تلکس پيام نفت -رسانه خبري تحليلي نفت، گاز و انرژي: بهره‌گيري از تجربه پتروپالايشگاه ها براي توسعه صنعت خودرو با سرمايه مردم
چهارشنبه، 25 دی 1398 - 12:35     کد خبر: 45211

عضو هيات رئيسه كميسيون صنايع مجلس با بيان اينكه بايد از تجربه پتروپالايشگاه براي توسعه صنعت خودرو استفاده كنيم گفت: مي توانيم با جهت‌دهي به نقدينگي موجود، پول سرگردان را در صنعت خودرو به كار بگيريم.
پيام نفت:

بهره‌گيري از تجربه پتروپالايشگاه ها براي توسعه صنعت خودرو با سرمايه مردم

حجت‌الاسلام سيدجواد حسيني كيا عضو هيات رئيس كميسيون صنايع مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، درباره پيش فروش خودروهاي يورو 4 از سوي خودروسازان براي تحويل در سال 99 با توجه به عدم تاييد سازمان استاندارد در اين باره گفت: بايد وزارت صنعت و معدن تاكيدات لازم را به خودروسازان مبني بر جمع‌آوري خطوط توليد خودروهاي يورو 4 داشته باشد. 

وي افزود: سازمان استاندارد و سازمان محيط زيست هم بايد اولتيماتوم جدي به خودروسازان بدهد اين در حالي است كه از ماه‌ها و سال‌ قبل زماني را براي جمع‌آوري خطوط توليد خودروهاي يورو 4 مبني بر عدم شماره‌گذاري ‌آنها در سال 99 كرده بود. 

عضو هيات رئيس كميسيون صنايع مجلس گفت: وقتي 2200 هزار ميليارد تومان نقدينگي در دست مردم است و بخشي از آنها به بازار خودرو سوق پيدا كرده است خودرو را به كالايي تجاري و سرمايه‌اي مبدل كرده است. ضمن اينكه دولت هم نتوانسته پول را در كشور مديريت كند و ضربه‌اي كه صنعت خودروسازي از اين قضيه مي‌خورد به دليل جولان دلالان با حجم زيادي نقدينگي در اين بخش است . 

عضو هيات رئيس كميسيون صنايع مجلس گفت: بايد با استفاده از جهت‌دهي و نقدينگي موجود در كشور، پول سرگردان را در صنعت خودرو به كار بگيريم. 

حسيني‌كيا گفت: همانطور كه بحث ساخت و ساز پتروپالايشگاه‌ها در كشور جدي شده و پيشنهادات جذابي نيز براي سرمايه‌گذاري مردم در آن در نظر گرفته شده است بايد تلاش كنيم تا نقدينگي موجود در كشور را به سمت سرمايه‌گذاري در صنعت خودرو و همچنين افزايش ظرفيت و پتانسيل موجود سوق دهيم البته با اين كار دست دلالان را هم قطع خواهيم  كرد. 

انتهاي پيام/

 


برگشت به تلکس خبرها