تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: قيمت جهاني نفت امروز٩٩/٩/٨
شنبه، 8 آذر 1399 - 16:49     کد خبر: 45906

قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال در پايان معاملات روز جمعه با ۳۸ سنت افزايش به ۴۸ دلار و ۱۸ سنت رسيد.
پيام نفت:

به گزارش آژانس رويدادهاي مهم نفت و انرژي"نفت ما "،   در آستانه نشست گروه اوپك پلاس در اوايل هفته آينده، قيمت نفت روز جمعه پرنوسان بود و چهارمين رشد هفتگي متوالي خود را به ثبت رساند.
بر اساس اين گزارش، قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال در پايان معاملات روز جمعه با 38 سنت افزايش به 48 دلار و 18 سنت رسيد. قيمت نفت خام آمريكا نيز در پايان معاملات روز جمعه با 18 سنت كاهش به 45 دلار و 53 سنت رسيد.
در اين هفته نفت برنت 7.2 درصد و نفت خام آمريكا 8 درصد رشد را تجربه كردند. خبرهاي اميدواركننده در خصوص ساخت واكسن كرونا توسط شركت آسترازنكا و برخي شركت هاي ديگر موجب رشد قيمت ها در بازارهاي انرژي شده است. اما ترديدهايي كه در مورد ميزان اثرگذاري واكسن شركت آسترازنكا توسط برخي دانشمندان مطرح شده تا حدودي اين خوش بيني ها را تضعيف كرده است.
بانك جي پي مورگان در تحليلي نوشت: «هرچند توليد واكسن موفق كرونا مي تواند به تقويت تقاضا كمك كند، اما حتي در آن صورت نيز تقاضاي جهاني نفت تنها تا اواسط سال 2022 به سطح قبل از كرونا باز خواهد گشت.»
به گفته منابع آگاه، سازمان كشورهاي صادركننده نفت (اوپك) و متحدانش از جمله روسيه تمايل دارند افزايش برنامه ريزي شده توليد نفت خود را به تعويق بياندازند.


برگشت به تلکس خبرها