تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: پيش‌بيني فروش خيره‌كننده ون‌هاي برقي در ۱۰ سال آينده
دوشنبه، 12 اسفند 1398 - 11:23     کد خبر: 45453

به تازگي كارشناسان برآورد و اعلام كردند كه طي يك دهه آينده با كاهش هزينه توليد قطعات و باتري‌هاي مخصوص، فروش سالانه خودروهاي ون برقي به ۲.۴ ميليون دستگاه خواهد رسيد.
پيام نفت:
پيش‌بيني فروش خيره‌كننده ون‌هاي برقي در ۱۰ سال آينده

به گزارش ايسنا، به تازگي كارشناسان و تحليلگران فعال در موسسه تحقيقاتي IDTechEx  پيش بيني كرده اند كه سهم فروش ون هاي برقي در ۱۰ سال آينده تقريباً ۱۰ برابر خواهد شد و فروش سالانه آنها نيز در سال ۲۰۳۰ ميلادي به ۲.۴ ميليون دستگاه خواهد رسيد.

بسياري از كشورهاي جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگي هوا و كاهش ميزان انتشار آلاينده ها و گازهاي گلخانه‌اي و همچنين حفاظت بيشتر از محيط زيست خودروهاي تمام الكتريكي و برقي را جايگزين خودروهاي بنزيني و ديزلي كنند و با توليد انبوه آنها نقش خود را در توسعه زيرساخت‌هاي مربوط به وسايل حمل و نقل پاك و دوستدار محيط زيست ايفا كنند.

بر اساس گزارشي كه اين موسسه تحقيقاتي در هفته جاري منتشر كرده است چشم انداز ۱۰ ساله فروش خودروهاي تجاري سبك LCV در كشورهاي مختلف جهان قابل مشاهده است. كارشناسان در تحليل اين برآوردها عنوان كرده‌اند كه دليل افزايش ميزان فروش خودروها و ون هاي برقي در سال‌هاي آينده، تمايل بيشتر شركت‌ها و كسب و كارهاي مختلف به استفاده از خودروهاي الكتريكي بر اساس اصول اقتصاد سرد است و اين به علت تلاش آنها براي حفاظت از محيط زيست و مبارزه با تغييرات اقليمي نيست.

در تشريح اين گزارش آمده است:

هدف اصلي برقي كردن وسايل نقليه و خودروها نگراني‌هاي زيست محيطي و كاهش تعطيلات منفي آلاينده ها بر سلامت انسان و مقابله با تغييرات اقليمي در زمين است اما به نظر مي رسد كه در بازار خودروهاي تجاري سبك انگيزه اصلي در حركت به سمت و سوي توليد و فروش خودروهاي تجاري سبك برقي (eLCV) مسائل اقتصادي و نه زيست محيطي خواهد بود.

اين كارشناسان بر اين باورند كه هزينه خريداري و مالكيت يك ون برقي كوچك تا سال ۲۰۲۵ ميلادي معادل هزينه خريداري و مالكيت يك ون كوچك ديزلي خواهد بود.

بنابراين طي يك دهه آينده با كاهش قيمت باتري خودروهاي الكتريكي و كاهش هزينه هاي مربوط به توليد قطعات مونتاژ خودروهاي الكتريكي و به‌طوركلي بهبود سيستم محركه و موتور اين وسايل نقليه، انتظار مي رود كه شركت ها و كسب و كار هاي فعال در سراسر جهان تمايل بسيار بيشتري به خريد و استفاده از ون هاي برقي پيدا كنند. همچنين به نظر مي رسد عوارض جاده اي براي تردد خودروهاي ديزلي نيز به كمك خودروهاي برقي تغيير خواهد كرد.

 كشورهاي پيشگام در استفاده از وسايل نقليه پاك و دوستدار محيط زيست سعي دارند با ارائه تسهيلات ويژه و تبليغات گسترده، مردم و شهروندان خود را همواره به استفاده و خريد وسايل نقليه برقي و هيبريدي تشويق و ترغيب كنند. دولت چين اعلام كرده است كه تا سال ۲۰۲۵ ميلادي بايد حداقل يك دستگاه از پنج دستگاه خودرويي كه در اين كشور وجود دارد، برقي و هيبريدي باشد.

دولت‌هاي بسياري همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانيا، يونان، مكزيك، چين و هند از جمله پيشگاماني هستند كه قصد دارند به منظور جلوگيري از آلودگي هوا، حفظ محيط زيست و كاهش دماي كره زمين، توليد و فروش خودروهاي بنزيني و ديزلي را تا دهه ۲۰۳۰ و نهايتاً تا دهه ۲۰۴۰ ميلادي (حدوداً دو دهه آينده) ممنوع و متوقف اعلام كنند.

انتهاي پيام

 


برگشت به تلکس خبرها