تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: واكنش رئيس كميسيون انرژي مجلس به تروردانشمندهسته اي كشور
شنبه، 8 آذر 1399 - 06:28     کد خبر: 45900

رئيس كميسيون انرژي مجلس درباره ترور و شهادت محسن فخري‌زاده از دانشمندان هسته اي كشور گفت: شهيد فخري‌زاده از دوستان و از دانشمندان هسته‌اي و نخبه كشور بود كه متاسفانه به دست دشمنان انقلاب و اسلام ترور شد.
پيام نفت:

به گزارش نفت آنلاين ، دكتر عباسي تاكيد كرد: شهيد فخري‌زاده عضو هيئت علمي دانشگاه امام حسين(ع) و دانشگاه مالك اشتر و زماني هم مسئول پژوهش‌هاي نوين دفاعي بود.اين شهيد از بهترين متخصصان صنعت هسته‌اي كشور بود و در زمينه آشكارسازي تابش هاي هسته اي فعاليت داشت.

 
اين استاد دانشگاه اضافه كرد: بسياري از مديران و متخصصان صنعت هسته‌اي با شهيد فخري‌زاده همكاري داشتند و ايشان يكي از مديران بسيار قوي و خوب كشور بود.
 
رئيس كميسيون انرژي مجلس ادامه داد: اين شهيد بزرگوار در پيشبرد برنامه‌هاي هسته‌اي ايران به عنوان يك مدير برجسته انجام وظيفه كرد و در تمام زمينه‌ها در پشتيباني از اقدامات هسته‌اي كشور و در غني سازي و ساير مواردي كه در علم هسته اي موثر است ايشان كار كرد.

نماينده مردم كازرون و كوه‌چنار در مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: اين ترور در آستانه دهمين سال ترور بنده و شهيد شهرياري بود؛ در سال ۸۷ دشمن تيم ترور براي ايشان فرستاده بود ولي با درايت نيروهاي امنيتي خنثي شد، در اين مدت دشمن براي ترور اين شهيد كار مي‌كرد و وي را يك يكي از دانشمندان كليدي در صنعت هسته‌اي مي‌دانست و دشمنان حدود ۱۵ سال دنبال ترور ايشان بودند و به هر حال دست بر نمي دارد.
 
اين عضو هيات علمي دانشگاه گفت: اين ترور ناجوانمردانه در آستانه آمدن دموكراتها در آمريكا انجام شد، دشمنان خواستند ضربه شست نشان دهند تا جريانات داخلي به دنبال مذاكره بروند! اين ترورها براي اين است كه زمينه را براي مذاكره فراهم كنند و مسئولان را پاي ميز مذاكره بكشانند.

برگشت به تلکس خبرها