تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: نمي‌توان خارج از چارچوب‌هاي بانكي دنيا حركت كرد‌
پنجشنبه، 26 دی 1398 - 10:58     کد خبر: 45215

رئيس كميسيون انرژي اتاق تهران گفت: صنعت نفت با اين سطح از تبادلات مالي و اقتصادي، نمي‌تواند خارج از چارچوب‌هاي بانكي دنيا حركت كند.
پيام نفت:
اف اي تي اف
 
اقتصاد۲۴- «رضا پديدار» با تاكيد بر اينكه تصويب FATF براي ادامه فعاليت بخش خصوصي در صنعت نفت ضروري است، ادامه داد: صنايع نفتي هم در ابعاد ملي و هم جهاني، صنعت بزرگ و عظيمي است و كسي نمي‌تواند منكر آن باشد.

وي با اشاره به اينكه صنعت نفت براي كشوري مانند ايران كه جايگاه تعيين‌كننده‌اي دارد، افزود: اين صنعت ستون فقرات اقتصاد ايران است و اين موضوع در دهه‌هاي اخير اثبات شده است.

اين فعال بخش خصوصي تاكيد كرد: اگرچه در يكي دو سال اخير صادرات نفت ايران دچار نوسان شده، اما كماكان اقتصاد ايران به نفت وابسته است.

وي گفت: تصور مي‌كنم در چند دهه آينده نيز اين صنعت مي‌تواند نقش موتور محرك براي رشد و توسعه براي اقتصادي كشور را داشته باشد.

پديدار به لزوم پيوستن ايران به FATF اشاره كرد و افزود: انتظار بخش خصوصي اين است تا با تدابير لازم و شناخت درست جلوي ورود ايران به ليست سياه FATF گرفته شود تا از وقوع بحران‌هاي ديگري كه ممكن است براي تجارت خارجي در صنعت نفت بوجود آيد، جلوگيري شود.

به گفته پديدار، صنعت نفت بايد از انحصار دولت خارج شود تا بتوانيم از تهديدات مشابه تحريم‌هاي فعلي با كمترين هزينه عبور كنيم.

وي از دولت خواست تا نقش دادن به بخش خصوصي تنها به صحبت‌ها محدود نشود و در عمل باشد، زيرا اين زمان است كه دولت مي‌تواند سياست‌هاي درست و جامعي براي استفاده از ظرفيت‌هاي بخش خصوصي ايجاد كند تا از بحران‌ها عبور كنيم.

رئيس كميسيون انرژي اتاق بازرگاني تهران ادامه داد: بايد پارادايم كلان اقتصادي كشور تغيير كند تا حضور بخش خصوصي در فعاليت‌هاي اقتصادي و حوزه انرژي افزايش پيدا كند.

وي تاكيد كرد: بخش خصوصي انتظار حمايت‌هاي دولتي را ندارد و تنها به دنبال ايجاد يك فضاي رقابتي داخلي، بيروني و بين‌المللي است تا بتواند در برابر تهديدات و فرصت‌ها، جان تازه‌اي به دست آورد.

پديدار افزود: بايد توان و بنيان بخش خصوصي را افزايش داده و مزيت‌هاي نسبي و نقاط قوت و ضعف را شناسايي كنيم.
 
 
 
ايرنا

برگشت به تلکس خبرها