تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: كرونا مصرف بنزين را كاهش داد
دوشنبه، 12 اسفند 1398 - 11:57     کد خبر: 45459

مدير برنامه‌ريزي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: از انتهاي بهمن ماه به دليل شيوع ويروس كرونا و كاهش رفت و آمد شهروندان ميزان مصرف بنزين در كشور ۱۰ درصد كاهش يافت.
پيام نفت:

كرونا مصرف بنزين را كاهش داد

شهرام رضايي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه در حال حاضر ميزان مصرف بنزين در كشور ۷۵ تا ۷۶ ميليون ليتر در روز است، اظهار كرد: در ابتدا تغيير قيمت بنزين ميزان مصرف به ۹۵ تا ۹۶ ميليون ليتر در روز رسيد.

وي افزود: در انتهاي بهمن ماه اين عدد به ۸۵ تا ۸۶ ليتر كاهش يافت و از زمان شيوع ويروس كرونا ميزان مصرف بنزين مجدد كاهش يافته است و اكنون شاهد تقاضاي كمتر مالكان خودرو براي سوخت هستيم.

وي با تاكيد بر اينكه كاهش مصرف بنزين متاثر از ويروس كرونا بوده است، تصريح كرد: به نظر مي رسد كه پس از گذر از شرايط فعلي ميزان مصرف كمي افزايش يابد.

در اين ميان با گسترش ويروس كرونا در شهرهاي مختلف كشور به منظور جلوگيري از انتشار اين ويروس در جايگاه‌هاي سوخت دستورالعمل جديدي صادر شده كه براساس آن روند سوختگيري بايد توسط اپراتورها انجام شود.
بر اساس اعلام شركت پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي و پيرو اطلاعيه‌هاي وزارت بهداشت درخصوص همكاري در جلوگيري از شيوع ويروس كرونا به كليه جايگاهداران توزيع فرآورده مايع و سي‌ان‌جي مقرر شد تا فرآيند سوختگيري و پرداخت در تمامي جايگاه‌هاي عرضه سوخت توسط اپراتور جايگاه انجام يا دستكش يكبار مصرف جهت استفاده عموم مردم در دسترس افراد قرار گرفته و فرايند سوختگيري و پرداخت بدون دستكش يكبار مصرف انجام نشود.

همچنين در اين اطلاعيه آمده است كه نازل‌ها و صفحه رمز كارت سوخت ديسپنسرها و همچنين اماكن عمومي جايگاه (سرويس بهداشتي و...) مستمراً با مواد مناسب ضدعفوني و پايش بهداشتي شود. اين طرح تا اطلاع ثانوي در تمامي جايگاه‌هاي كشور لازم‌الاجرا است.


برگشت به تلکس خبرها