تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: ازسرگيري صادرات مستقيم نفت ونزوئلابه چين
شنبه، 8 آذر 1399 - 16:46     کد خبر: 45904

نفتكش‌هاي حامل نفت ونزوئلا در حال حاضر عليرغم تحريم‌هاي آمريكا، مستقيم به چين مي‌روند. شركت نفت ونزوئلا تا حالا نفت خام خود را از طريق انتقال كشتي به كشتي در دريا به چين مي‌فروخت.
پيام نفت:

اطلاعات كشتيراني و مدارك مربوط به شركت نفت دولتي ونزوئلا نشان مي‌دهد صادرات نفت خام اين كشور به چين عليرغم تحريم‌هاي آمريكا آغاز شده است.
 شركت نفت ونزوئلا تا حالا نفت خام خود را از طريق انتقال كشتي به كشتي در دريا به چين مي‌فروخت. ولي طبق گزارش‌هاي رسيده، نفتكش‌هاي حامل نفت ونزوئلا در حال حاضر مستقيم به چين مي‌روند.
 شركت تانكرتركرز كه حركت نفتكش‌ها را در آب‌هاي بين‌المللي رديابي مي‌كند در ماه اوت سال جاري ميلادي اولين نفتكش به سمت چين را شناسايي كرد. در حال حاضر حداقل يك نفتكش در يكي از بنادر چين در حال تخليه بار خود است و دو نفتكش متعلق به پتروچاينا هم در اوايل همين ماه نفت خام ونزوئلا را بارگيري كردند.
چين علي‌رغم تحريم‌هاي آمريكا عليه ونزوئلا و ايران با هدف كاهش درآمدهاي نفتي آنها،  بزرگترين خريدار نفت خام اين دو كشور است. توليد و صادرات نفت ونزوئلا در نتيجه تحريم‌هاي آمريكا به شدت آسيب ديده است. متوسط صادرات نفت ونزوئلا در ماه گذشته برابر با 350 هزار بشكه در روز بود.

منبع: تسنيم 


برگشت به تلکس خبرها