تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: درخواست چين براي لغو محدوديت هاي مسافرتي به اين كشور
پنجشنبه، 24 بهمن 1398 - 11:58     کد خبر: 45335

سازمان هواپيمايي كشوري چين در بيانيه‌اي از جامعه بين‌المللي درخواست كرد محدوديت‌هاي مسافرتي و پروازي را كه براي چين در نظر گرفته‌اند لغو كنند.
پيام نفت:

چين خواستار لغو محدوديت هاي مسافرتي به اين كشور شد

به گزارش سلام نو، چين از كشورهاي مختلف جامعه بين المللي خواست كه محدوديت هاي مسافرتي و پروازي را كه به دليل شيوع كرونا براي چين در نظر گرفته اند، لغو كنند.

سازمان هواپيمايي كشوري چين در بيانيه اي در تارنماي خود ابراز اميدواري كرده است،  كشورهايي كه چنين محدوديت هايي در نظر گرفته اند، با نظرداشت توصيه سازمان هاي بين المللي آنها را لغو كنند.

اين سازمان تاكيد نموده كه چين با كشورهاي ديگر و سازمان بهداشت جهاني براي كنترل و پيشگيري از بيماري كرونا همكاري نزديكي داشته و تدابير بي سابقه اي براي پيشگيري اتخاذ كرده و پيشرفت هاي چشمگيري در اين زمينه داشته است.

به دنبال شيوع كرونا در چين بسياري از كشورها محدوديت هاي مسافرتي براي ورود و خروج از چين در نظر گرفته اند و همزمان شمار زيادي از پروازها به مقصد اين كشور لغو شده است.

ليانگنان از مسوولان اين سازمان در مصاحبه اي با خبرنگاران در پكن گفت: برخي از كشورها اقداماتي بسيار افراطي اتخاذ كرده و محدوديت هاي سنگيني براي سفرها به چين و يا براي خروج از چين در نظر گرفته اند.

او گفت كه چنين محدوديت هايي خسارتهاي بسيار سنگيني به هوانوردي و صنعت هواپيمايي دنيا وارد مي كند و باعث دردسرهاي فراوان براي مسافران مي شود.

ليانگ از كشورهايي كه چنين محدوديت هايي در نظر گرفته اند خواست تا به همكاري هاي چين با سازمان هواپيمايي بين المللي توجه داشته باشند و با نظرداشت بهبود شرايط در سطح جهان اين محدوديت ها را برطرف و امكان برقراري دوباره پروازها را فراهم كنند.

پكن مي گويد كه سازمان بهداشت جهاني، سازمان هواپيمايي بين المللي، اتحاديه بين المللي ترافيك هوايي و بسياري از نهادهاي ديگر فقط توصيه هاي احتياطي درباره شيوع كرونا داشته اند و هرگز خواستار اعمال چنين محدوديت هايي نشده اند.

چين بتدريج با قرنطينه سنگين ۵۰ ميليون نفر در استان خوبي در مركز اين كشور موفق به كنترل دامنه بيماري در اين استان و پيشگيري از شيوع تدريجي آن در مناطق ديگر شده است.

آمارها نشان مي دهد كه بيشتر كساني كه از ابتدا تاكنون به اين بيماري مبتلا شده اند از اين استان بوده اند و چين موفق شده با مهار بيماري در ديگر شهرها راه را براي ازسرگيري فعاليت هاي اقتصادي و زندگي عادي هموار كند.

/ايرنا


برگشت به تلکس خبرها