تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: دانش‌بنيان‌ها تسهيلات مي‌گيرند
یکشنبه، 27 بهمن 1398 - 11:27     کد خبر: 45347

معاون مهندسي صندوق نوآوري و شكوفايي از اعطاي تسهيلات به شركت‌هاي خريدار محصولات دانش‌بنيان تا ۸۰ درصد هزينه ساخت محصول با نرخ سود ۳ درصد خبر داد.
پيام نفت:

گسترش‌نيوز: سياوش ملكي فر در گردهمايي شركت‌هاي دانش‌بنيان و استارت آپ‌هاي صنعت نفت و ارائه نيازهاي فناورانه كه امروز صبح ۲۷ بهمن در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، گفت: وظيفه صندوق نوآوري و شكوفايي تأمين مالي ايده‌هاي فناورانه، دانش‌بنيان و استارت آپ هاست كه عمدتاً به صورت تسهيلات كم بهره يا بي‌بهره به شركت‌هاي دانش‌بنيان اختصاص پيدا مي‌كند.

وي افزود: در ادامه فعاليت صندوق به اين نتيجه رسيديم اعطاي تسهيلات براي حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان به تنهايي كافي نيست از همين روز رويدادهاي به هم رساني شركت‌هاي دانش‌بنيان و صنايع بزرگ را برگزار كرديم تا توليدات و خدمات شركت‌هاي دانش‌بنيان به نهادها، دستگاه‌ها و صنايع معرفي شود.

معاون مهندسي صندوق نوآوري و شكوفايي يادآور شد: با برگزاري اين رويدادها هم شركت‌هاي دانش‌بنيان مي‌توانند تأمين مالي شوند و هم صنايع بزرگ مي‌توانند به سفارش توليد قطعات و تجهيزات مورد نياز خود به شركت‌هاي دانش‌بنيان داخلي در شرايط تحريم‌هاي فعلي بپردازند.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه صنايع بزرگ و مهم كشور مي‌توانند ۷۰ تا ۸۰ درصد نرخ توليدات فناورانه و دانش‌بنيان را با نرخ سود سه درصد دريافت كنند، ادامه داد: پيش از اين شركت‌هاي دولتي امكان استفاده از تسهيلات را نداشتند اما درحال‌حاضر شرك‌هاي خصوصي، دولتي و حتي افراد حقيقي و حقوقي مي‌توانند از اين تسهيلات بهره‌مند شوند.

ملكي فر يكي ديگر از خدمات صندوق را اعطاي تسهيلات نمونه‌سازي عنوان و اظهار كرد: شركت‌ها و صنايع مي‌توانند براي سفارش محصولات حوزه R&D (تحقيق و توسعه) استفاده كرده تا فاصله بين سفارش مورد نظر خود و محصول اوليه را كه به عنوان نمونه ارائه مي‌شود پوشش دهند.

وي افزود: همچنين شركت‌ها به شبكه بانكي براي دريافت تسهيلات با نرخ‌هاي سود و وثايق كمتر معرفي شده ضمن اينكه به شركت‌هاي دانش‌بنيان تسهيلات بلاعوض در زمينه‌هاي مختلف پرداخت مي‌كنيم.

به گفته اين مقام مسئول ۸۹۰ نياز فناورانه در صنعت نفت احصا شده كه در اختيار شركت‌هاي دانش‌بنيان قرار داده مي‌شود.

 مهر

 


برگشت به تلکس خبرها