تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: توصيه‌هاي كرونايي را جدي بگيريد
دوشنبه، 12 اسفند 1398 - 10:15     کد خبر: 45450

يك متخصص بيماري‌هاي عفوني و گرمسيري گفت: افراد مشكوك به بيماري كرونا و افراد داراي بيماري‌هاي زمينه‌اي از خانه خارج نشوند.
پيام نفت:

توصيه‌هاي كرونايي را جدي بگيريدبه گزارش خبرگزاري ميزان، سازمان جهاني بهداشت در سرتاسر دنيا به دنبال شناسايي، رديابي و محدود كردن ويروس جديدي از خانواده ويروس كرونا به نام كويد-۱۹ است كه هنوز در حال مبتلا كردن افراد زيادي در چين و شيوع در كشور‌هاي ديگر دنيا است.

گزيده‌اي از صحبت‌هاي عباس آزادي، متخصص بيماري‌هاي عفوني و گرمسيري درخصوص بيماري كرونا را در ادامه مي‌خوانيد:

به طور منظم و با دقت دستان خود را با آب و صابون يا محلول ضدعفوني كننده حاوي الكل تميز كنيد چراكه شستن دست‌ها با آب و صابون يا محلول ضدعفوني كننده حاوي الكل، ويروس‌هايي را كه ممكن است به دست‌هاي شما منتقل شده باشند از بين مي‌برد.

فاصله استاندارد با ديگران را رعايت كرده و با كساني‌كه سرفه يا عطسه مي‌كنند، حداقل يك متر فاصله داشته باشيد چراكه هنگام سرفه و عطسه قطرات ريزي از بيني و دهان افراد به بيرون پرتاب مي‌شود.

از تماس دست‌ها با چشم‌ها، بيني و دهان خودداري كنيد، چراكه دست‌ها با سطوح مختلفي در تماس هستند و ممكن است ويروس را جذب كنند.

در صورتي‌كه احساس ناخوشي مي‌كنيد در خانه بمانيد و اگر علائمي مانند سرفه و تنگي نفس را در خود احساس كرديد به پزشك مراجعه و مراجع مربوط را مطلع كنيد.

خودداري از ارتباط با ديگران و مراجعه به مراكز درماني، باعث مي‌شود تا اين مراكز كار خود را بهتر انجام داده و از شما و ديگران در برابر احتمال ابتلا به ويروس كرونا و ديگر ويروس‌ها محافظت كنند.

 

ايسنا
انتهاي پيام/

 


برگشت به تلکس خبرها