسيان و قشم نصب شده است.

وي اظهار كرد: از اين تعداد علمك نصب‌شده در استان در هشت ماه امسال، ۴ هزار و ۲۵۱ علمك در مناطق شهري و هزار و ۳۸۸ علمك در مناطق روستايي بوده كه با مقايسه اين ارقام با هشت ماه سال ۹۸، شاهد افزايش بيش از ۳۰۰ درصدي نصب علمك گاز در مناطق شهري و روستايي هستيم.

مديرعامل شركت گاز استان هرمزگان ادامه داد: اين مقدار افزايش نشان‌دهنده عزم شركت گاز استان در زمينه گازرساني براي بهره‌مندي مردم از اين نعمت الهي براي ايجاد آسايش، رفاه اجتماعي، اشتغال‌زايي، ايمني بيشتر و توسعه پايدار است.

حمزوي همچنين عنوان كرد: در طول سال‌هاي اخير اشتراك‌پذيري گاز توسط شهروندان از دغدغه‌هاي شركت گاز استان بوده است و هزينه فراهم‌ كردن زيرساخت‌ها و گازرساني به اين مناطق نسبت به هزينه انشعابي كه شهروندان پرداخت مي‌كنند، بسيار متفاوت است. اين در حالي است كه شركت گاز براي نصب هر علمك براي خانه يا مجتمع، چند برابر هزينه مي‌كند و نصب آن كاملاً رايگان است و مشتركان هزينه‌اي پرداخت نمي‌كنند.

وي گفت: اميد است با گازدار شدن ساير شهرها و روستاهاي هرمزگان و استفاده مردم از اين نعمت الهي، شاهد سلامت و بهداشت آنان و كاهش رفت و آمد غيرضروري مردم براي تعويض سيلندر گاز به‌ويژه در ايام شيوع بيماري كرونا باشيم.

مديرعامل شركت گاز استان هرمزگان يادآور شد: با در نظر گرفتن تعداد علمك‌هاي نصب‌شده امسال، مجموع انشعاب‌هاي نصب‌شده در استان به بيش از  ۲۶ هزار علمك گاز رسيده كه حدود ۲۱ هزار علمك در مناطق شهري و ۵ هزار و ۳۰۰ علمك در مناطق روستايي نصب شده است.


برگشت به تلکس خبرها