تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: زدن دكمه خروج كافي نيست، نازل را بگذاريد!
یکشنبه، 29 دی 1398 - 10:55     کد خبر: 45226

غيب‌شدن سهميه بنزين موضوع داغ اين روزهاست كه طبق آنچه اعلام شد، تنها راه جلوگيري از آن انتخاب روش درست سوخت‌گيري است؛ در غير اين صورت شاهد كاهش يك تا سه ليتري سهميه خواهيد بود.
پيام نفت:
 

زدن دكمه خروج كافي نيست، نازل را بگذاريد!

به گزارش عصر شهروند، يكي از باورهايي كه درباره استفاده از دستگاه نازل بنزين وجود دارد، اين است كه اگر پس از اتمام فرايند سوخت‌گيري، دكمه خروج را بزنيد و كارت سوخت را خارج كنيد كافي است، اما بايد گفت كه اينگونه نيست و اگر مي‌خواهيد ضرر نكنيد، حتما بايد نازل را در جاي خود قرار داده و سپس كارت سوخت خود را خارج كنيد.

فاطمه كاهي – سخنگوي شركت پخش فراورده‌هاي نفتي – با تاييد اين موضوع به ايسنا گفت: نحوه درست سوخت‌گيري موضوعي است كه تا كنون شركت پخش به آن تاكيد داشته لذا لازم است تا افراد نسبت به اين مساله دقت كافي داشته باشند.

به گفته وي، لازم است در ابتدا فرد  كارت را در كارتخوان گذاشته رمز را وارد كرده و سوخت‌گيري را آغاز كند و در پايان سوخت‌گيري نيز نازل را قطع كرده و پس از مشاهده علامت و پيغام  “كارت خود را برداريد”  كارت خود را خارج كند كه در اين صورت هيچ سهميه‌اي از افراد كم نمي‌شود.

او علت كم شدن سهميه بنزين را در صورت عدم رعايت اين مراحل جلوگيري از تخلف دانست و افزود: اگر اين سيستم پيش بيني نمي‌شد، وقتي فرد كارت را خارج مي‌كرد، تا هر ميزاني مي‌توانست سوخت‌گيري كند، بدون اين‌كه از سهميه او كاسته شود؛ به همين دليل براي جلوگيري از چنين مواردي اين طرح در سامانه اجرا شده است.

سخنگوي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با تاكيد بر اينكه اين موضوع يكي از شرايطي است كه ايمني سيستم را براي جلوگيري از تخلف افزايش مي‌دهد، تصريح كرد: اگر در حين سوخت‌گيري، فرد كارت سوخت خود را بيرون بياورد، ممكن است بين يك تا ۳٫۹۹ ليتر از سهميه سوخت وي كم شود اما اگر كارت را حين سوخت‌گيري خارج نكند، هيچ اتفاقي نمي‌افتد و نياز به هيچ محاسبه اي نيست.

 

از بامداد روز جمعه ۲۴ آبان، بنزين سهميه‌بندي شد و بر اين اساس قيمت بنزين معمولي سهميه‌اي (ماهانه ۶۰ ليتر براي خودروهاي شخصي) از قرار هر ليتر ۱۵۰۰ تومان، قيمت بنزين معمولي غيرسهميه‌اي از قرار هر ليتر ۳۰۰۰ تومان و قيمت بنزين سوپر نيز از قرار هر ليتر ۳۵۰۰ تومان تعيين شد.

كنترل مصرف سوخت با توجه به ميانگين بالاي مصرف سوخت، افزايش توان صادرات، مبارزه با قاچاق سوخت و اختصاص منابع حاصل از مديريت مصرف به مردم به ويژه اقشار ضعيف و كم‌درآمد به صورت مستقيم و نيز كاهش آلودگي هوا در كلانشهرها و شهرها از جمله اهداف اجراي طرح سهميه‌بندي بنزين اعلام شده است.

ايسنا

 


برگشت به تلکس خبرها