تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: روسيه درحال توسعه يك پروژه نفتي بزرگ
شنبه، 8 آذر 1399 - 17:22     کد خبر: 45920

غول انرژي روسيه موسوم به "روس نِفت" در حال توسعه يك پروژه نفتي چند ميليارد دلاري است كه انتظار مي رود حضور اين كشور در منطقه قطب شمال را تقويت كرده و اقتصاد روسيه را نيز توسعه دهد.
پيام نفت:

به گزارش ميز نفت ، غول انرژي روسيه موسوم به "روس نِفت" در حال توسعه يك پروژه نفتي چند ميليارد دلاري است كه انتظار مي رود حضور اين كشور در منطقه قطب شمال را تقويت كرده و اقتصاد آن را توسعه دهد.

ايگور سچين، مدير عامل شركت روس نِفت كه اين هفته با ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه ديدار كرد، متعهد شده است كه پروژه "وستوك اويل" تا سال 2024 تا 30 ميليون تن نفت از طريق مسير درياي شمال صادر كند.

به گفته سچين، در مجموع، اين پروژه نفتي، توليد، حمل و نقل و انتقال بيش از 50 ميليون تن نفت در سال را در مرحله اوليه و تا 100 ميليون تن در مرحله دوم را تضمين مي كند.

پوتين اين پروژه را "عظيم و اميدوار كننده" خوانده و قبلاً گفته بود كه "اين (پروژه) توليد ناخالص داخلي كشور را به طور كلي افزايش مي دهد، باعث افزايش ترافيك حمل بار در مسير درياي شمال و البته تقويت موقعيت روسيه در قطب شمال مي شود."

وستوك اويل با هدف توسعه ميادين نفت و گاز و زيرساخت هاي انرژي در مناطق دورافتاده شمالي روسيه در حال انجام است. اين طرح شامل احداث خط لوله 770 كيلومتري، مجتمع بندري و دو پايگاه هوايي است كه باعث ايجاد ده ها هزار شغل جديد مي شود.



منبع : تسنيم


برگشت به تلکس خبرها