تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: ويروس كرونا؛ شمار قربانيان به ۱۵۲۶ و مبتلايان به بيش از ۶۷ هزار نفر رسيد
شنبه، 26 بهمن 1398 - 11:20     کد خبر: 45345

كميسيون بهداشت ملي چين اعلام كرد كه شمار تلفات ويروس كرونا به ۱۵۲۶ نفر و افراد مبتلا به اين ويروس، به بيش از ۶۷ هزار نفر رسيده است.
پيام نفت:

تلفات كرونا: ۱۵۲۶ نفر جان خود را از دست دادندبه گزارش خبرگزاري ميزان؛ كميسيون بهداشتي چين امروز شنبه، ۲۶ بهمن، اعلام كرد  شمار افرادي كه تاكنون بر اثر ويروس كرونا جان خود را از دست دادند به ۱۵۲۶ نفر رسيده است.

بر اساس جديد‌ترين آمار منتشر شده، ويروس كرونا كه از شهر «ووهان» در مركز چين شيوع يافته تاكنون ۶۷ هزار و ۱۰۰ نفر را در چين و ديگر كشور‌ها آلوده كرده است.

دولت چين تلاش‌هاي خود را به منظور جلوگيري از شيوع هر چه بيشتر اين ويروس افزايش داده است.

مقامات بهداشتي چين مي‎گويند كه روز جمعه ۲ هزار و ۶۴۱ مورد جديد مبتلا به كرونا ثبت شده است؛ همچنين در روز جمعه ۱۴۳ نفر در ۳۱ منطقه از چين جان خود را از دست دادند.

گزارش‌ها نشان مي‌دهد تا پايان روز جمعه، ۱۵۲۳ نفر قرباني كرونا شدند.

در مجموع تا پايان روز جمعه، ۸ هزار و ۱۴۱ نفر از مبتلايان به ويروس كرونا كه در بيمارستان بستري بودند ترخيص شدند.

 

در «ووهان» كه در مركز چين قرار دارد و ويروس كرونا از اين شهر شيوع يافته در مجموع ۳۷ هزار و ۹۱۴ نفر مبتلا شدن؛. در روز جمعه ۱۰۷ مورد مرگ در اين شهر گزارش شد.

در شهر‌هاي ديگر چين از جمله «هنان»ف ۲ مورد مرگ بر اثر ويروس كرونا و در شهر پكن و چونگ كينگ يك مورد جديد مرگ گزارش شده است.

دانشگاه‌ها و بيمارستان‌هاي طب سنتي در سراسر چين ۲ هزار و ۲۲۰ نيروي پزشكي به منظور مقابله با ويروس كرونا و كمك رساني به مبتلايان به استان «هوبئي» اعزام كردند.

نظرسنجي رويترز نشان مي‎دهد كه اقتصاد چين به دليل شيوع كرونا كمترين نرخ رشد را داشته است.

همچنين اپيدمي كرونا مي‌تواند رشد اقتصادي ژاپن را ۰.۲ درصد در سال جاري كاهش دهد.

از سوي ديگر دو مقام محلي به رويترز گفته اند كه ويتنام به مدت ۲۰ روز در حدود ۱۰ هزار نفر را به دليل شيوع ويروس كرونا در قرنطيقه قرار داده است.

هنگ كنگ نيز تعطيلي مدارس را تا ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) تمديد كرده است.

در همين حال وزارت بهداشت مصر نخستين فرد آلوده به ويروس كرونا را تاييد كرد.

انتهاي پيام/

 


برگشت به تلکس خبرها