تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: بومي سازي تجهيزات خارجي درپتروشيمي كارون
شنبه، 8 آذر 1399 - 17:00     کد خبر: 45910

يك مقام مسئول با اشاره به صدور دستوراتي ازسوي مديرعامل پتروشيمي كارون براي تشكيل كميته خودكفايي از بومي سازي و ايراني‌سازي تجهيزات پيچيده، فني و تكنولوژيكي دوار در اين زنجيره ايزوسيانات خبر داد و اعلام كرد: با حمايت شركت‌هاي دانش بنيان، تجهيزات و قطعات وارداتي پتروشيمي كارون ايراني‌سازي شده است.
پيام نفت:

 به گزارش آژانس رويدادهاي مهم نفت و انرژي"نفت ما "،    مهندس «ميثم يوسفي» در تشريح دستاوردهاي تشكيل كميته خودكفايي اين زنجيره ايزوسيانات كشور از سوي مديرعامل پتروشيمي كارون از سال 95 تاكنون، گفت: اكثر تجهيزات و ماشين آلات موجود در پتروشيمي كارون خاص و داراي پيچيدگي هاي فني و تكنولوژيكي است .
رئيس كميته خودكفايي پتروشيمي كارون با اعلام اينكه با تشكيل كميته خودكفايي با صدور دستوراتي از سوي مديرعامل پتروشيمي، طراحي و ساخت مرحله به مرحله و مطابق با يك برنامه زمان بندي و گروه بندي كالايي در اين شركت پتروشيمي آغاز شد، تصريح كرد: در گام نخست بومي سازي و ايراني سازي تجهيزات دوار شامل انواع پمپ ها، توربوكمپرسور، كمپرسور، راكتورها و ... در دستور كار قرار گرفت.
وي با تاكيد بر اينكه در شرايط فعلي با اجراي سياست هاي حمايتي از شركت هاي دانش بنيان و سازندگان تجهيزات صنعتي در داخل كشور حدود يك‌هزار و 400 قطعه و تجهيز مرتبط با ماشين آلات دوار در پتروشيمي كارون به طور كامل بومي سازي شده و نيازي به واردات تجهيزات از شركت هاي خارجي نيست


برگشت به تلکس خبرها