تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: 95 درصد از كل بازار خودرو تركيه را محصولات كاركرده به خود اختصاص داده اند
دوشنبه، 28 بهمن 1398 - 10:18     کد خبر: 45358

در پي سقوط ارزش لير در تركيه و كاهش تقاضا براي خريد خودرو، فروشنده هاي خودرو سعي در خالي نگه داشتن انبارهاي خودرويي خود دارند.
پيام نفت:
95 درصد از كل بازار خودرو تركيه را محصولات كاركرده به خود اختصاص داده اند

به گزارش پايگاه خبري جوان خودرو

يك سال از سقوط ارزش لير تركيه در برابر دلار آمريكا مي‌گذرد و اين امر اثر خود را با فرار بازار خودرو از تورم و كاهش نرخ بهره بانكي از طريق روي آوردن به خودروهاي كاركرده برجاي گذاشته است.

اكنون ميليون‌ها شهروند تركيه مايل به خريد خودروهاي كاركرده هستند و اين استقبال موجب شده است تا در زماني كه تورم و تنزل ارزش پول در حال بلعيدن پس‌انداز‌ها است، بهاي اين خودروها به بالاترين حد خود برسد. طي دو سال گذشته، بهاي متوسط خودروهاي بنزيني دو برابر شده است.

از سوي ديگر فروشنده‌هاي خودرو با توجه به نبود اطمينان از زمان اتمام بحران لير و كمبود تقاضا از سوي مشتريان، انبارهاي خودرويي خود را خالي نگه داشتند.

اما هنگامي كه بانك مركزي نرخ بهره را كاهش داد و تقاضاي مشتريان افزايش يافت، اين نمايندگي‌ها تعداد كافي از خودروها را براي پاسخ به نياز بازار تركيه نداشتند. از اين رو تنها در دسامبر ۲۰۱۹، ۹۵ درصد از كل بازار خودروي تركيه را محصولات كاركرده به خود اختصاص دادند.

انتهاي پيام/ منبع: دنياي اقتصاد


برگشت به تلکس خبرها